حق‌آبه حقی که به یغما رفت و مردمانی تشنه در کناره دریا ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ حق‌آبه حقی که به یغما رفت و مردمانی تشنه در کناره دریا ـ ۲۹بهمن۹۹


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

طی یک ماه گذشته کشاورزان اصفهان چندین تجمع اعتراضی بزرگ در اعتراض به ربودن حقآبه‌شان از زاینده رود برگزار کردند.

یکی از علل این وضعیت اسفناک سودجویی شرکتها و ارگانهای وابسته به حکومت آخوندی است. همانها که صنایع آب‌بر را بدون محاسبهٔ دقیق احداث کرده‌اند و آب زاینده رود را با ایجاد سدهای بسیار می‌برند.حق‌آبه حقی که به یغما رفت و مردمانی تشنه در کناره دریا ـ مجله اجتماعی اقتصادی

آخوند نقدعلی عضو مجلس ارتجاع در وحشت از خشم کشاورزان محروم گفت: «امروز کشاورزان هر روز در تجمعات انبوه از مسئولان تقاضا دارند به وضع ناجور بارگذاریهای ناروا بر زاینده رود توجه کنند... نهادهای مربوطه نهادهای امنیتی اوضاع خوبی در اصفهان از حیث معیشتی برای کشاورزان رقم نمی‌خورد» (خبرگزاری مجلس رژیم ۳۰دی۹۹).

رودی که قرن‌ها پرجوش و پرخروش زینت استان اصفهان و روزی بخش روستاییان و کشاورزان بود اکنون از نفس افتاده است و تبدیل به پهنه‌ای خشک شده است، و مردمان و کشاورزان اطراف آن در انتظار گذر آبی هستند، تا بتوانند خود و زمین‌هایشان را سیرآب کنند اما دریغ از تحقق این آرزو.

فشار چنگال غارت و چپاول حاکمیت آخوندی و نهادهای آن بر گلوی زاینده آن‌چنان آشکار است که سال‌ها است مهر‌ه‌ها و رسانه‌های حکومتی نیز ناگزیر به اذعان به آن شده‌اند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) به‌نقل از معاون از معاون حفاظت از بهره‌برداری آب منطقه‌یی در اصفهان نوشت: «۸۶درصد از سد زاینده‌رود خالی شده و تنها ۱۴درصد از این منبع حیاتی آب در فلات مرکزی اصفهان باقی مانده است. وعده‌ها نیز عملیاتی نشده و بازگشایی رودخانه، به بارش‌هایی مشروط شده که این روزها روی خوش به اصفهان نشان نمی‌دهند». این رسانه وابسته به

مطالب مرتبط


جنایت مجدد علیه قربانیان حکومت آخوندی و دختران اعماق ـ مجله اجتماعی اقتصادی

حق‌آبه کشاورزان، حقی که به یغما رفت
لطفا به اشتراک بگذارید: