ایران : ۱۰ اعدام در ۵ روز، فراخوان به اقدام برای نجات زندانیان زیر اعدام

ایران : ۱۰ اعدام در ۵ روز، فراخوان به اقدام برای نجات زندانیان زیر اعدام - ۳۰بهمن۹۹


ایران: ۱۰ اعدام در ۵روز. فراخوان به اقدام برای نجات زندانیان زیر اعدام، ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر به شورای امنیت


و قرار گرفتن سردمداران رژیم در برابر عدالت


صبح چهارشنبه ۲۹بهمن ۱۳۹۹، رژیم جنایتکار آخوندی ۷ زندانی را در زندان گوهردشت کرج بدار آویخت. در میان زندانیان زهرا اسماعیلی ۴۲ساله مادر دو فرزند که از زندان قرچک به گوهر داشت منتقل شده بود نیز به چشم می‌خورد.


دژخیمان رژیم آخوندی روز دوشنبه ۲۷بهمن نیز دو زندانی از هموطنان بلوچ را در زندان مرکزی بیرجند حلق‌آویز کردند. روز شنبه ۲۵بهمن نیز یک زندانی دیگر در زندان مشکین شهر اعدام شد. به این ترتیب تنها طی ۵روز ۱۰ زندانی در شهرهای مختلف ایران اعدام شده‌اند.


رژیم جنایتکار آخوندی در گرداب بحرانهای لاعلاج داخلی و بین‌المللی، تنها راه را در افزایش شکنجه و اعدام یافته است. رژیمی که در مقابل خشم و اعتراضات مردمی یک روز هم بدون سرکوب و اعدام دوام نمی‌آورد.


مقاومت ایران بار دیگر دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد و همه مدافعان حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و اعزام هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان بویژه زندانیان زیر اعدام فرا می‌خواند. پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود و سردمداران رژیم ایران به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۳۰ بهمن ۱۳۹۹ (۱۸ فوریه ۲۰۲۱)




مطالب مرتبط


هشتمین اعدام در یک هفته ـ اعدام زندانی سیاسی جاوید دهقان در زاهدان برغم فراخوانهای داخلی و بین المللی

ایران: ۱۰ اعدام در ۵روز فراخوان به اقدام برای نجات زندانیان زیر اعدام

 
لطفا به اشتراک بگذارید: