خیزش مردم دلیر سراوان در پی مقاومت قهرمانانه سوختبران ـ گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی ـ خیزش مردم دلیر سراوان در پی مقاومت قهرمانانه سوختبران ـ ۵اسفند۹۹


گفتگو با ابوالفضل فولادوند

به‌دنبال درگیریهای روز گذشته مردم محروم سراوان با نیروهای سرکوبگر که به جان باختن و مجروح شدن

دهها تن از سوخت‌بران و جوانان مردم شهر منجر شد، از صبح امروز سه‌شنبه ۵اسفند،خیزش مردم دلیر سراوان در پی مقاومت قهرمانانه سوختبران ـ گفتگوهای سیاسی

به‌رغم حضور گسترده پاسداران و نیروهای امنیتی و انتظامی، مردم شهر دست به اعتراض زدند و

خود را به فرمانداری سراوان رساندند. پاسداران جنایتکار برای متفرق کردن مردم به شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور مبادرت کردند. اما مردم خشمگین به مقابله برخاستند و ساختمان فرمانداری را به تصرف درآوردند. گزارشها حاکی از کشته و مجروح شدن شمار بیشتری از مردم است.

جوانان شورشگر چند خودروی نیروی انتظامی را واژگون کرده و به آتش کشیدند و جاده مقابل پایگاه سپاه پاسداران را با به آتش کشیدن لاستیک، بستند. درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف شهر ادامه دارد و فضای شهر متشنج است.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جان‌باختگان سراوان را شهیدان راه آزادی خواند و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع نمود. وی با درود به مردم قهرمان سراوان که در برابر ظلم و ستم و تبعیض دیکتاتوری دینی بپا خاسته‌اند، عموم جوانان شورشگر به‌ویژه در خطه سیستان و بلوچستان را به حمایت از مردم سراوان فراخواند.

مردم سراوان امروز (سه‌شنبه ۵اسفند) در اعتراض به‌قتل‌عام بیش از ٨ سوختبر بی‌گناه بلوچ توسط سپاه جنایتکار پاسداران به خیابان‌ها ریختند و در صفوف متحد با دست خالی مأموران خامنه‌ای را به عقب رانده و ساختمان فرمانداری را آزاد کردند. مأموران خامنه‌ای با دیدن خشم مردم پا به فرار گذاشتند. این تهاجم با وجود حضور

مطالب مرتبط


محکومیت اسدالله اسدی در دادگاه آنتورپ شکست سیاسی رژیم آخوندی ـ گفتگوهای سیاسی

خیزش شجاعانه مردم سراوان و تصرف فرمانداری شهر جان باختن و مجروح شدن دهها تن از جوانان سراوان
لطفا به اشتراک بگذارید: