محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه

محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه


با سلام و درود به خواهر مریم عزیز. با سلام به همه همرزمان عزیز. همرزمان شورایی خواهران و برادران مجاهد.


البته که چه سخت است در رثای سرهنگ معزی صحبت کردن.

چرا که از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش. با تسلیت به خواهر مریم و تسلیت به جان جانان برادر مسعود با تسلیت به سرگرد عزیز حسین اسکندریان و با تسلیت به بیژن عزیز دوست عزیز آقای بیژن وکیلی.

امیر جنگ آور و درویش پارسا سرهنگ معزی کسی که نامش همواره در تاریخ ایران بر تارک تاریخ ایران باقی خواهد ماند.

مردی که با همه وجود پا به رکاب مسعود گذاشت. با مسعود و خواهر مریم جانانه عهد بست و از همه چیز خود در راه وفای به عهد گذشت.

از بالاترین مناصب از بهترین زندگیها و بالاترین امکانات چشم پوشید. به‌قول دوست عزیز دکتر هزار خانی دیوانه‌وار به کسوت مجاهدت و رزمندگی در آمد.

براستی که عاقل به کنار آب ره می‌جست دیوانه پا برهنه سرهنگ معزی ما از آب گذشت و به رستگاری رسید.


سرهنگ معزی از توطئه‌ها و فریبکاریها و اغوا گریهای دشمن با همه اینها مقابله کرد پس زد و افشا کرد در مقابل وا دادگان و خائنان و آنها که به عهد و پیمان خود پشت کرده و خواستار از سر گیری بزرگی توسط خمینی بودند و یا به دریوزگی از خامنه‌ای و خاتمی پرداختند و با عقد اخوت با مزدوران دست چندمشان عقد اخوت بستند با همه اینها قاطعانه مقابله کرد.

با همان قاطعیتی که خطیرترین پروازها را به سرانجام رساند و حالا هم همه چیز را برای ما گذاشت سنت وفای به عهد، سنت پرداخت حد اکثر هزینه، و سنت وفای به عهد. خدا کند که ما شایسته آن باشیم. براستی که او مصداق الذین یوفون به عهد الله و لا ینقضون المیثاق بود.

اولین بار سی و هفت سال پیش در همین ایام در اواخر سال۶۲ عقاب تیز پروازمان را در اور دیدم.


هر چند غیابأ به او ارادت داشتم اما او با تواضع و فروتنی و خاکی بودن و ساده زیستی‌اش باعث شد که در همان روزهای اول این شیفتگی به دوستی و آشنایی نزدیک تبدیل شود چیزی که تا روزهای آخر و تا آخرین گفتگویی که در قبل از رفتنش به بیمارستان داشتم ادامه داشت.

او همواره مدافع سرسخت شورا و مرز بندیهای نه شاه و نه شیخ بود. قاطعیت او بر سر این مرز بندیها به واقع برای همه ما آموزنده بود.

به همین خاطر همواره چه به‌عنوان عضو هیأت نمایندگی مجاهدین در کنار برادر شریف و زنده یاد قاسم و چه به‌عنوان یک عضو شورا هیچگونه خدشه‌ای را به این مرز بندیها تحمل نمی‌کرد و وقتی هم کسی از این خطوط قرمز تخطی می‌کرد هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نداشت.

اما آنچه این عزیز پرواز کرده را از همان روزهای اول برجسته می‌کرد رابطه و احترام ویژه‌اش به خواهر مریم بود در انقلاب ایدئولوژیک در میان هجوم تردیدها و انبوه لجن‌پراکنیها لحظه‌ای درنگ نکرد. و با تیز بینی مسیر انقلاب و رهایی را از همان لحظات اول دریافت.

سلام تاریخی و بیاد ماندنی او در مراسم انقلاب ایدئولوژیک که همین امروز و باز هم دیدیم در سی خرداد سال۶۴ و سخنرانی‌اش از جانب پرسنل ملی و مردمی ارتش به‌خصوص عقابان تیز پرواز نیروی هوایی عمق عشق و علاقه او به خواهر مریم را نشان می‌داد.


به هنگام انتخاب خواهر مریم به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شورا در سال۷۲ باز هم سرهنگ معزی پیشتاز بود و الآن کلام او را شنیدیم که می‌گفت که عقابان تیز پرواز فرمانده‌ای عالی بر بالای سر خودشان دارند.

در کمتر سفر به هیأت سیاسی بود که خواهر مریم را همراهی نکند در هیچ بحث سیاسی نبود که بر نقش خواهر مریم برای آینده ایران نگوید بارها و بارها حتی با گله‌مندی و خطاب و عتاب می‌گفت به اندازه کافی بر طرح ده ماده‌ای مریم رجوی تأکید نمی کنید.

او می‌گفت مریم و طرح ده ماده ایش درمان دردهای مردم ایران است. سخن زیاد است اما یکی از معروفترین کلمات سرهنگ به‌خصوص وقتی از نقشش در مورد پرواز تاریخی سخن به میان می‌آمد متواضعانه می‌گفت مأموریت من نا تمام است.

مأموریت این‌که یک نفر را بیاورم و حالا مأموریتم وقتی تمام می‌شود که هر دو را به ایران برگردانم.


هر چند این عزیز از نزد ما سفر کرده اما عهد می بندیم که به سنتی که در میان ما به‌جای گذاشت پایبند باشیم و به او قول می‌دهیم که خواهران و برادران مجاهدش به همراه سرگرد عزیز مان حسین و بیژن عزیز، بیژن وکیلی این مأموریت را انجام دهند و مهر تابان را به سرزمین شیرو خورشید باز گردانیم.

بدون شک عقاب تیز پرواز از ان بالاها این مأموریت را نظاره می‌کند. درود بر همگی

مطالب مرتبط:

بهرام مودت، قهرمان ملی پوش فوتبال ایران، عضو شورای ملی مقاومت ایران

بزرگداشت قهرمان ملی، سرهنگ خلبان بهزاد معزی

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: