کنفرانس در کنگره آمریکا شمار امضاکنندگان قطعنامه دو حزبی در کنگره به ۱۵۸ نماینده رسید ـ قسمت چهارم و پایانی

کنفرانس در کنگره آمریکا شمار امضاکنندگان قطعنامه دو حزبی در کنگره به ۱۵۸ نماینده رسید ـ قسمت چهارم و پایانی-۱۷اسفند۹۹


کنفرانس در کنگره آمریکا: قطعنامه دو حزبی با امضای ۱۵۸تن از اعضای مجلس نمایندگان (قسمت آخر)


حمایت از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی


برقراری یک ایران دموکراتیک، غیرمذهبی، غیراتمی و جمهوری


محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط حکومت ایران





  • شیلا جکسون لی – عضو کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی کنگرهٴ آمریکا




ما باید در کنار مردم ایران بایستیم. من سرفرازانه یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۸ هستم که بر تعهد کنگره به یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و غیراتمی تأکید می‌کند و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.




  • گاس بیلیراکیس، نماینده کنگره آمریکا از فلوریدا


ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که سران این رژیم تروریستی به آزار مردم ایران که خواستار آزادی و یک دولت دموکراتیک هستند ادامه بدهند. ما در کنار شهروندان ایرانی خواهیم ایستاد تا زمانی که هدف آنها برای یک جامعه آزاد و دموکراتیک محقق شود.




  • جان مولٍنار - نماینده کنگره آمریکا از میشیگان


من افتخار می‌کنم که از قطعنامه ۱۱۸و قانونی حمایت کنم که از آزادی بیان برای مردم ایران حمایت می‌کند و به کار با همکارانم در کنگره در مورد این موضوع مهم ادامه خواهم داد.




  • مایکل گست-نماینده کنگره آمریکا از ایالت می سی سی پی


ما به شدیدترین شکل به مخالفت با رژیم ایران ادامه می‌دهیم. هم‌چنان که در قطعنامه ۱۱۸ آمده است مردم ایران از آزادیهای پایه یی خود محروم شده‌اند. آنها دیکتاتوری سلطنتی را کنار زدند و با استبداد مذهبی مخالفت کردند.





  • اسکات پیترز نماینده کنگره آمریکا از کالیفرنیا




امروز ما در مورد قطعنامه کنگره صحبت می‌کنیم که تروریسم رژیم ایران را محکوم می‌کند و از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیرهسته‌یی و دموکراتیک و ایجاد جامعه‌یی آزاد که بر یک سیستم عادلانه حکومتی بدون تهدید و خشونت یا ترور بنا شده حمایت می‌کنند




  • تیم بورچت نماینده کنگره آمریکا از ایالت تنسی


من شجاعت شما را ستایش می‌کنم و در برابر تروریسم دولتی رژیم ایران و برای آزادی مردم ایران در کنار شما ایستاده‌ایم




  • ون تیلور نماینده کنگره آمریکا از تکزاس


من به همکارانم در کنگره ملحق شدم و از دولت بایدن خواستم که تا زمانی که تغییرات اساسی انجام شود، از بازگشت مجدد به توافق هسته‌یی با رژیم ایران خودداری کند.




  • کارول میلر- نماینده کنگره آمریکا از ویرجینیای غربی


من افتخار می‌کنم که امروز و هر روز در حمایت از مردم ایران استوار هستم. "آنها شایسته برخورداری از حق آزادی و اجتماعات و هم‌چنین حق مقابله با سرکوب اقتدارگرایانه رژیم ایران علیه مخالفان و دموکراسی هستند





  • نیکول مالیوتاکیس- نماینده کنگره آمریکا از نیویورک




مردم ایران شجاع هستند آنها خواستار آزادی بیان و آزادی تظاهرات و استقرار یک حکومت غیرهسته‌یی در ایران هستند و من به به‌عنوان یک عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از خواستهای مردم ایران قاطعانه حمایت می‌کنم




  • دبی لسکو –نماینده کنگره آمریکا از آریزونا


من یک حامی اصلی قطعنامه ۱۱۸ گنکره هستم زیرا که از مردم ایران و یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی حمایت می‌کنم.




  • دیوید شوایکرت - نماینده کنگره آمریکا از آریزونا


تلاشهای شما امید به آینده و ایجاد یک ایران دموکراتیک را زنده می‌کند شما را تشویق می‌کنم که این فعالیت‌ها را ادامه بدهید




  • آندرو گاربارینو-نماینده کنگره آمریکا از نیویورک


من برای شما بهترین آرزوها را دارم زیرا شما همواره از جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی ایران حمایت می‌کنید



شیلا جکسون لی – عضو دموکرات کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی کنگرهٴ آمریکا ـ کنفرانس در کنگره آمریکا


سلام من نماینده شیلا جکسون لی هستم.


همان‌طور که در طول سالیانی که نماینده کنگره آمریکا بوده‌ام انجام داده‌ام، من مشتاقانه از قطعنامه ۱۱۸حمایت می‌کنم. این قطعنامه از مردم ایران حمایت می‌کند تا از آزادی، دموکراسی و یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیراتمی و جمهوری برای ایران برخوردار باشند و هم‌چنین نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.


ما باید در کنار مردم ایران بایستیم. ما باید برای دموکراسی ایستادگی کنیم و بگذاریم بدانند که نه فقط آمریکا بلکه مردم سراسر جهان در مبارزه آنها و در اعتقادشان به آزادی در کنارشان هستند.


تکرار می‌کنم. من سرفرازانه یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۸ هستم که در واقع بر روی تعهد کنگره به یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و غیراتمی تأکید می‌کند و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.


ما به یقین در کنار مردم آزاد اندیش ایران می‌ایستیم.



گاس بیلیراکیس - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از فلوریدا


سلام. من گاس بیلیراکیس هستم. خوشحالم که امروز کنار شما هستم، گرچه به‌صورت مجازی. امیدوارم به‌زودی رو در رو همدیگر را ملاقات کنیم.


اما باز هم باید بگویم که رژیم ایران یک نیروی بی‌ثبات کننده، یک نیروی متخاصم در خاورمیانه برای مدت بسیار طولانی بوده است.


رژیم ایران هم‌چنان به اعمال تروریستی علیه کسانی که فقط آرزوی داشتن یک جامعه آزاد را دارند، ادامه می‌دهد. من خیلی به مردم ایران احترام می‌گذارم.



باز هم، وقتی مردم ایران اعتراض کردند و خواهان تغییرات دموکراتیک شدند، ما حمایتشان کردیم. شاید دولت ما به اندازه کافی کار نکرد اما ما هم‌چنان به حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد.


در جریان صدوشانزدهمین کنگره، مجلس نمایندگان قطعنامه ۷۵۲ مجلس را تصویب کرد.


این قطعنامه اعلام کرد که ایالات متحده همیشه از حقوق آزادی بیان مردم ایران حمایت خواهد کرد و همیشه رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب اعتراضات مشروع محکوم خواهد کرد. اما من فکر می‌کنم که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم.


اکنون این قطعنامه (۱۱۸)، که گامی در مسیر درست بود، دولت ایالات متحده را ترغیب کرد تا برای تشکیل جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و همکاری با شرکا و متحدان ایالات متحده برای محکوم کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و ایجاد مکانیزمی که شورای امنیت ملی ایالات متحده بتواند چنین نقض‌هایی را کنترل کند، کار کند.


هنگامی که رئیس‌جمهور ترامپ بر سرکار بود، من در مورد حقوق‌بشر با او صحبت کردم. این رژیم باید پاسخگو باشد. در حالی که این قطعنامه اولین قدم عالی است، اما همان‌طور که گفتم باید کارهای بیشتری برای مقابله با اقدامات ضددموکراتیک رژیم تهران انجام شود.


تمام تلاش مردم ایران این است که آزادی بیان داشته باشند و در صلح زندگی کنند و فرصتهایی داشته باشند. ما نمی‌توانیم کناری بایستیم و اجازه دهیم که سران این رژیم تروریستی به آزار و اذیت شهروندان خود ادامه دهند در حالی که تنها گناه آنها این است که، همان‌طور که گفتم خواستار زندگی بهتر با آزادیهای بیشتر و یک دولت دموکراتیک هستند و آنها شایستگی این را دارند.


ایالات متحده همیشه در کنار کسانی است که برای حق آزادی بیان و دموکراسی می‌جنگند. ما در کنار شهروندان ایرانی خواهیم ایستاد تا زمانی که هدف آنها برای یک جامعه آزاد و دموکراتیک محقق شود.


مطالب مرتبط

کنفرانس در کنگره آمریکا ـ ۴۰ نماینده دیگر به امضاکنندگان قطعنامه دو حزبی پیوستند

کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی (۲) – پال گوسار، جودی چو، دن کرنشاو، دان بیکن

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: