اعتراف مصباحی عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت به سالانه ۸۰میلیارد دلار معامله پوششی

اعتراف مصباحی عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت به سالانه ۸۰میلیارد دلار معامله پوششی


اعتراف مصباحی عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت به سالانه ۸۰میلیارد دلار معامله پوششی


معاملات ما پوششی است، شفاف نیست. ۸۰میلیارد دلار واردات و صادرات تحت پوشش است؛ شرکتهای پوششی از فردای الحاق به FATF، قابل شناسایی خواهد بود و پوشش دیگر امکان ندارد


برای دور زدن تحریم‌ها بانکهای ارزان قیمت ۲۰میلیون دلاری در منطقه خریداری می‌کردیم و واسطه مبادلات میکردیم، هر کدام را که خزانه‌داری آمریکا شناسایی می‌کرد، می بستیم و بانک دیگر افتتاح میکردیم


عباس آخوندی وزیر سابق روحانی: کار بانکها سوداگری برای معاملات پوششی است. سالی ۲۰میلیارد دلار به نفع یک مشت دلال فاسد خرج می‌کنیم. سفره کارگر کوچکتر می‌شود و اقتصاد ایران روی فساد می چرخد


غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی و عضو مجلس خبرگان آخوندی، در یک میز گرد تلویزیونی در اعتراف آشکار به پولشویی گسترده و سیستماتیک توسط رژیم آخوندی گفت: «الان معاملاتی که می‌کنیم تحت پوشش است، یعنی پوششی است. این‌طور نیست که معامله شفاف باشد. کنوانسیون CFT و لایحه پالرمو هر دو می‌گوید هر گونه معامله‌یی که یک‌طرف یا دو طرف آن پوششی باشد، مصداق پولشویی و مصداق تأمین مالی تروریسم است. ما ۴۰میلیارد دلار صادرات و ۴۰میلیارد دلار واردات داریم که تحت پوشش است؛ نفتی که صادر می‌کنیم، بخش مهم آن غیررسمی صادر می‌شود. سایر فرآورده‌ها مثل بنزین و گاز و پتروشیمی و... را صادر می‌کنیم، همه تحت شرکتهای پوششی است و شرکتهای پوششی از فردای الحاق به FATF، قابل شناسایی طرف مقابل خواهد بود، چون پوشش دیگر امکان ندارد».


وی افزود: «کسی که در دور قبل معاون ارزی بانک مرکزی بود، گفت: من برای دور زدن تحریم‌ها در دور اول در کشورهای منطقه بانکهای ارزان قیمتی در حد۲۰ میلیون دلار خریداری می‌کردم و واسطه مبادلاتمان قرار می‌دادم. هر کدام را که وزارت خزانه‌داری آمریکا شناسایی می‌کرد، می‌بست و یک بانک دیگر افتتاح می‌کردند» (اقتصاد نیوز۲۶دی).


عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سابق روحانی در این میزگرد گفت: «ما حداقل سالی ۲۰میلیارد دلار به نفع یک مشت دلال و کسانی که کار فساد و سوداگری می‌کنند خرج می‌کنیم... در این ۶ الی ۷سال گذشته ایران بیش از ۱۶۰میلیارد دلار هزینه داده است. الآن ملت در فقر و فلاکت به سر می‌برند و این نتیجه همین تدابیر کاملاً سویی است که صورت گرفته است. در مقابل این صد و خورده‌ای میلیارد دلار باید بگوییم سود و منفعتی وجود دارد» ؟


وی افزود «تا الآن صرافهای دبی، میلیون‌ها دلار پول تجار ایرانی را خورده‌اند. شما می‌خواهید در آنجا پوششی درست کنید و کالا را به کشورهای کره، چین و هر کشور دیگری صادر کنید، خریدار می‌داند که این کالا تغییر اوریجین داده شده است و می‌گوید خرید من از شما ریسک دارد، بنابراین کالا را به قیمت کمتری می‌خرد؛ شما همه این هزینه‌ها را در نظر بگیرید، این هزینه‌ها بین ۲۰ الی ۳۰درصد کل پول است... نتیجه این‌که تورم بالا می‌رود و هزینه نیرو انسانی به قیمت دلار پایین می‌آید و سفره کارگر کوچک‌تر می‌شود... بپذیرید که شما یک فقر عمومی به این مملکت حاکم کردید... کار بانکها هم اساساً سوداگری و کثافت کاریهایی برای پوشش دادن شده است و برای همین اضافه برداشت می‌کنند... بیش از ۷۰درصد تسهیلات بانکی برای همین کارهای تجاری است. شما ناخواسته یک بستری درست کردید که اکنون بستر اقتصاد ایران روی فساد می‌چرخد» (اقتصاد نیوز۲۶دی).


اعترافات باندهای غارت و چپاول رژیم تردیدی باقی نمی‌گذارد که چرا سردمداران رژیم بویژه سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به خامنه‌ای که سرنخ اکثر بانکها و معاملات پوششی را در دست دارند، از پیوستن به FATF وحشت دارند. معاملات کلان پوششی که به قیمت فقیرتر شدن هر چه بیشتر مردم صورت میگیرد، از یکسو سودهای میلیارد دلاری به باندهای فاسد حکومتی می‌رساند و از سوی دیگر وسیله‌ای تضمین دار برای تامین هزینه های کلان صدور تروریسم و جنگ‌افروزی خارجی است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۳۰ دی ۱۳۹۹ (۱۹ ژانویه ۲۰۲۱)


مطالب مرتبط
لطفا به اشتراک بگذارید: