صدای آزادیخواهی و رهروان و مبارزان رزم برای آزادی میهن ـ قلبها واژه‌ها و پیوندها

قلبها واژه‌ها و پیوندها ـ صدای آزادیخواهی و رهروان و مبارزان رزم برای آزادی میهن ـ ۸اسفند۹۹


نگاهی به نامه‌های دریافتی از کانونهای شورشی


خمینی و خامنه‌ای نتوانستند ایران را به‌دلیل حضور قوی و درخشان یک مقاومت پویا و سراسری به «آکواریوم ماهی‌های مطیع» تبدیل کنند. همپای گسترش ماهواره و سپس اینترنت در میهن ما این انحصار فکری به‌تدریج در هم‌شکسته شد. جوان ایرانی دیگر مجبور نبود آنچه را که در مدرسه و دانشگاه از سوی «عقیدتی ـ سیاسی» و در جامعه از طریق منابر ریایی، نماز جمعه و رادیو تلویزیون صدای آزادیخواهی و رهروان و مبارزان رزم برای آزادی میهن ـ قلبها واژه‌ها و پیوندهارسمی و سایر بلندگوهای استبداد به او دیکته می‌شد، بپذیرد. دیگر نیاز نبود کتاب‌های ممنوع را دست به دست و به‌صورت زیرزمینی به هم‌فکران خود برساند. به‌یمن تکنیک‌های جدید، روزنه‌هایی از تابش فروغ دگراندیشی به سوی او باز شده بود. او ـ اگر چه قطره‌چکانی و همراه با سانسور و فیلترینگ ـ ولی می‌توانست رسانهٔ خود را داشته باشد. با ظهور شبکه‌های اجتماعی این روزنه‌ها باز و بازتر شد.

«در دههٔ اخیر با گسترش رسانه‌های ارتباطی نوین مانند ماهواره‌ها و اینترنت، قدرت دولتها در اعمال نفوذ و تربیت و بهنجازسازی سوژه‌های مورد نظر خود دچار مشکل شده است. این مسأله به‌ویژه در «جوامع آکواریومی» که حاکمانش تلاش می‌کنند کشور خود را به‌صورت تافته‌ای جدابافته از دهکدهٔ جهانی تعریف کرده و سوژه‌های مطیع خاص خود را پرورش دهد، بیشتر تأثیر منفی بر جای گذاشته است و چنین دولتهایی را به دشمن اول اینترنت و ماهواره‌ها تبدیل کرده است»

حاکمیت آخوندی حاکمیتی که با سرقت یک انقلاب و آرمانهای آن، درصدد برآمد تا ایران را به یک زندان تبدیل کند. در این زندان، فقط یک ایدئولوژی حق حیات داشت؛ تلقی واپسگرایانه و حوزوی از اسلام با برچسب ولایت فقیه. باقی تفکرها چنان‌چه در برابر آن تمکین نمی‌کردند، محکوم به نابودی بودند.

مطالب مرتبط


تصویری از رزم مردم ایران برای پیروزی و آزادی ـ قلبها، واژه‌ها و پیوندها

عطش آزادیخواهی و ظهور نسل‌های اختناق‌شکن
لطفا به اشتراک بگذارید: