سند شاخص های استراتژی امنیت ملی دولت بایدن و موضعگیری مقامات آمریکا درباره مذاکره با رژیم ایران

سند شاخص های استراتژی امنیت ملی دولت بایدن و موضعگیری مقامات آمریکا درباره مذاکره با رژیم ایران-۱۴اسفند۹۹


بایدن سند شاخصهای استراتژی امنیت ملی موقت دولت:

آمریکا با شرکای منطقه‌یی خود کار می‌کند تا مانع تجاوزات و تهدیدات رژیم ایران شود.

کاخ‌سفید آمریکا با انتشار سندی شاخصهای استراتژی امنیت ملی موقت دولت بایدن را تشریح کرد.


در قسمتی از این سند درباره سیاست آمریکا در قبال رژیم آخوندی آمده است: رژیم ایران کماکان درصدد کسب توانایی‌ها و تکنیک‌هایی است که تعادل را برهم بز‌ند.


آمریکا با شرکای منطقه‌یی خود کار می‌کند تا مانع تجاوزات و تهدیدات رژیم ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه ایران شود.


ما حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را به ابعاد مناسب خواهیم رساند.


تا بتوانیم شبکه‌های تروریستی بین‌المللی و تجاوزات رژیم ایران را متوقف کنیم


این سند می‌افزاید: ایالات متحده بر اساس دیپلوماسی بنیادین خود با متحدان و شرکای خود کار می‌کند تا به برنامه اتمی و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران بپردازد.


ما حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را به ابعاد مناسب خواهیم رساند تا بتوانیم شبکه‌های تروریستی بین‌المللی و تجاوزات رژیم ایران را متوقف کنیم.



بلینکن: دوران کنونی، دوران دیگری است، نمی‌توانیم کار گذشته خود را از سر گیریم. با نگاهی تازه به دنیا می‌نگریم


بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تشریح سیاست خارجی دولت بایدن گفت: بسیاری از ما که در دولت بایدن خدمت می‌کنیم در دوران ریاست‌جمهوری اوباما نیز خدمت می‌کردیم،


از جمله خود رئیس‌جمهور بایدن. ما کارهای بسیاری را به انجام رساندیم مانند توافقی که رژیم ایران را از توسعه سلاحهای هسته‌یی بازداشت.


سیاست خارجی ما، همان‌طور که هر سیاست خارجی خوب باید باشد، برای آن زمان مناسب بود.


اما دوران کنونی، دوران دیگری است، بنابراین استراتژی و رویکرد ما نیز متفاوت هستند. ما نمی‌توانیم به‌سادگی کار گذشته خود را از سر گیریم. ما با نگاهی تازه به دنیا می‌نگریم.


سی اسپن: بلینکن گفت، . ما هرگز در استفاده از نیروی نظامی وقتی که جان اتباع آمریکا و منافع ما در خطر باشد تردید نخواهیم کرد.


به گزارش سی اسپن، بلینکن، هم‌چنین گفت: پرزیدنت بایدن قول داده که دیپلوماسی و نه اقدام نظامی در اولویت باشد،


اما به این معنی نیست که در زمان ضرورت، از نیروی نظامی استفاده نکنیم.


ما هرگز در استفاده از نیروی نظامی وقتی که جان اتباع آمریکا و منافع ما در خطر باشد تردید نخواهیم کرد.


برای همین بود که پرزیدنت بایدن هفته گذشته حمله نظامی علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را در پاسخ به هدف گرفتن نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق را مجاز کرد. هرگاه که لازم باشد، ما به اقدام نظامی دست می‌زنیم.



وزیر خارجه آمریکا: توپ در زمین ایران است و باید تصمیم بگیرد ما روشن ساخته‌ایم رژیم ایران باید به تبعیت از التزاماتش در توافق اتمی بازگردد.


وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با پی بی‌اس، درباره مذاکره با رژیم آخوندی گفت: شرکای اروپایی ما، روسیه، چین، ایران و ما را به شروع گفتگوها در مورد بازگشت احتمالی به توافق اتمی دعوت کردند .


ما موافقت کردیم اما رژیم ایران گفت نه. باید ببینیم آنها چکار خواهند کرد ما صریح و روشن بوده‌ایم که مسیر دیپلماسی باز است. توپ در زمین ایران است و باید تصمیم بگیرد که آیا موافق است یا نه...


اگر اینکار را بکند ما نیز همین کار را می‌کنیم و این می‌تواند شامل کاهش بعضی تحریم‌ها باشد، ما راه طولانی تا آن نقطه داریم


ما روشن ساخته‌ایم رژیم ایران باید به تبعیت از التزاماتش در توافق اتمی بازگردد و اگر اینکار را بکند ما نیز همین کار را می‌کنیم .


و این می‌تواند شامل کاهش بعضی از تحریم‌ها باشد، ولی مجدداً می‌گویم ما راه طولانی تا آن نقطه داریم...


وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران در جهت اشتباهی حرکت می‌کند.


رژیم ایران در جهت اشتباهی حرکت می‌کند... در قدم اول و از همه مهمتر ما خواهان مشاهده بازگشت رژیم ایران به تبعیت از التزاماتش هستیم.



سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: آن چه به فعالیت شرورانه این رژیم مربوط می‌شود، نیز باید صحبت کنیم. این زمینه‌ای است که درصدد رفع آن هستیم.


سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: اگر رژیم ایران از التزامات هسته‌یی خود متابعت کند،


آمریکا هم همان کار را خواهد کرد. سپس ما می‌توانیم توافق هسته‌یی را طولانی‌تر و قوی‌تر کنیم.


هدف تضمین این است که رژیم ایران هرگز نتواند سلاح هسته‌یی به‌دست آورد و محدودیتهای قابل راستی‌آزمایی را بر برنامه هسته‌یی آنها اعمال کند...


وی افزود: ما هم‌چنین در مورد برنامه موشک بالستیک رژیم ایران صحبت کرده‌ایم،


اما به‌وضوح آن چه به فعالیت شرورانه این رژیم مربوط می‌شود، مانند ماجراجویی‌های خطرناک آنها در منطقه نیز باید صحبت کنیم. این قطعاً زمینه‌ای است که ما درصدد رفع آن هستیم.


رژیم ایران به آتش درگیریها در یمن دامن می‌زند و حوثی‌ها برای تسلیحات و پشتیبانی به رژیم ایران متکی هستند


رژیم ایران به آتش درگیریها در یمن دامن می‌زند و حوثی‌ها برای تسلیحات و پشتیبانی به رژیم ایران متکی هستند.


مطالب مرتبط

 
لطفا به اشتراک بگذارید: