دروغی به نام مشخص نبودن آثار و عوارض واکسن کرونا ـ از دروغ تا واقعیت

از دروغ تا واقعیت ـ دروغی به نام مشخص نبودن آثار و عوارض واکسن کرونا


واقعیتی به نام گسترش ویروس‌های جهش یافته


روحانی در توجیه برای عدم واکسیناسیون گفت: «وضعیت واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است. چه طور مسیر هواپیماها را عوض می‌کردند و ماسکها را در فرودگاه‌ها می‌گرفتند. امروز آن شرایطی که برای تهیه ماسک وجود داشت، در دنیا برای واکسن پیش آمده است».دروغی به نام مشخص نبودن آثار و عوارض واکسن کرونا ـ از دروغ تا واقعیت

رئیس‌جمهور ارتجاع با دروغگویی مضاعف در رابطه با تاثیر واکسیناسیون گفت: «شرایط فعلی یک امتحان بزرگی است برای همه دنیا. مصونیت واقعی زمانی آغاز می‌شود که در سراسر جهان همه مردم بتوانند از واکسن استفاده کنند. امروز واکسن شرایط خاصی دارد. اولاً آثار واکسنها برایمان مشخص نیست. این‌که تا چه زمانی و چه اندازه مؤثر است. آیا عوارض دارد یا خیر هم در ابهام است. برخی هم در دنیا از زدن واکسن می‌ترسند به‌دلیل ابهاماتی که در دنیا وجود دارد، اما در شرایط فعلی ما راهی جز اجرای پروتکل و در کنارش واکسن نداریم».

روحانی این بار تقصیر کرونا و قرمز شدن شهرهای خوزستان را به گردن مرزها انداخت و گفت: «ما در شرایط فعلی باید بیش از سابق از مرزها مراقبت کنیم. دیدیم یکی از استانهای ما - خوزستان - با یک پیک عجیبی روبه‌رو شد. در هیچ استانی شهر قرمز نداریم. فقط برخی شهرهای استان خوزستان قرمز است و اگر رعایت نکنیم به استانهای همجوار سرایت می‌کند».

آخوند روحانی در حالیکه واکسن مورد نیاز مردم ایران را تأمین نمی‌کند روضه خواند: «وظیفه اخلاقی حکم می‌کند به فکر همه مردم جهان باشیم. اگر کشوری صددرصد هم واکسیناسیون را اجرا کند باز مصون نمی‌ماند مگر این‌که همه کشورها واکسینه شوند».

مطالب مرتبط


دروغی به نام اطلاع‌رسانی به موقع شیوع کرونا در ایران ـ از دروغ تا واقعیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت: مسئولیت عوارض و مرگ احتمالی تزریق واکسن کرونا روسی با خود افراد است
لطفا به اشتراک بگذارید: