آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷ شهر از ۲۲۲هزار نفر بیشتر است

فاجعه کرونا در ایران:


آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۲هزار نفر بیشتر است-۸اسفند۹۹



  • رئیس سازمان نظام پزشکی: مدل انگلیسی کرونا در استانهای مختلف کشور در حال جولان و افزایش است. هر گونه تأخیر در تهیه واکسن عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت

  • رئیسی: جهش‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، تنها جهش‌ها نیستند.

  • قطعاً در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران جهش در ویروس رخ داده و تا زمانی که واکسیناسیون کافی انجام نشود، هر لحظه منتظر یک جهش عجیب از سوی ویروس هستیم‌

  • دانشگاه پزشکی اهواز: در دو سه هفته اخیر بیماری سیر شتابنده‌ای داشته و تنها استان هستیم که ۱۱شهر وضعیت قرمز دارند

  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: آمار بستریهای در ICU ۳۰درصد بیشتر از یک ماه گذشته است

  • خبرگزاری حکومتی مهر: با این‌که مدت زیادی از ورود کرونای انگلیسی نمی‌گذرد، ایلام یکی از کانونهای اصلی آن شده است


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۸اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۹۷شهر از ۲۲۱هزار نفر بیشتر است.


شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۳۷۳نفر، در آذربایجان‌غربی به ۸۲۹۳نفر، در اصفهان به ۱۴۳۰۵نفر، در بوشهر به ۲۲۴۴نفر، در تهران به ۵۲۷۲۶نفر، در خراسان شمالی به ۳۴۰۸نفر، در خوزستان به ۱۱۵۲۰نفر، در زنجان به ۲۴۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۲۶۶نفر، در فارس به ۶۶۳۷نفر، در کرمان به ۴۹۱۹نفر، در گیلان به ۷۹۴۶نفر، در لرستان به ۹۱۹۳نفر، در مازندران به ۹۳۹۲نفر، در مرکزی به ۴۴۷۳نفر، در هرمزگان به ۲۴۱۰نفر و در یزد به ۴۰۷۷نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت:

«این‌گونه نیست که جهش‌های انگلیسی، آفریقای جنوبی و... تنها جهش‌های ویروس باشند و قطعاً در نقاط مختلفی از دنیا از جمله کشور ما جهش در ویروس رخ داده است.

ویروس انگلیسی در استانهای خوزستان، تهران، مشهد، البرز، قزوین، فارس به‌ویژه شهرستان لارستان و هرمزگان شناسایی شده است. بنابراین؛ ویروس در سطح کشور در حال گردش است.

به‌شدت نگران نوع جهش‌یافته ویروس هستیم که خدایی‌نکرده وضعیت بیماری را شعله‌ور کند و به سوش غالب بیماری در کشور بدل شود.


تعداد شهرهای آبی روز به روز در حال کاهش است و تا زمانی که واکسیناسیون کافی انجام نشود، هر لحظه منتظر جهش عجیب از سوی ویروس هستیم‌» (ایسنا ۸اسفند).

‏ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «جهش مکرر ویروس کرونا کنترل و درمان بیماری را مشکل می‌کند. مدل انگلیسی در استانهای مختلف در حال جولان و افزایش است.

هر گونه تأخیر و ملاحظه در تهیه و توزیع واکسن عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت». «ایمنا ۸اسفند).

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا گفت:

«در دو سه هفته اخیر در خوزستان موارد بیماری سیر شتابنده‌ای داشته و به وضعیتی دچار شده‌ایم که تنها استان کشور هستیم که دارای ۱۱شهر با وضعیت قرمز است» (ایسنا ۸اسفند).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد جان‌باختگان کووید۱۹ طی دیروز تا صبح امروز جمعه نسبت به روزهای پیش از آن بیشتر شده است.


۷بیمار کووید۱۹با وجود تلاشهای مدافعان سلامت طی ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار جان‌باختگان ۲هزار و ۷۴۳نفر ثبت شده است» (ایرنا ۸اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت:

«۱۲۸ بیمار کرونایی درICU هستند که حدود ۳۰درصد بیشتر از یک ماه گذشته است که کمترین میزان بستری شده در ICU به تعداد ۹۹نفر ثبت شد.

کل فوتیهای ناشی از کرونا در استان به ۳۶۱۸نفر رسیده است» (ایرنا ۸اسفند).


در ایلام، در حالی که مدت زیادی از ورود کرونای انگلیسی به کشور نمی‌گذرد،

ایلام به یکی از کانونهای اصلی این ویروس تبدیل شده است. تاکنون ۱۴نفر در دهلران به این ویروس مبتلا شده و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

معاون دانشگاه پزشکی ایلام گفت: «آمار مبتلایان به کرونا از اوایل بهمن نسبت به نیمه دوم دی به‌صورت نگران کننده‌ای رو به افزایش است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اسفند ۱۳۹۹ (۲۶ فوریه ۲۰۲۱)

مطالب مرتبط

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۲هزار نفر بیشتر است

آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶ شهر از ۲۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: