سال ۱۳۹۹ همه‌گیری بیماری کرونا در جهان ـ جهان در سالی که گذشت ـ قسمت دوم

جهان در سالی که گذشت ـ سال ۱۳۹۹ همه‌گیری بیماری کرونا در جهان ـ ۵فروردین۱۴۰۰


این برنامه نگاهی است به برخی از مهمترین وقایع جهان در سال ۱۳۹۹

درپی شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، در انگلستان آمار مبتلایان جدید در یک روز، به‌بیش از ۶۰هزار نفر رسیدسال ۱۳۹۹ همه‌گیری بیماری کرونا در جهان ـ جهان در سالی که گذشت ـ قسمت دوم

که بالاترین عدد از ابتدای شروع همه‌گیری کروناست و ظرفیت بیمارستانها اشباع شده است.

نخست وزیران انگلستان و اسکاتلند روز دوشنبه قرنطینهٔ جدید را اعلام کردند. ولز از ۲۰دسامبر و ایرلند شمالی از ۲۶دسامبر در قرنطینه به‌سر می‌برند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان گفت برای این‌که بتوانیم محدودیتها برای پیشگیری از گسترش کرونا را کاهش دهیم باید تا نیمهٔ فوریه ۱۳میلیون نفر کارکنان خط مقدم و افراد مسن واکسینه شوند.

در همین حال کشورهای اروپایی به‌دلیل کندی پیشرفت پروژه واکسیناسیون مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

در آلمان که تا چهارم ژانویه (۱۵دی) ۳۱۷هزار نفر واکسینه شده بودند انتقادات شدیدی به‌دولت می‌شود که چرا کشوری که خود، تولید کنندهٔ واکسن است در تأمین دسترسی مردم به‌واکسن از برخی کشورها عقب‌تر است. شمار افراد واکسینه شده در فرانسه دو هزار نفر، در ایتالیا ۱۲۹هزار نفر و در اسپانیا ۱۷۹هزار نفر است.

روز سه‌شنبه سازمان بهداشت جهانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال۲۰۲۱ در اقدامی نادر از دولت چین به‌دلیل ممانعت از ورود بازرسان سازمان ملل برای بررسی ریشه‌های همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تدروس ادهنوم قبریوسوس به‌خبرنگاران گفت تعدادی از دانشمندان تیم تحقیقاتی در مورد ریشه‌های پاندمی کرونا، روز دوشنبه به‌دنبال توافق چین برای ورود آنها، کشورهای محل اقامت خود را به‌مقصد چین ترک کردند

اما روز سه‌شنبه در حالی‌که در راه بودند، به آنها اطلاع داده شد.

مطالب مرتبط


سالی که کرونا شلوغترین پایتخت ها را در سکوت فرو برد ـ جهان در سالی که گذشت ـ قسمت اول

نسل جهش یافته بیماری کرونا به میزان ۵۶درصد بیشتر از نسل اصلی، قابلیت همه‌گیری دارد
لطفا به اشتراک بگذارید: