بورس سقفی دیگر در کلاهبرداری و غارت در حاکمیت ولایت فقیه ـ گزارش ویژه

گزارش ویژه ـ بورس سقفی دیگر در کلاهبرداری و غارت در حاکمیت ولایت فقیه ـ ۱اسفند۹۹


نگاهی به وضعیت بازار بورس در ایران تحت اشغال آخوندها


در وضعیت نابسامان اقتصادی رژیم آخوندی، که تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی و پاندمی کرونا آن را تشدید کرده است،

توسل به هر خار و خاشاکی از سوی کارگزاران رژیم برای سرپا ماندن طبیعی است؛ اما غیرطبیعی است کهبورس سقفی دیگر در کلاهبرداری و غارت در حاکمیت ولایت فقیه ـ گزارش ویژه

انتظار داشته باشند که به کارگیری ابزارها و سازوکارهای متضاد، اثرات ناخواسته منفی نداشته باشند و

نظام اقتصادی را در تناقض های مستمر درگیر نسازد. آن‌هم در مورد رژیمی که علم اقتصاد برایش امر دست پا گیری است تا جایی که اقتصاددانان حکومتی نظام هم به دفعات از بیزاری سران مملکت به قوانین و قواعد آن نمونه‌های فراوانی ارائه داده‌اند.

یکی دیگر از این بحرانها برای اقتصاد سرگردان نظام، افت و ریزش ارزش سهام در بورس است. در تابستان امسال ارزش سهام به اوج خود رسید و از دو میلیون واحد هم گذشت. از آن زمان رفته‌رفته سهام با افت ارزش مواجه شد تا این‌که در چند روز اخیر، سهام‌دارانی که فریب تبلیغات دولت را خورده بودند و داراییها و سرمایه زندگی خود را وارد بورس کرده بودند تا لااقل از پایین رفتن ارزش آن بواسطه تورم سرسام‌آور جلوگیری کنند، شاهد ریزش هول‌انگیز ارزش سهام خود شدند؛ و دست به اعتراضات خیابانی نیز زدند.

خروج سنگین پول از بورس

شاخص کل بورس از روز اول هفته برای نخستین مرتبه وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰هزار واحد شد و حدود۴۰ هزار میلیارد تومان پول از بازار بیرون رفت. صفهای فروش پس از چند روز افت سنگین متوالی هم‌چنان ادامه یافتند و چهارمین خروج پول سنگین حقیقی در تاریخ بازار سرمایه را رقم زدند.

اعتراض سهامداران مالباخته از ریزش بورس

مطالب مرتبط


آلودگی شدید هوا ره‌آورد مرگ‌آور آخوندها برای مردم ایران ـ گزارش ویژه


بورس ؛ آیینه غارت و کلاهبرداری

لطفا به اشتراک بگذارید: