۲۵رجب سالروز شهادت ‌هفتمین پیشوای تشیع انقلابی سمبل صبر و استقامت در ‌برابر شکنجه و زندان

۲۵رجب سالروز شهادت ‌هفتمین پیشوای تشیع انقلابی سمبل صبر و استقامت در ‌برابر شکنجه و زندان-۱۸اسفند۹۹


به‌زانو درآورندهٴ جلادان و ستمگران دوران امام موسی کاظم (ع)


امام کاظم، موسی بن جعفر (ع) در اوج سلطه و خفقان خلفای عباسی، به مدت ۳۵سال پرچم راهبری آرمان توحید و اسلام انقلابی را بر دوش کشید.


امام کاظم با ۴ خلیفه عباسی هم عصربود و از سوی آنها پیوسته تحت‌نظر قرار داشت و در معرض فشار و شکنجه و زندان بود، اما در همان شرایط دشوار، جنبش و تشکیلات مخفی تشیع را در پهنهٴ بسیار وسیعی از قلمرو اسلامی آن روزگار، هدایت نمود و نسلی از مردان و زنان برجسته و پیشتاز را تربیت کرد.


دوران رهبری امام هفتم به‌ویژه با تربیت نسلی از زنان والای مجاهد ممتاز می‌شود که هم‌چون دخترش حضرت معصومه علیها سلام، با ترک خانواده و زندگی معمول، تمام زندگی خود را وقف مجاهدت رهایی‌بخش کردند.



مسعود رجوی-نوروز ۱۳۸۰


خدایا بر خورشید فروزان آسمان هدایت، بر موسی بن جعفر درود بفرست، بر وصی نیکی و پیشوای خوبان و خوبی، خدایا بر این گنجینهٔ روشناییها و صاحب سکینه و وقار در اعماق سیاهچالها درود بفرست.


راستی که این راهبر، راهنما، راهگشا و پیشوای بزرگ ما در ۳۵سال دوران امامتش چه‌ها که نکشید، اختناق و سرکوب از جانب خمینان دوران، به قدری بود که حتی معرفی تو هم توسط پدرت در خفا و استتار و با مراعات کامل صورت گرفت.


یا موسی بن جعفر نزد خدای خودت برای ما و خلق مظلوم ما شفاعت کن. بیا ببین که خمینی و ابن ملجمها و شمر و حرمله‌های دوران و ابن شاهکهای امروزی که اون روز دژخیم تو بودند، با نواده‌های عقیدتی و سیاسی تو با دختران و پسرانت و با مجاهدین رکابت در شکنجه‌گاههاشون چه کردند.


راستی که مرتجعین در سراسر تاریخ از مثله و شکنجه جدایی ناپذیرند، متقابلا مجاهدین هم از تو آموختند از نیای عقیدتی شون آموختند درس صبر و پایداری و مقاومت و رضا و خشنودی رو، وه که چه مقاومت سرخ فام و جانانه‌یی و خوشا ستاره‌ها و قهرمانانی که در شکنجه‌گاهها یا در برابر جوخه‌های اعدام سر به دامان تو و جدت حسین ساییدند.


بارخدایا بر ما و بر برادران و خواهران مجاهدمون در مشرقها و مغربهای زمین در هر کجا که هستند، در هر شهر و دیار و قرارگاه و پایگاهی که هستند ببخش و بیامرز و به حق موسی بن جعفر ریشهٴ خمینان رو به دست ارتش آزادی بسوزون و بخشکون



مریم رجوی: زیارت کاظمین نوروز ۱۳۸۰


بارخدایا در آستانه سال جدید به‌زیارت حرم پیشوایان طریق تو شتافتیم. خدایا در برابر امام موسی بن جعفر پیشوا ومقتدای پایداری و اسطوره مقاومت و وفاداری از جانب مردم ایران دست دعا به درگاه تو بر می‌داریم و در آستانه سال نو آزادی میهن عزیزمون رو از چنگال آخوندهایی که دشمن‌ترین دشمنان ایران و اسلام و انسانیت و ائمه هدی هستند طلب می‌کنیم.


خدایا به حق و حرمت امام کاظم باب الحوائج که مردم ایران نسل اندر نسل نذرها و نیازهای خودشون رو از آستان اون طلب می‌کنند و به پیشگاه پر رأفت اون عرضه می‌کنند، نیاز و اشتیاق بزرگ مردم ایران رو که آزادی میهنشون از شر آخوندهای فاجر و تبهکاره اجابت کن و مردم و میهن ما رو به نوروز آزادی و حاکمیت مردمی برسون.


سلام و رحمت خدا برتو ای موسی بن جعفر ای پیشوای نیکی‌ها و ای گنجینه نورها و سلام برتو ای صلابت مجسم ایمان در اعماق زندانها و سیاهچالها که در برابر همه فشارها و شکنجه‌ها و تمامی تنگناهای روزگار پرچم حق و عدالت در دستان تو همواره در اهتزاز بود.



سلام و درود خدا برتو ای حماسه مجاهدت و مقاومت در سراسر دوران ۳۵ساله راهبریت.


سیاهچالها و شکنجه‌گاهها در برابر صبر و استقامت تو در هم پیچید و تنگناها و فشارها در برابر ایمان و جهاد تو سر فرود آورد.


ای آن‌که قهرمانان در زنجیر و مجاهدان حماسه‌ساز اسیر بر روی تختهای شکنجه و در برابر دژخیمان خمینی پوزه دژخیم رو در پرتو ارزشهای تو و با تمسک به آستان تو به‌خاک شکست مالیدند. آنها استواری و ایستادگی ر و از تو آموختند که از ۲۰ سالگی که به‌پیشوایی رسیدگی و تا ۵۵سالگی و زمان شهادتت از یک سختی به سختی دیگه و از یک زندانی به زندان دیگه روانه شدی و در برابر ارتجاع و استبداد زیر پرده دین سینه سپر کردی در شبانه روز فقط دو بار درب سلول تو رو باز می‌کردند



ما امروز به طلب شفاعت نزد تو آمده‌ایم. تا فریاد مظلومانه مردم ایران روبه پیشگاه تو و به حضور فرزندانت ثامن الائمه و حضرت معصومه و نواده پرارجت امام محمد تقی برسانیم.


اومدیم تا از خدا بخوایم نصرت و پیروزی رو نصیب مقاومت ایران شورای ملی مقاومت ایران ارتش آزادیبخش ملی ایران و هرآنکس که این مقاومت و این ارتش رو یاری می‌کنه، آری اونها رو نصرت و پیروزی عطا کن خدایا از تو می خواهیم که سلاح مجاهدان را کوبنده‌تر آتش مقاومت را فروزنده‌تر و تک تک این رزمندگان آزادی رو قویتر در برابر دشمنانت کنی خدایا از تو می‌خوایم که راهبر این مقاومت عادلانه و خون افشان رودر کنف خودت حفظ و یاری کنی و فتح و پیروزی محتوم رو نصیب ملت ما بگردانی.


ای موسی بن جعفر ما از سرزمینی می آییم که فرزند گرامیت علی بن موسی هشتمین پیشوا و مقتدای عقیده و جانهامون اون رو به قدوم خودش متبرک کرده.


و با بزرگ دختر مجاهدت حضرت معصومه علیهاسلام خط سرخ مقاومت و پایداری رو در اون سرزمین به ودیعه گذاشته. امروز مجاهدان و رزم‌آوران آزادی رهرو اون هستند



خدایا از سرزمین خود آهنگ تو کردم و به قصد تو برخاستم و بسا سرزمینها که به امید رحمت تو پیمودم.


پس ناامیدم مکن و حاجتم را که همانا برچیدن استبداد در پس پرده دین و حاکمیت مردم ایرانه، برآورده ساز


خدایا، ایران زمین، سرزمین قهرمانان شرف و آزادگی و مبارزان و مجاهدان خستگی‌ناپذیری که تعدادی از اونها من فقط می‌تونم در اینجا ازشون اسم ببرم:


مانند منیره و مژگان و مصطفی و حبیب و سعید، آرام و هاشم و کاظم و فلاح و ۱۲۰هزار جاودانه‌فروغ دیگه و در رأس آنها اشرف و موسی که جان بر کف خالصا مخلصا لوجهک قیام کردند.



قیام کردند تا به هر قیمت و به بهای گوشت و پوست و استخوانهای خودشان راه رهایی مردم ایران را باز کنند.


خدایا تو شاهدی که چگونه آخوندهای شریر و جنایتکار سرزمین ما، مردم ما، زنان ما، جوانان ما، ارزشهای ما، سرمایه‌های ما و امانتهای خدایی و مردمی ما را در زیر سم ستوران خودشان لگدکوب کردند و میهن ما را پر از ظلم و جور و فقر و فساد و خودکشی و تبعیض و سرکوب و ویرانی نمودند.


بار الها، به فروغ تابنده دوکوه نور علوی و محمدی، به شکوه مقاومت موسوی، به جود و کرم تقوی و با ضمانت و تضمین آستان قدس رضوی از تو می‌خواهیم که توطئه‌های رژیم آخوندی و شر و نیرنگ پشتیبانان و همدستان این رژیم ضدانسانی و ضدایرانی را در هر کجا که هستند به خودشان برگردانی و سال نو را، سال پالایش ایران‌زمین از لوث وجود آنها قرار بدی.


یا موسی بن جعفر مردم ایران، زنان و مردان ستم‌زده ایران زمین، پدران و مادران داغ دیده شهیدان هر شب و هر روز تو را به‌نام باب الحواج می خوانند و از تو طلب دارند و از ستم آخوندها به تو شکایت می‌برند.


صدای دادخواهی مردم ایران را بشنو و در نزد خدا برای برآورده شدن حاجت آنها به‌منظور رهایی از غارت و سرکوب آخوندهای شیاد و ستم گر شفاعت کن. سلام و درود خدا بر تو باد و بر اجداد و فرزندان پاکت که جملگی تکیه‌گاه و پشتیبان و پناهگاه بی‌پناهان هستید و نور امید و ایمان آنها در تاریکی ارتجاع و ستم آخوندی هستید.



خدایا، در پرتو امام کاظم بر استقامت و صلابت رزم‌آوران و مجاهدان آزادی ایران‌زمین بیفزا.


خدایا، در پرتو اون سلاح مجاهدین را برّا و سینه رزم‌آوران رو در برابر مشکلات و شداید فراخ و وسیع بگردان.


خدایا، مقاومت ایران، ارتش آزادیبخش ملی ایران و مجاهدین خلق ایران رو در انجام وظایف میهنی و آرمانیشون سرفراز و رو‌سپید کن.


زیارت می‌کنم و زیارت می‌کنیم آستان مقدس هفتمین ونهمین پیشوای رزم‌آوران تشیع انقلابی و مقتدای تاریخی مجاهدین خلق ایران، زیارت می‌کنم و زیارت می‌کنیم این دو امام بزرگوار رو از جانب عموم مجاهدان و رزم‌آوران ارتش آزادی و تمام رهروان و پیروان آن حضرت در ایران.


زیارت می‌کنم با تمسک به فاطمه زهرا و زینب کبری از جانب شهدای مجاهدین و هم‌چنین از جانب کلیه مجاهدین و رزمندگان ارتش آزادی، از جانب کبوتران خونین بال میلیشیا و از جانب اشرف و موسی و دیگر سرداران و فرماندهان و شیرزنانی که در خاکپای شما فرود اومدند


و به‌خصوص زیارت می‌کنم از جانب شهدای این دوران نبرد مجاهدین که هر یک از اونها به جد جای صدها و هزاران خون رو در نبرد نهایی ذخیره ساختند و می‌سازند و هر یک به اسطوره‌ای در تاریخ ایران و تاریخ مجاهدین و ارتش آزادیبخش تبدیل می‌شند.



بله از جانب تک‌تک اونها زیارت می‌کنم.


خدایا همه مجاهدین و همه رزمندگان ارتش آزادی به قصد قربت تو و به نیت رسم و راه تو و رسیدن به آرمان تو پا در این راه گذاشتیم و با راهبری ذیصلاحی که داشتیم تونستیم قدمی برای تو و برای قربت به تو برداریم


خدایا، به ما کمک کن که در این مسیر هر چه یگانه‌تر، رهاتر و مسئولیت‌پذیرتر بشیم تا از عهده عهد و پیمانی که با اون بستیم بربیاییم.


خدایا ما رو در انجام تعهداتمون روسفید بگردان و خدایا کمکمون کن که در این مسیر بتونیم چشم مردم ایران رو به آزادی و آبادی و رهایی و همه نعمتهای زیبای تو روشن کنیم.


مطالب مرتبط


بیست و پنج رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) هفتمین پیشوای تشیع انقلابی


شهادت امام موسی کاظم (ع)، هفتمین پیشوای تشیع انقلابی



لطفا به اشتراک بگذارید: