فاجعه کرونا در ایران ـ آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است


در حالیکه دانشگاههای پزشکی نسبت به موج چهارم و افزایش مبتلایان هشدارمی‌دهند، دروغگویی در مورد واکسن ادامه دارد. جهانپور گفت هنوز هیچ واکسنی وارد نشده اما ما جزو اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون را خاتمه خواهیم داد و نمکی گفت: بدبنال مطمئن‌ترین و بی‌خطرترین واکسن هستیم و چانه‌زنی برای وارد کردن مؤثرترین واکسن است


دبیر ستاد کرونا درلرستان: طی چند روز اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ مبتلایان کرونایی هستیم


رئیس دانشگاه پزشکی سمنان از ورود موج چهارم به سمنان ابراز نگرانی کرد و گفت ۴درصد فوتی های در سمنان بوده است


دانشگاه پزشکی اصفهان: برخی از بازگشایی‌ها در استان اصفهان بدون برنامه‌ریزی انجام شده است، چنان‌چه بی‌توجهی و عادی‌سازی ادامه داشته باشد شاهد پیک این بیماری در بهمن و اسفند خواهیم بود


دانشگاه پزشکی گلستان: بستریها افزایشی اشت. هنوز در پیک‌سوم هستیم و زمان زیادی لازم است تا از آن خارج شویم


شبکه بهداشت کهگیلویه: هیچ منطقه سفیدی در اینجا وجود ندارد. تصمیمات بعضی از نهادها کرونا را افزایش می‌دهد.


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه اول بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۰۸نفر، در آذربایجان‌غربی به ۷۵۰۸نفر، در اصفهان به ۱۲۸۸۰نفر، در تهران به ۴۹۶۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۸۳۵نفر، در خوزستان به ۱۰۲۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۹۲۱نفر، در فارس به ۶۱۹۲نفر، در کرمان به ۴۵۱۲نفر، در گیلان به ۷۲۴۶نفر، در مازندران به ۸۱۲۲نفر، در مرکزی به ۴۱۹۳نفر و در یزد به ۳۷۳۷نفر رسیده است.


در حالیکه دانشگاههای پزشکی یکی پس از دیگری نسبت به موج چهارم و افزایش مبتلایان و میزان مرگ و میر در هفته‌های آینده هشدارمی‌دهند، تعلل و توجیه گری و دروغگویی در مورد واکسن ادامه دارد. جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره خرید واکسن کرونا در یک ادعای مسخره گفت: «هنوز هیچ واکسنی وارد نشده است. اما فکر می‌کنیم جزو اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون را خاتمه خواهیم داد»! (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱بهمن). نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی‌خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، وارداتی نخواهیم داشت و چانه‌زنیهای ما به‌دلیل این است که مؤثرترین واکسن را وارد کشور کنیم». با اینحال وی گفت «ما امیدوارم قبل از ۲۲بهمن واکسیناسیون را شروع کنیم» وی افزود امیدواریم مصرف واکسن تولید مشترک با کوبا را در اواسط بهار شروع کنیم (ایلنا ۱بهمن).


در لرستان، دبیر ستاد کرونا گفت: «طی چند روز اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا و هم‌چنین مرگ شهروندان هستیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱بهمن).


در مازندران، «استان مازندران هم‌چنان قرمز مانده و محدودیتهای اعمال شده نیز نتواسته این بیماری را کنترل کند، در حال حاضر ۱۲۹۶بیمار کرونایی بستری و از این تعداد ۲۸۵نفر در ICU هستند» (ایسنا ۱بهمن).


در سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، از ورود موج چهارم کرونا به استان سمنان ابراز نگرانی کرد و گفت: چهار درصد از آمار فوتیهای کرونا در کشور در سمنان رخ داده است. سمنان با هشت استان دیگر هم جوار است و این همجواری و آمد و رفتهای فراوان منجر به شیوع شدید ویروس کرونا در استان سمنان می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۰دی).


در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اکنون روند بیماری ثابت شده است و هر گاه روند بیماری ثابت می‌شود نگران‌کننده است. برخی از بازگشایی‌ها بدون برنامه‌ریزی انجام شده است، چنان‌چه بی‌توجهی و عادی‌سازی ادامه داشته باشد شاهد پیک این بیماری در بهمن و اسفند خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱بهمن).


در گلستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار بستریهای گلستان به ۳۷۳نفر رسیده و روند افزایشی را شاهد هستیم. اما منحنی بستری سینوسی است و این امر نشان می‌دهد که ما به کنترل بیماری نرسیده‌ایم و خلاهایی وجود دارد.گلستان هنوز در مرحله پیک‌سوم بوده و زمان زیادی لازم است تا از این پیک خارج شویم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱بهمن).


در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: «هیچ منطقه سفیدی در این شهرستان وجود ندارد و هر لحظه احتمال افزایش بیماران کرونایی وجود دارد .تصمیمات منطقه‌یی بعضی از نهادها سیر صعودی کرونا را افزایش می‌دهد. هیچ چشم‌اندازی را نمی‌توان برای این ویروس مشخص کرد» (ایرنا ۱بهمن).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


اول بهمن ۱۳۹۹ (۲۰ژانویه ۲۰۲۱)


مطالب مرتبط

لطفا به اشتراک بگذارید: