آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶ شهر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶ شهر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است-۶اسفند۹۹


نمکی: من همواره نگران یک اسفند پر ماجرا بودم، نامه‌های مکرر محرمانه و غیرمحرمانه نوشتم که طوفانی از کرونا را در پیش خواهیم داشت که این اتفاق افتاد.

  1. امروز ویروس در سرتاسر کشور خودش را نشان داده است


  2. زالی: امروز در آستانه شکل‌گیری شبه طغیان کرونا هستیم و آن هم بروز بخشهای جهش‌یافته ویروس است



  3. رئیسی: ۱۱۲مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور مشاهده شده که ۸نفر آنها فوت کرده‌اند.

  4. دبیر شورای سلامت اهواز: اگر در طیف بیماری، رنگ سیاه وجود داشت می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز سیاه رسیده است

  5. دانشگاه پزشکی تبریز: آمار فوتیهای روزانه کرونا در استان در اوج به ۸۰نفر، تعداد بستریها به ۱۸۰۰نفر رسیده بود

  6. دانشگاه پزشکی مازندران: در یک سال اخیر حدود ۲۴۰۰بیمار کرونایی بستری جان خود را از دست دادند


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۶اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۶شهر از ۲۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است.


شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۳۰۳نفر، در آذربایجان‌غربی به ۸۲۲۸نفر، در اردبیل به ۲۷۵۲نفر، در اصفهان به ۱۴۲۴۰نفر، در تهران به ۵۲۵۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۷۸۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۱۳۶نفر، در خوزستان به ۱۱۳۶۰نفر، در فارس به ۶۶۱۷نفر، در قزوین به ۲۴۸۴نفر، در قم به ۸۳۲۵نفر، در کردستان به ۳۸۲۲نفر، در کرمان به ۴۸۹۴نفر، در کرمانشاه به ۴۴۹۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۵۹نفر، در لرستان به ۹۱۱۳نفر، در مازندران به ۹۳۲۷نفر، در هرمزگان به ۲۳۹۰نفر و در یزد به ۴۰۵۷نفر رسیده است.



نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت:


«راهی که ویروس های قبلی ده روز تا ۱۲روز ما را گرفتار می‌کرد ویروس جهش یافته در عرض ۴۸ساعت ما را گرفتار می‌کنند و دقیقاً این اتفاق در خوزستان افتاد و دوم این‌که این ویروس سنین مختلف را گرفتار می‌کند دیروز ما متأسفانه مرگ دو کودک یکساله و ۹ساله را داشتیم در خوزستان.


امروز صبح یک دختر ۲۱ ساله‌ای که هیچ بیماری زمینه‌ای هم نداشت در عرض ۴۸ساعت در یکی از بیمارستانهای تهران فوت کرد.



اگر قرار باشد که جوان ترها همسان با مسن ترها نیاز به ICU داشته باشند خب کار را برما خیلی سخت می‌کند» (تلویزیون رژیم ۵اسفند).


وی هم‌چنین گفت: «من همواره نگران یک اسفند پر ماجرا بودم، من از حدود یک ماه و اندی قبل همکارانم را جمع کردم و در ویدیو کنفرانس با آنها صحبت کردم، نامه‌های مکرر محرمانه و غیرمحرمانه نوشتم که اگر رعایت نکنیم طوفانی از بیماری کرونا با نوع پتاسیم یافته را در پیش خواهیم داشت...


در خوزستان ما خیز سنگین از بیماری را داریم. مرزها را خواهش کردیم که ببندند که رئیس‌جمهور شخصاً این دستور را دادند...


دیروز هنوز یکی از مرزهای ورودی باز بود و مسئولان محلی می‌گفتند که قرار است در آخرین ساعات چهارشنبه ببندیم» (ایلنا ۶اسفند).



رئیسی سخنگوی ستاد کرونا از شناسایی ۱۱۲مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور خبر داد و گفت:


«تاکنون هشت نفر در کشور به‌دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند. ویروس جهش‌یافته در سطح کشور در حال چرخش است و می‌تواند دامان هر شهر یا یک استان یا کل کشور را بگیرد و میزان بیماری بالاتر برود» (ایرنا ۶اسفند).


در تهران، فرمانداری گفت:


«برای قطع شیوع کرونا تردد از استان تهران به استانهای نارنجی و قرمز شامل استانهای گیلان، مازنداران، گلستان، فارس، اصفهان، خوزستان و آذربایجان شرقی ممنوع است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۵اسفند).


زالی، رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «امروز در آستانه شکل‌گیری شبه طغیان کرونا هستیم و آن هم بروز بخشهای جهش‌یافته ویروس است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶اسفند).


در خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز گفت:


«اگر در طیف رنگ بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.


این هفته ۷۴درصد موارد بیماری بیشتر از هفته قبل شده، ۴۵درصد فوت بالا رفته و ۹۰درصد تعداد بیماران نیز افزایش پیدا کرده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۵اسفند).


رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت:


«در جنوب غرب خوزستان با شیب بسیار تند ابتلا و بستری مواجه هستیم که بسیار نگران‌کننده است. ظرفیت بستری در بیمارستان طالقانی آبادان نیز تکمیل شده است» (ایرنا ۶اسفند)


در فارس، مدیر روابط عمومی پزشکی شیراز گفت:


«طی ۲۴ساعت گذشته ۹نفر از مبتلایان به کرونا جان باختند. هم‌اکنون ۵۱۳ در بیمارستانهای استان بستری هستند.


از این تعداد، ۸۵بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶اسفند).


در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت:


«بستری شدگان سندرم حاد تنفسی به ۵۱۹نفر رسید که بیشترین میزان در ۲ماه گذشته است.


در حال حاضر ۱۳۳نفر در ICU بستری هستند. آذربایجان‌غربی با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگانش به ترتیب ۷.۱ و ۶.۱ درصد است. یک‌هزارم مبتلایان دنیا را نیز آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است» (ایرنا ۶اسفند).



در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی از وجود کرونای انگلیسی در اهر خبر داد و گفت:


«قبل از اجرای طرح جامع محدودیتهای کرونایی در آذربایجان شرقی، آمار فوتیهای روزانه به حدود ۸۰نفر و تعداد بستریها به ۱۸۰۰نفر رسیده بود» (ایرنا ۶اسفند).


در مازندران، رئیس دانشگاه پزشکی مازندران گفت: «در یک سال اخیر حدود ۲۴۰۰نفر از بیماران کرونایی در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه جان خود را از دست دادند» (ایرنا ۶اسفند).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۶ اسفند ۱۳۹۹ (۲۴ فوریه ۲۰۲۱)


مطالب مرتبط:

آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶شهر از ۲۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶شهر از ۲۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: