سقوط تمامی شاخصهای زندگی در حاکمیت غارتگر و چپاولگر آخوندی ـ گزارش ویژه

گزارش ویژه ـ سقوط تمامی شاخصهای زندگی در حاکمیت غارتگر و چپاولگر آخوندی ـ ۱۲فروردین۱۴۰۰


نگاهی به وضعیت معیشت مردم تحت نظام ولایت فقیه

مرکز آمار رژیم دوشنبه ۲اسفند در رابطه با تورم لجام‌گسیخته تحت حاکمیت آخوندیسقوط تمامی شاخصهای زندگی در حاکمیت غارتگر و چپاولگر آخوندی ـ گزارش ویژه

اعلام کرد تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکیها با افزایش ۶.۹واحد درصدی به ۶۷درصد رسید و تورم سالیانه نیز از ۳۴درصد عبور کرده است.

خبرگزاری حکومتی تسنیم در گزارشی به‌نقل از مرکز آمار رژیم نوشت تورم نقطه‌ای سال۱۳۹۹ با

شاخص مقایسه با بهمن‌ماه سال گذشته ۴۸.۲ درصد رسیده است به این معنا که هزینه خرید نسبت به ۱۳۹۸ برای خانواده‌های ایرانی به‌طور میانگین همین مقدار افزایش داشته است.
بر اساس اعلام مرکز آمار رژیم با افزایش ۲واحد درصد نسبت به سال گذشته، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۳۴.۱درصد (۱.۹واحد درصد) و خانوارهای روستایی ۳۵درصد (۲.۵واحد درصد) افزایش داشته است.

سهراب بختیار اقتصاددان حکومتی یکشنبه ۲۴اسفند با رد کردن آمار سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم مبنی بر این‌که ۴۰درصد جمعیت مردم ایران زیر خط فقر قرار دارند جمعیت زیر خط فقر بالغ بر۷۰میلیون عنوان کرد و در همین رابطه خطاب به آخوند روحانی گفت: «بر اساس تعداد متقاضیان وام ناچیز یک میلیون تومانی اقشار محروم جامعه و بی‌تردید در حدود ۸۰درصد مردم ایران در حال حاضر و بر اساس پارامترها و متغیرهای اساسی اقتصادی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. هم‌چنین و طبق آمار بخشی از این تعداد با درآمدی در حدود ۹۰۰هزار تومان ماهانه و بخش دیگری نیز فقط با واریز مبلغ ناچیز یارانه امرار معاش می‌نمایند که در واقع فقر مطلق محسوب می‌شود».

وی هم‌چنین با بیان این‌که بحران افسارگسیخته کرونا، بیکاری و اقتصاد فروپاشیده نظام هم از سوی دیگر مزید بر فقر خانماسوز جامعه تحت حاکمیت آخوندی شده است

مطالب مرتبط


سوخت‌بری محصول ظلم و ستم و چپاول نظام غارتگر آخوندی ـ گزارش ویژه

سقوط ۹رتبه دیگر رژیم آخوندی در شاخصهای آزادی اقتصادی، رتبه ۱۶۴ در بین ۱۸۰ کشور جهان
لطفا به اشتراک بگذارید: