سالی که کرونا شلوغترین پایتخت ها را در سکوت فرو برد ـ جهان در سالی که گذشت ـ قسمت اول

جهان در سالی که گذشت ـ سالی که کرونا شلوغترین پایتخت ها را در سکوت فرو برد ـ ۴فروردین۱۴۰۰


این برنامه نگاهی است به برخی از مهمترین وقایع جهان در سال ۱۳۹۹

سازمان بهداشت جهانی عدم توزیع عادلانهٔ واکسن کرونا بین کشورهای ثروتمند و فقیر را یک فاجعهٔ اخلاقی نامید. و گفت این بیعدالتی از نظر اقتصادی و بهداشتی هم فاجعه‌بار است. (یوتیوب AFP تاریخ ۲فروردین) سالی که کرونا شلوغترین پایتخت ها را در سکوت فرو برد ـ جهان در سالی که گذشت ـ قسمت اول

مقامات فدرال و منطقه‌یی آلمان برای بررسی راههای مقابله با انواع جهش یافتهٔ کرونا و موج سوم بیماری، به‌طور اضطراری تشکیل جلسه می‌دهند. در اجلاس قبلی با وجود مخالفت آنگلا مرکل، تمایل عمومی مقامات کشوری به‌کاهش محدودیتها بود. ولی با توجه به‌افزایش تصاعدی مبتلایان به‌کرونا و تبدیل ویروس انگلیسی به‌ویروس غالب در این کشور، ضرورت تمدید و تشدید محدودیتها به‌طور جدی مطرح شده است.

مرکل گفته است ما در موقعیتی هستیم که باید بر روند گسترش ویروس ترمز بزنیم. بنابراین نیازمند محدودیتهای شدیدتر و گسترده‌تر هستیم. (یوتیوب فرانسه۲۴ انگلیسی۲ فروردین)

در حالی‌که آرای انتخابات ریاست‌جمهوری کنگو هنوز در حال شمارش هستند، گی بریس پارفه کوله لاس (Guy-Brice Parfait Kolelas) کاندیدای اصلی اپوزیسیون در انتخابات کنگو در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. پارفه کوله لاس ۶۱ساله، وزیر سابق و کاندیدای اصلی در انتخابات دور قبل، برای درمان به‌فرانسه منتقل شد. ولی به‌محض ورود به فرانسه درگذشت. (یوتیوب فرانسه۲۴ انگلیسی ۲فروردین)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از ۱۹۹۳مورد آزمایش، ۳۴۴نفر معادل ۱۷درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت ۸نفر دیگر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. (تاپ چنل۲ فروردین).

به این صورت کرونا شلوغترین پایتخت ها را در سکوت فرو برد.

مطالب مرتبط


کرونا در جهان ـ آلمان شدیدترین تدابیر قرنطینه را برای مقابله با شیوع کرونا برقرار میکند

کرونا در جهان -مقامات فدرال آلمان بررسی راههای مقابله با انواع جهش‌یافته کرونا و موج سوم بیماری
لطفا به اشتراک بگذارید: