مسلم اسکندر فیلابی قهرمان کشتی ایران و صاحب بازوبند پهلوانی، مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت

مسلم اسکندر فیلابی قهرمان کشتی ایران و صاحب بازوبند پهلوانی، مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت


باعرض تسلیت به مسعود و مریم عزیز، همرزمانم در شورای ملی مقاومت ایران مجاهدان دلیر و تمامی هواداران و کانونهای شورشی در داخل ایران که قهرمان مبارز و انسانی بزرگوار مثل سرهنگ معزی را از دست دادیم.


جناب سرهنگ معزی انسانی بود متواضع، فروتن، شجاع و در مقاومت ایران در برابر رژیم ملاهای جانی، جایگاه والایی داشت.

وقتی فکر می‌کنم این جناب سرهنگ معزی رشید و خلبان میهن دوست، سال‌ها پیش مسعود عزیز را از ایران به خارج آورد، احساس می‌کنم بزرگترین کار سیاسی ما از همانجا آغاز شد.

دوستان عزیز،

در موقع همیاری برادر عزیزم آقای رضایی یک مسأله‌ایی را گفتند. خیلی برایم جالب بود فرمودند دکتر کاظم مسعود رو از چنگ شاه نجات داد و سرهنگ معزی عزیز مسعود را از چنگ شیخ نجات داد.

دوستان، یاران یک لحظه فکر کنیم اگر این اتفاق نمی‌افتاد و مسعود در ایران باقی می‌ماند و خدای نکرده اتفاقی برایش می‌افتاد چه چیزی از این مقاومت باقی می‌موند، با آوردن مسعود که خطر بسیار بزرگی بود این خلبان دلیر و شجاع که انسان همیشه وقتی فکر می‌کنم، من به‌عنوان عضو کوچکی از این مقاومت فکر می‌کنم در۴۰ سال پیش اینکار انجام داده احساس غرور می‌کنم به شخصیت والای این سرهنگ بزگوار، می‌گویند هر کسی هرجا تصمیم می‌گیرد آن تصمیم اولیه‌اش مهم است

گرمرد رهی میان خون باید رفت


از پای فتاده سرنگون باید رفت


تو پای به‌راه در نه و هیچ مپرس


خود راه بگویدت که، چون باید رفت


واقعا وقتی که جناب سرهنگ پا در این راه گذاشت و تونست مسعود را به خارج از ایران بیاوره. این خود به خود راه نشان داد که چی می‌شه، کانونها شروع شدند تمام هوادارها در تمام دنیا جمع شدند و کهکشانهایی به آن بزرگی درست کردند و تمام نقشه‌های استعماری و ارتجاعی رو همه به باد ریختند.

و الآن مقاومت ایران را در خاورمیانه و در تمام جهان یک مقاومت انسان دوست، متمدن و عالی نشان داده و اگر اینکار انجام نمی‌شد ما کجا بودیم چکار می‌توانستیم بکنیم.

درود به روانش و با عرض تسلیت به فرزندانش سارا و امیر هم هم‌چنین.


چون اینها یادگار اون هستند، امیدوارم بدونند که پدرشان کی بوده و درچه راهی رفته و چه ارزشی برای آینده و تاریخ ایران داشت هم‌چنانکه خانم مریم رجوی فرمودند و اینجا بیان شد.

آقای اسکندریان درود بر شما که همرزم ایشان بودید و با ایشان در اون پرواز و بقیه دوستانتان توانسته‌اید مسعودعزیز رو از ایران نجات بدهید و بیاورید به اینجا واقعاً به‌عنوان یک عضو شورا از شما ممنون و سپاس گذارم

هم‌چنان از جناب سرهنگ در تاریخ ایران مثل پسیانها گفتید خواهد ماند درود به روانش درود به انسانیت و شجاعت و شهامتش درود بر میهن دوستی‌اش با تشکر از شما.

مطالب مرتبط:

سرگرد خلبان حسین اسکندریان یار و همکار ۵۰ ساله اسطوره ارتش ایران بهزاد معزی

بزرگداشت قهرمان ملی، سرهنگ خلبان بهزاد معزی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: