وضعیت نظام ولایت فقیه در سالی که گذشت ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ وضعیت نظام ولایت فقیه در سالی که گذشت ـ ۸فروردین۱۴۰۰


سال ۹۹ ضرباتی خردکننده برای خامنه‌ای و نظامش همراه بود

بر باد رفتن امیدهای رژیم به‌احیای برجاموضعیت نظام ولایت فقیه در سالی که گذشت ـ قضاوت با شما

تمام سرمایه‌گذاری و خط رژیم و مشخصاً خامنه‌ای در مورد برجام و

رابطه با آمریکا از اول سال بر احتمال کنار رفتن ترامپ بنا شده بود. دست بر قضا ظاهراً بخت با ولی‌فقیه یار بود، ترامپ کنار رفت و بایدن سکان را به‌دست گرفت. اما نتیجه کاملاً معکوس خوابهای پنبه‌دانه رژیم از کار در آمد.

رژیم برای آن‌که در مذاکرات محتمل پیش رو با آمریکا دست بالا را داشته باشد، دست به‌قمار خطرناکی زد، از یک‌سو مجلس ارتجاع در آذر ماه ۹۹، اقدام به‌طرح و تصویب قانونی کرد که بر اساس آن دولت روحانی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها از جانب آمریکا، می‌بایست تعهدات برجامی خود را نادیده بگیرد و در جهت بمب‌سازی حرکت کند؛ اقدامی که واکنش سخت ۳کشور اروپایی را به‌دنبال داشت و آنها با انتشار بیانیه مشترکی قویاً به‌رژیم هشدار دادند. اما در آستانه سر رسید ضرب‌الاجل تعیین شده (سوم اسفند) رژیم با یک چرخشمداری ذلت‌بار ضرب‌الاجل کذایی را ۳ماه دیگر تمدید کرد.

تشدید بحران درونی رژیم در سالی که گذشت

حاصل بحرانها و بن‌بستهای مرگبار یاد شده در همهٔ زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تشدید بی‌سابقهٔ بحران درونی رژیم تا حد اقدام باندهای مافیایی حاکم به‌حذف فیزیکی رقیب است.

خامنه‌ای در سخنرانی روز ۲۹اردیبهشت۹۹ خط سیاسی خود را در قالب ضرورت دولت جوان (با شاخص قاسم سلیمانی) مطرح کرد.

خلیفهٔ ارتجاع پیش از آن با جارو کردن باند اصلاح‌طلب از مجلس رژیم و گماشتن قالیباف سرکردهٔ پیشین نیروی انتظامی در رأس آن، گام اول را در سیاست انقباضی و یکدست کردن رژیمش برداشت.

مطالب مرتبط


ویرانگری حکومت آخوندی بیشتر از بمب اتم ـ قضاوت با شما

ایران در سالی که گذشت - قسمت اول
لطفا به اشتراک بگذارید: