بررسی اوج‌گیری و شعله‌ور شدن قیام مردم لبنان ـ تیک تاک ـ قسمت اول تا سوم

تیک تاک ـ بررسی اوج‌گیری و شعله‌ور شدن قیام مردم لبنان ـ قسمت اول ـ ۱۳بهمن۹۹


گفتگو با مهدی عقبایی

وبسایت الحره در گزارشی از درگیریهای لبنان روز یکشنبه ۱۲بهمن، نوشت: در پی فراخوانها برای اعتصاب، نیروهای امنیتی لبنانبررسی اوج‌گیری و شعله‌ور شدن قیام مردم لبنان ـ تیک تاک ـ قسمت اول تا سوم

در تلاش برای دور کردن معترضان از محدوده مجتمع دولتی طرابلس، نارنجک‌های گاز اشک‌آور به سمت معترضان پرتاب کردند.

پس از سلسله‌ای از اعتراضات در شش روز گذشته و همزمان با فراخوانها به تحصن در میدان نور طرابلس، ارتش لبنان اقدام به نصب موانعی در کلیه معابر منتهی به این میدان نموده و کلیه افرادی که به آن وارد می‌شدند را مورد بازرسی قرار می‌دادند ولی با همه این محدودیتها، تعدادی از فعالان در میدان شهدای بیروت تجمع نموده و یک تجمع در همبستگی با طرابلس و ساکنانش برگزار کردند.

تظاهر کنندگان در حالی که پلاکارد‌هایی در همبستگی با شهر طرابلس و در محکومیت فروپاشی اقتصادی و معیشتی در کشور و بالا رفتن میانگین فقر و گرسنگی را در دست داشتند، از میدان شهدای بیروت به سمت طرابلس حرکت کردند. معترضان بر خواسته‌هایشان مبنی بر کناره‌گیری حاکمیت سیاسی تأکید کرده و مسئولیت اوضاع روبه زوال کشور را برعهده آن گذاشتند.

لازم به ذکر است که بر اساس برآوردهای سال۲۰۱۵ سازمان ملل متحد، ۲۶درصد از ساکنان طرابلس از فقر خردکننده رنج می‌برند و ۵۷درصد در خط فقر یا زیرخط فقر زندگی می‌کنند. این نسبتها با از دست دادن کار توسط بسیاری از شهروندان یا از دست دادن بخشی از در‌آمد‌هایشان به‌دلیل بدترین فروپاشی اقتصادی در تاریخ لبنان، افزایش یافته است.

تیک تاک ـ طرح جنایتکارانه کشتار مردم با واکسن روسی ـ قسمت دوم


گزارش سیاسی


تیک تاک ـ حکم دادگاه اسدی و آینده روابط با رژیم ـ قسمت سوم


قضاوت با شما



مطالب مرتبط

بیانیه کمیته نمایندگان آلمان برای ایران آزاد ـ تیک تاک ـ قسمت اول تا سوم

شعله‌ور شدن قیام مردم لبنان
لطفا به اشتراک بگذارید: