اگر ما نبودیم ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ اگر ما نبودیم


نگاهی به ادعای همتی رئیس بانک مرکزی رژیم آخوندی

رشد اقتصادی و رونق تولید در سال۹۸

اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی رژیم در مورد رشد اقتصادی در حاکمیت آخوندی نیز از مواردی است که ازاگر ما نبودیم ـ قضاوت با شما

فرط مضحک بودن و بازتاب منفی در جامعه، خبرگزاری فارس را ناگزیر به واکنش کرده است:

«بر اساس گزارش حوزه معاونت اقتصادی بانک، رشد اقتصادی بدون نفت در سال۹۸، معادل ۱/۱+ درصد است که

بر مبنای بخش‌های فعالیت، کشاورزی ۸/۸+ درصد، گروه صنعت و معدن ۲/۳+ درصد و خدمات عمدتاً به‌خاطرتأثیر شیوع کرونا در فصل آخر سال۲/ - درصد بوده است. به‌علت کاهش درآمد نفت، رشد این بخش ۳۸/۷- درصد بود که در نتیجه آن، رشد اقتصادی با نفت، به منفی ۶/۵ درصد رسید».

همتی سپس به‌نقل از گزارش فوق‌الذکر در مورد نتیجهٔ این پیشرفت کذایی چنین افاضه کرده:

« اگر ما نبودیم دلار به ۵۰هزار تومان رسیده بود».

«با در نظر گرفتن آمار عملکرد مناسب بخش کشاورزی و روند مثبت رشد بخش صنعت در نیمه دوم سال (۶/۷+درصد در فصل سوم و ۱۰/۷+ درصد در فصل چهارم) مؤید رونق تولید در سال۹۸ و نویدبخش جهش تولید در سال۹۹ است».

رسانهٔ حکومتی فارس از فرط دروغ بودن این ادعا در مقام استهزاء چنین نوشته است:

«ما که بخیل نیستیم، خدا کند تولیدمان بیش‌از‌پیش رونق بگیرد اما گوشزد می‌شود که بخش کشاورزی حاصل بارش رحمت الهی و کشت دیم بود و امیدواریم منظورتان از بخش صنعت خودرو‌سازی نباشد که به‌دلیل انحصار دو خودروساز، برای بی‌کیفیت‌ترین ماشین‌ها صف میلیونی تشکیل می‌شود و کار به قرعه‌کشی می‌رسد».

با وجود این میزان از تناقض در اظهارات کارگزاران رژیم و تلاش رسانه‌یی جهت بازی‌کردن نقش سوپاپ اطمینان، تودهٔ مردم که روزانه فشارها و کمبود‌ها و فقر و تهیدستی و افزون بر آنها کرونا را با گوشت

مطالب مرتبط


دوازده شکست مهم خامنه‌ای در ۲۰۲۰ – قضاوت با شما

حرفهای جدی خنده‌دار!
لطفا به اشتراک بگذارید: