حکم دادگاه آنتورپ یک حادثه مهم، تاریخی و فراموشی‌ناپذیر ـ گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی ـ حکم دادگاه آنتورپ یک حادثه مهم، تاریخی و فراموشی‌ناپذیر ـ ۱۷بهمن۹۹


گفتگو با بهزاد نظیری


این پیروزی بزرگ که یک واقعهٴ کاملاً استثنایی در قضایای حقوقی و روابط بین‌المللی محسوب می‌شود، بدون یک زیرساخت مستحکم حقوقی و سیاسی امکانپذیر نبود، این زیرساخت نه فقط محصولحکم دادگاه آنتورپ یک حادثه مهم، تاریخی و فراموشی‌ناپذیر ـ گفتگوهای سیاسی تلاش دو سال و نیم گذشته مقاومت است، بلکه ریشه در خون شهیدان دارد. از خون شهید بزرگ حقوق‌بشر ایران دکتر کاظم رجوی تا خون همهٔ کسانی که توسط تروریسم وحشی حکومت آخوندی طی ۴۰سال گذشته جان خود را از دست دادند. خون‌هایی که در پی افشاگریهای گستردهٔ مقاومت ایران ماهیت ضدبشری و تروریستی رژیم را در جهان افشا کرد و صدها محکومیت علیه رژیم در مراجع بین‌المللی به بار آورد.

محاکمهٔ اسدی و همدستانش، محاکمهٔ فرد آنها نبود، بلکه محاکمهٔ تمامی رژیم آخوندی و همهٔ باندهای آن بود. تا جایی که رژیم از زبان وکیل اسدی به دادگاه شکایت کرد: «موکل من این احساس را دارد که حکومت او دارد محاکمه می‌شود و نه خودش!»؛ و رئیس سرویس امنیتی کشوری بلژیک هم گفت: «طرح حمله از جانب رژیم ایران و تحت رهبری آن طراحی شده بود. این طرح ابتکار شخصی اسدالله اسدی نبود».

حکم دادگاه آنتورپ بلژیک و محکومیت یک دیپلمات حین مأموریت رژیم آخوندی چند نتیجه و پیآمد سیاسی و استراتژیک دارد:

-این حکم تیر خلاص به‌مانور‌های میانه‌روی داخل رژیم، برای سوخت‌رسانی به سیاست مماشات بود. چرا که روشن ساخت در تروریسم وحشی، تمامیت نظام، از وزارت‌خارجه و شخص جواد ظریف، تا دولت «معتدل!» روحانی و تا وزارت اطلاعات او... جملگی، با بالاترین هماهنگی‌ها و همسویی‌ها که در شخص ولی‌فقیه یک‌کاسه می‌شود، دست داشتند.

مطالب مرتبط


پیامدهای محکومیت تروریستی رژیم حاکم بر ایران در دادگاه آنتورپ ـ قسمت اول تا سوم

حکم دادگاه آنتورپ بلژیک؛ ضربهٔ بزرگ سیاسی و استراتژیک
لطفا به اشتراک بگذارید: