بیانیه کمیته بین المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک و دعوت از رژیم آخوندی برای حضور در دادگاه بین المللی

بیانیه کمیته بین المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک و دعوت از رژیم آخوندی برای حضور در دادگاه بین المللی-۲۴اسفند۹۹


کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دموکراتیک: 


ما از سران رژیم ایران می خواهیم دعوت شورای ملی مقاومت برای حضور در یک دادگاه بین‌المللی مستقل را بدون تأخیر بپذیرند


تا چهره واقعی حاکمیت شرورانه‌شان برای جامعه جهانی به نمایش گذاشته شود


دادگاه نمایشی رژیم ایران یادآور دادگاههای سریعی است که در زندانهای ایران در تابستان ۶۷ برگزار شد و طی آن ۳۰هزار زندانی سیاسی در محاکماتی چند دقیقه‌یی به اعدام محکوم شدند



بیانیه کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دموکراتیک:


رژیم ایران با اعلام آغاز محاکمه نمایشی علیه شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران، زمینه را برای یک بسیج دیگر دستگیری و اعدام گسترده مخالفان و هم‌چنین اعضا و طرفداران جنبش مقاومت سازمان‌یافته ایران در داخل کشور فراهم می‌کند.


رژیم با به سخره گرفتن حاکمیت قانون و دادرسی عادلانه، اتهامات ساختگی و شاهدان ادعایی را علیه اعضای ارشد و رهبران سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت، از جمله رئیس‌جمهور شورا، خانم مریم رجوی، مطرح کرد که توسط رسانه‌های دولتی تبلیغ می‌شود.


قضاییه رژیم ایران نه مستقل است و نه عادلانه. این قوه، بازوی رژیم برای ساکت کردن و ارعاب مخالفان، فعالان و جامعه ناآرام ایران است.


این دادگاه نمایشی یادآور دادگاههای سریعی است که در زندانهای ایران در تابستان سال۶۷ برگزار شد.



۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی که بیشتر آنها اعضای و طرفداران مجاهدین خلق بودند، در آن زمان به اتهام خودسرانه "محاربه" در دادگاههایی که فقط چند دقیقه طول کشید، اعدام شدند.


گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران و عفو بین‌الملل نقش و مسئولیت ابراهیم رئیسی رئیس فعلی قضاییه رژیم ایران در قتل‌عام های زندان سال۶۷ را به ثبت رسانده‌اند.


این دادگاه نمایشی در حالی برگزار می‌شود که اکنون بسیاری از قانونگذاران بین‌المللی، سازمانهای غیردولتی و کارشناسان ایران خواستار پاسخگویی و پایان دادن به مصونیت از مجازات رژیم در قبال نقض حقوق‌بشر و سرکوب وحشیانه داخلی اعتراضات قانونی، مخالفت ها و صداهای ناراضی هستند.


امروز، رژیم به‌دلیل اقدامات یک رژیم یاغی مانند باجگیری هسته‌ای، دیپلماسی گروگان گیری، تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه، در انزوای بین‌المللی بیشتری قرار گرفته است.



در فوریه سال۲۰۲۱، یک دیپلمات رژیم ایران، اسدالله اسدی، به‌دلیل توطئه خنثی شده بمبگذاری علیه شورای ملی مقاومت و پرزیدنت اپوزیسیون، خانم مریم رجوی، در پاریس به ۲۰سال زندان محکوم شد.


همزمان تظاهرات سراسری علیه رژیم در ایران افزایش می‌یابد و شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم رجوی هم‌چنان از به‌رسمیت شناخته شدن و حمایت بین‌المللی از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران و خواست عمومی برای تغییر برخوردار می‌شوند.


کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای ایران دموکراتیک درک می‌کند که شورای ملی مقاومت اکنون رسماً و علناً رژیم و رهبر آن خامنه‌ای و رئیس‌جمهور روحانی را به چالش کشیده است تا پرونده جعلی خود را علیه اپوزیسیون به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه یا هر دادگاه مستقل دیگری در جهان به انتخاب خود ارائه کنند.


ما شورای ملی مقاومت را به‌خاطر ایستادن بر پایبندی خود به قانون و عدالت تحسین می‌کنیم و از دعوت آن برای عدالت حمایت می‌کنیم.


ما می‌دانیم که رژیم از احتمال حضور در هر دادگاه مستقل وحشت دارد اما با این وجود از سران آن می خواهیم که چالش مطرح شده توسط شورای ملی مقاومت را با آوردن پرونده خود به دادگاه بین‌المللی مستقل و بدون تأخیر بپذیرند تا چهره واقعی تهران و حاکمیت شرورانه‌اش برای جامعه جهانی به نمایش گذاشته شود.


باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان


دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان


استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان


و لرد آلتون


مطالب مرتبط:

کمیته بین المللی در جستجوی عدالت ـ دعوت خامنه ای، روحانی، رئیسی، ظریف و علوی به دادگاه بین المللی لاهه

سیلی کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت بر بناگوش دادگاه نمایشی در ایران

 
لطفا به اشتراک بگذارید: