اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت ایران

اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت ایران ـ ۱۲فروردین۱۴۰۰


اجلاس میاندوره‌یی شورای ملّی مقاومت ایران روز چهارشنبه ۱۱فروردین۱۴۰۰ با حضور رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران بر گزارشد.


در این اجلاس که با سرود رسمی شورا «ای ایران» آغاز شد، اعضای شورا و هم‌چنین ناظران اجلاس از ۱۲کشور جهان و اشرف۳ در ارتباط زنده آنلاین با دبیرخانه و خانم رجوی در پاریس،


تحوّلات اوضاع در ایران و بحران حاکمیّت آخوندها در آستانهٔ نمایش انتخابات و موقعیّت مقاومت و جایگزین دموکراتیک و مبرم‌ترین چالشها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


نظر به حساسیّت شرایط سیاسی و اهمیّت بحثهای شورا گزارش مشروح اجلاس با رعایت آیین‌نامهٔ داخلی از طریق سیمای آزادی برای اطّلاع هم میهنان و نیروهای شورشگر و انقلابی پخش خواهد شد.



در این اطلاعیه به ذکر رئوس مطالب اجلاسیّه اکتفا می‌کنیم.


۱-در آغاز اجلاس میاندوره‌یی خانم مریم رجوی پس از تجدید تبریکات نوروزی و گرامی‌داشت اعضای جانباختهٔ شورا در فاصلهٔ بین دو اجلاس، سال جدید۱۴۰۰ را سالی تعیین‌کننده توصیف کرد و افزود:


در این سال چند تحوّل مهم با تأثیرات دامنه‌دار سیاسی و اجتماعی در پیش است.


۲- خانم رجوی هم‌چنین گفت: چهل سال پس از ۳۰خرداد و مقاومت تمام‌عیار در برابر دیکتاتوری ولایت فقیه و ۱۲۰هزار شهید و قتل‌عام زندانیان سیاسی و قیامهای دی۹۶ و آبان۹۸، حالا که دیگر رأی هر ایرانی، سرنگونی است،


ما طبق طرح مصوّب شورا در مورد جبهه همبستگی برای سرنگونی استبداد مذهبی می‌گوییم: نه به‌رژیم ولایت فقیه، و آری به یک جمهوری دموکراتیک و مستقل و مبتنی بر جدایی دین از دولت.


۳-رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورا تأکید کرد: شورای ملّی مقاومت در ۴۰سال گذشته پیوسته بر سرنگونی تمامیّت رژیم ولایت فقیه پافشاری کرده و همهٔ توهّم‌پراکنی‌ها دربارهٔ رفرم‌پذیری و استحاله‌پذیری رژیم را افشا و باطل کرده است.


حیات سرفرازانهٔ این شورا «نه» بزرگ و تاریخی مردم ایران به شاه و شیخ است.


از این رو آینده ایران، آزادی و دمکراسی مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد و آزادی و برابری همهٔ ادیان و اقلیّتها و ملیّت‌هاست.



۴-در ادامهٔ اجلاس، دهها تن از اعضای شورا به ابراز نظر و موضع‌گیری پیرامون مهم‌ترین مسایل سیاسی پرداختند.


اعضای شورا وطن‌فروشی و به تاراج دادن منابع و داراییهای مردم ایران توسّط رژیم آخوندی در یک قرارداد ۲۵ساله با چین را به‌شدت محکوم کردند


و یاد آور شدند که سال گذشته خانم رجوی در ۱۹ تیرماه ۹۹ به درستی اعلام کرد:


«برای خامنه‌ای و روحانی و دیگر سردمداران رژیم، نه جان و سلامتی مردم ایران، نه آب و خاک و نه فرهنگ و منافع ملّی کمترین ارزشی ندارد.


آنها تنها به فکر حفظ و بقای دیکتاتوری دینی هستند که خمینی آنرا اوجب واجبات اعلام کرد و به خاطر آن می‌توان احکام اسلام را هم تعطیل کرد.


از این‌رو حفظ منابع و دارائی‌های مردم ایران برای حاکمیّت آخوندی هیچ بهایی ندارد».


اعضای شورا از مردم ایران به‌ویژه جوانان دلیر در سراسر میهن خواهان افزایش اعتراض و قیام علیه حاکمیّت وطن‌فروش آخوندی و سیاست‌های ضدّ ملّی و ضدّ میهنی آن و حراج منابع و دارایی‌های مردم ایران در بحبوحه‌ٔ قتل‌عام کرونا شدند.


۵- شورا در بحث و بررسی پیرامون نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری ر‌ژیم، نتیجه‌گیری کرد که همهٔ علائم، به‌ویژه ریل‌گذاری خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی‌اش،


تردیدی در مورد گماردن مهره‌یی گوش بفرمان برای انقباض و یکدستی کامل نظام به‌منظور مقابله با قیام باقی نمی‌گذارد.


تردیدی اگر باشد در این است که آیا در باتلاق بحرانهای بیرونی و درونی قادر به پیش برد این مهندسی هست یا نه؟


و اگر موفق به تحمیل آن شد، آیا قادر به مهار پیامدهای خرد کنندهٔ پس از آن خواهد بود یانه؟



اعضای شورا با استناد به تصریحاًت سرکردگان و نظریه‌پردازان حکومتی تأکید کردند که آنها پیشاپیش درسه چیز به اجماع رسیده‌اند.


اوّل از دست دادن سرمایه اجتماعی که ورشکستگی آخرین نمایش انتخاباتی نظام و قیامهای دیماه۹۶ و آبان۹۸ را گواه آن می‌دانند.


دوّم شدّت و حدّت غیرقابل تصوّر و غیرقابل مهار قیام، یا به‌قول خودشان فتنهٔ بزرگتری که در تقدیر است.


و سوّم خطر مجاهدین و کانون‌های شورشی که حتّی در شرایط کرونایی شعله‌ور بوده است.


اعضای شورا با یادآوری مسیر طی شده توسط مقاومت سازمان‌یافته و نقش مجاهدین به‌عنوان یک نیروی انقلابی مسلمان که از فردای انقلاب ضدّ سلطنتی دجّالگری دینی خمینی را با پیروزمندی به چالش کشیده،


قیام و سرنگونی و جایگزینی آلترناتیو دموکراتیک را تحوّلی گریز ناپذیر ارزیابی کردند و سال جاری را در این زمینه سالی خطیر و تعیین‌کننده دانستند.


۶-اعضای شورا در بحث پیرامون دعاوی و نمایشهای اخیر بقایای سلطنت مدفون پس از تغییر دولت در آمریکا، کماکان بر سیاست اصولی ۴۰سالهٔ شورا «نه شیخ، نه شاه» تأکید کردند.


هم‌چنانکه مسئول شورا از زمان تأسیس شورا اعلام کرده است،



این به‌معنی نه به دیکتاتوری و نه به وابستگی و ادامهٔ سیاست مصدّقی موازنهٔ منفی در زمان ماست.


سیاستی که برای تحقّق آزادی و استقلال پایدار میهن باید بر آن پای فشرد.


به‌خصوص نباید به رژیم آخوندی و وزارت اطلاعات آن و مزدورانی که پس از قیامهای مردم ایران لباس سلطنت و شاه‌پرستی پوشیدند،


فرصت داد که با این پروژهٔ ارتجاعی و استعماری دستاویزی برای به انحراف بردن نیروها بر ضدّ تنها آلترناتیو دموکراتیک و مستقل بجویند و به این وسیله بر طول عمر فاشیسم دینی بیفزایند.


۷-فرزندان رشید ایران در شکنجه‌گاهها و جوخه‌های اعدام و مردم ایران در انقلاب بزرگ ضدّ سلطنتی «نه» تاریخی و رأی بازگشت‌ناپذیر خود را به رژیم دست‌نشاندهٔ ستم‌شاهی اعلام کرده‌اند. چرخ تاریخ به عقب باز نمی‌گردد.


مانورها و دوبله‌خوری و باز کردن دکان دونبش بین سلطنت و جمهوریخواهی هیچ فرد و جریان میهن‌پرست و آگاه و مستقل را نمی‌فریبد.


مبارزات ۴۰سالهٔ شورا برای آزادی و استقلال و عدالت با شعار «نه شاه، نه شیخ» با دریای خون شهیدان و مخصوصاً قیام آبان۹۸


به پروژه‌های ارتجاعی و استعماری و اصلاح‌طلبان قلّابی ضربات اساسی وارد کرده و آنها را وادار به عقب‌نشینی یا رنگ عوض کردن اضطراری کرده است.



۸-در اجلاسیهٔ شورا این سؤال مطرح شد که چرا داعیهٔ جمهوریخواه شدن پسر شاه و جمع شدن بساط سلطنت و شاه پرستی


و کنار گذاشتن سوگند شاهی در ۹آبان۱۳۵۹ به‌طور رسمی و بدون هر گونه شائبه و شکاف در سایت او اعلام نمی‌شود.


این در حالی است که وی در گفتگو با کیهان شاه و در قسمت‌های سانسور شدهٔ نوار صوتی که حزب مشروطه‌خواه منتشر کرده حرفهای قبلی خود را می‌زند.


کدام را باید باور کرد؟ بچهٔ شاه جمهوریخواه شده یا حاکمیّت جمهور مردم که در تقدیر است، مانند استفاده از دست‌بند سبز در قیام۸۸، باعث تغییر رنگ شده است؟


به‌خصوص که پیوندهای ۲۰ساله با سپاه و مجیزگویی او از نیروی منفور انتظامی رژیم محکوم نشده و کماکان پابرجاست.


۹-از این پیش‌تر، مسئول شورا در سال۱۳۸۸ شرایط بازگشت به جبهه خلق را برای بقایای شیخ و شاه از موسوی گرفته تا پسر شاه با ادبیات محترمانه و بدون هر گونه عبارت گزنده اعلام کرده بود،


اما متأسّفانه به گوش هیچیک فرو نرفت.


آن‌قدر که پسر شاه حتی خروج مجاهدین از لیست تروریستی در دولت دموکرات اوباما در سال۱۳۹۱ را به زیان نیروهای موهوم دموکراتیک در ایران توصیف کرد که منظورش کسی جز رژیم و سپاه پاسداران آن نبود.


توجیه رژیم آخوندی و حکومت دست‌نشاندهٔ عراق برای کشتار مجاهدین همان لیست و برچسب تروریستی بود.


۱۰-در بیانیهٔ مرداد۹۸ شورا بازی دستگاههای امنیتی و وزارت اطّلاعات رژیم با پروژهٔ ارتجاعی و استعماری سلطنت مورد اشاره قرار گرفته که مأموران اطّلاعات در آن تصریح می‌کنند



خط قرمز آنها خامنه‌ای هم نیست بلکه سازمان مجاهدین خلق است.


معلّم آزاده هاشم خواستار سه هفته قبل از دستگیری خود در ۲۰مرداد۹۷ فاش کرد که


«دو نفر از نیروهای امنیّتی به سراغم آمدند و از من خواستند که چون سازمان مجاهدین خلق از تو حمایت کرده‌اند، باید بر علیه آنها بیانیه بدهی و خطّ قرمز ما رهبری هم نیست بلکه سازمان مجاهدین خلق است».


هاشم خواستار هم‌چنین فاش کرد:


«در اردیبهشت۹۷ که مأموران اطّلاعات به باغم آمدند، از من پرسیدند که چرا با شاهزاده رضا پهلوی همکاری نمی‌کنی؟


می­‌خواهی الآن شمارهٔ موبایل شاهزاده را بگیریم که با او صحبت کنی؟ که گفتم: نه».


شورای ملی مقاومت در همان زمان اعلام کرد که اطّلاعات آخوندها هاشم خواستار را به شدّت برای پس گرفتن این اظهارات تحت فشار قرار می­دهد.


اجلاس شورا در شرایط خطیر و متلاطم کنونی بار دیگر ضرورت همبستگی ملّی برای پیروزی بر استبداد خون‌آشام دینی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:


هم‌چنانکه مسئول شورا در اثنای قیام در دیماه ۹۶ اعلام کرد، شورا به دور از هر گونه تنگ نظری و پافشاری بر مواضع و برنامه و مصوّبات خود،


به جبهه همبستگی ملّی برای سرنگونی استبداد مذهبی فرامی‌خواند و آمادهٔ همکاری با همهٔ نیروهای جمهوری‌خواهی است که با نفی کامل نظام ولایت فقیه،


برای استقرار یک نظام سیاسی دموکراتیک و مستقل و مبتنی بر جدایی دین از دولت، مبارزه می‌کنند.


دبیرخانهٔ شورای ملّی مقاومت ایران


۱۲فروردین۱۴۰۰




مطالب مرتبط


 

اجلاس سه روزه شورای ملی مقاومت ایران در آغاز چهلمین سال تاسیس شورا قسمت دوم ۲ تا ۵مرداد۹۹

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملّی مقاومت ایران

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: