افشای نقش رژیم آخوندی در تحریک شبه‌نظامیان حوثی‌ ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

اخبار و تحولات خاورمیانه ـ افشای نقش رژیم آخوندی در تحریک شبه‌نظامیان حوثی‌ ـ ۱۰اسفند۹۹


نگاهی به آخرین تحولات خاورمیانه

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن تأکید کرد که رژیم ایران، حوثی‌ها را زیر فشار قرار می‌دهد تا به‌عملیات و

تنش‌آفرینی نظامی در مارب دست‌زده و مراکز غیرنظامی در خاک عربستان را هدف قرار دهند.افشای نقش رژیم آخوندی در تحریک شبه‌نظامیان حوثی‌ ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

به گزارش العربیه معمر الاریانی روز چهارشنبه ۶ اسفند در سلسله توئیت‌هایش که منتشر نمود نوشت،

روشن شده که فشارهای رژیم ایران بر شبه‌نظامیان تروریست حوثی، به هدف اعمال تشدید نظامی

از طریق حملات انتحاری در جبهه‌های مأرب و حملات تروریستی علیه غیرنظامیان در عربستان و استفاده از این شبه‌نظامیان به‌عنوان اهرم فشار بر جامعه بین‌المللی و آمریکا برای دستیابی به دست‌آوردهایی مربوط به احیای توافق هسته‌یی است.

وی در ادامه افزود: شبه‌نظامیان حوثی پس از ناکامی‌هایشان در اجرای مأموریت خود و فرسایش پرسنل و تجهیزاتشان در جبهه‌های گوناگون استان مأرب، و با توجه به بن‌بست و معضل پرونده مذاکرات رژیم ایران و افزایش تنش آفرینی‌های شبه‌نظامیان حوثی ، با سردرگمی و بلاتکلیفی زیادی روبه‌رو هستند.

وزیر امورخارجه یمن در دیدار خود با فرستادگان سازمان ملل و آمریکا در ریاض، کارشکنیهای شبه‌نظامیان حوثی را مانعی برای تحقق روند صلح در یمن توصیف کرد.

الشرق الاوسط ۶ اسفند نوشت: احمد بن مبارک در دیدار خود با لیندرکینگ و گریفیتس در ریاض ضمن تأکید بر تعهد دولت خود به پروسه صلح بر اساس مراجع سه‌گانه؛ گفتگوی ملی یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، شبه‌نظامیان حوثی را به جنگ‌افروزی و عملی کردن دستورات رژیم ایران متهم کرد و نسبت به عواقب و هزینه کلان انسانی ناشی از ادامه جنگ‌افروزیهای شبه‌نظامیان حوثی در مأرب هشدار داد. وزیر خارجه یمن هم‌چنین در دیدار

مطالب مرتبط


بن‌بست در تشکیل دولت لبنان و درخواست استعفای میشل عون ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

کارشکنی‌های شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی در روند صلح در یمن
لطفا به اشتراک بگذارید: