گزارش جدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ گزارش جدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران ـ قسمت اول ـ ۲۰اسفند۹۹


گزارش جدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

آمریکا، فرانسه، آلمان، استرالیا، بلژیک، هلند، بریتانیا، نیوزلند، ایرلند و برخی دیگر از کشورهای جهان روز سه‌شنبه ۱۹ اسفنددر جلسه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ و برخی دیگر از موارد نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند.

نماینده آمریکا در جلسه شورای حقوق بشر: ما به‌شدت نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران هستیم. ما نگرانی‌های گزارشگر ویژه درباره بازداشتهای ناعادلانه یا خودسرانه توسط رژیم از جمله بازداشت شهروندان آمریکایی و هزاران ایرانی در اعتراضات ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را تکرار می‌کنیم. بازداشت شدگان در معرض بیماری کرونا، شرایط اسفناک زندان را تحمل می‌کنند

نماینده کانادا در شورای حقوق بشر: کانادا هم‌چنان بسیار نگران آمار بالای اعدامها، از جمله استفاده از مجازات اعدام علیه کودکان و علیه معترضان است. تراکم غیربهداشتی زندانها، به‌ویژه در شرایط کرونا؛ و استمرار تبعیض در قانون و عمل علیه زنان و اقلیتها نقض مداوم حق آزادی بیان و استفاده از بازداشت و شکنجه خودسرانه نیز نگران‌کننده است. کانادا هم‌چنان متعهد است که در مورد نقض حقوق‌بشر رژیم ایران مورد حسابرسی قرار دهد. کانادا هم‌چنین عدالت و حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر سرنگونی هواپیمای اوکراینی را پیگیری می‌کند. رژیم ایران باید غرامت این فاجعه را جبران کند.

نماینده هلند در شورای حقوق بشر: وضعیت کلی حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان بحرانی است. یک تحقیق مستقل و شفاف در مورد رفتار خشونت‌آمیز رژیم ایران به اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ ضروری است. ما خواستار حسابرسی از همه عاملان این جنایت هستیم.

تیک تاک ـ بن‌بست رژیم در برابر مطالبه ملی و عمومی واکسن ـ قسمت دوم


گفتگو با حسین میرداماد


مطالب مرتبط


حداقل دستمزد کارگران زحمتکش ایران زیر خط مرگ ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط کشورهای مختلف در جلسه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
لطفا به اشتراک بگذارید: