زلزله سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، پیام همدردی خانم مریم رجوی و دعوت به همیاری

زلزله سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، پیام همدردی خانم مریم رجوی و دعوت به همیاری ـ ۳۰بهمن۹۹


چهارشنبه شب ساعت ۲۲ و ۵دقیقه بوقت محلی زلزله‌ به قدرت ۵ و شش دهم ریشتر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بر اثر زمین‌لرزه آب و برق و گاز در شهر سی سخت قطع شد و با شکستگی لوله‌های گاز خطر آتش‌سوزی مردم را که در تاریکی مطلق به خیابان‌ها پناه برده بودند، نگران کرد.

بارش باران که دقایقی پیش از زلزله آغاز شده بود با هوای زیر صفر مردم نگران را که خانه‌های خود را ترک کرده و به فضای باز رفته بودند، در سختی بیشتری قرارداد. مردم در محدوده منطقه زلزله که ۹۳شهر و روستا (شامل۶۶ هزار نفر) را شامل می‌شود، تمام شب را در بیرون خانه و در خودرو گذراندند.

هموطن زلزله‌زده:


«این هم از زلزله ۲۹بهمن ۹۹ از دیشب تا حالا ما اینجا توی باران ایستادیم. ای ننگتان باد ای دولتمردان بیشرف. ننگتان باد صدا و سیمای میلی که می‌گویید ۵۰ خانه بیشتر ترک بر نداشته! این از وضعیت ما از دیشب یکی نیامده سراغ ما را بگیره... . توی این خونه دو تا معلول هست خونه کلاً تخریب شده یکی نیامده سراغ ما را بگیره. خدا خوشش میاد وضعیت ما اینطوری باشه! توی این بارون. اصلاً جرأت نمی‌کنیم برویم توی خونه هامون. ننگ تان باد ای دولت مردان بیشرف. ننگت باد صدا و سیمای میلی».

بر اساس گزارشها اولیه ۷۸روستا خسارت جدی دیده‌اند و برخی منازل مسکونی صددرصد تخریب و غیرقابل سکونت شده است.


رسانه‌های رژیم از ۴۳مجروح خبر داده‌اند که حال چند نفر وخیم است، شهر سی سخت بیمارستان ندارد و مرکز بهداشت شهر در زلزله تخریب شده و چون امکانی برای شرایط اضطراری نیز وجود ندارد لذا مجروحان باید به بیمارستان یاسوج منتقل شوند. زمین‌لرزه باعث ریزش کوه و صخره‌ها شد و غرش ناشی از ریزش کوه بر نگرانی هموطنانمان افزود. جاده سی سخت به یاسوج که بسیار ناایمن است بر اثر ریزش کوه بسته شده و انتقال مجروحان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

زلزله در برخی از مناطق استانهای اصفهان فارس و خوزستان نیز احساس شده و در منطقه پادنای سٍمیرم در استان اصفهان بر اثر زلزله دست کم سه تن از هموطنان مجروح شده ند.

پس از زمین‌لرزه اصلی چند پس لرزه نیز این منطقه را لرزاند.

خانم مریم رجوی ضمن همدردی صمیمانه با مردم دردمند زلزله‌زده در سی‌سخت و یاسوج و با آرزوی شفای عاجل برای هموطنانی که مصدوم و مجروح شدند، جوانان یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد را به کمک به زلزله‌زدگان فراخواند و تأکید کرد:


این تنها دستان پرتوان شماست که می‌تواند بر دردهای آنها مرهم بگذارد. آخوندها نه به فکر تدابیر ایمنی برای مناطق زلزله‌خیز هستند و نه اقدامی برای مهار و جبران خسارات می‌کنند.


آنها تنها به فکر حفظ قدرت هستند و با چپاول ثروتهای ایران و هدر دادن آن در پروژه‌های اتمی و موشکی، مردم را در برابر سیل و زلزله و بیماری بی‌دفاع گذاشته‌اند.


مطالب مرتبط


زلزله ۵.۶ریشتری سی‌سخت را لرزاند و محورارتباطی یاسوج سی سخت مسدود شد ـ در یک نگاه

زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت را لرزاند + پیام مریم رجوی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: