زندگی در دوزخ فقر و وضعیت معیشتی ورزشکاران ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ زندگی در دوزخ فقر و وضعیت معیشتی ورزشکاران ایران ـ ۱۶فروردین۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

هر سال که از عمر ننگین حاکمیت آخوندی می‌گذرد، شکاف طبقاتی بیشتر و اکثریت فقیر مردم فقیر تر و اقلیت وابسته به رژیم ثروتمند‌تر می‌شوند.

در شرایط کنونی نابرابری‌های اقتصادی مرز شکاف را پشت‌سر گذاشته و به اذعان بسیاری از کارشناسان حکومتیزندگی در دوزخ فقر و وضعیت معیشتی ورزشکاران ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

طبقه متوسط رو به زوال است و جامعه به یک اکثریت فقیر و یک اقلیت دارا تقسیم شده است.

اما در عین حال آخوند روحانی مدعی بهبود وضعیت مردم است و در این رابطه در روز ۱۶مرداد ۹۸

مدعی شد: «مجموعا به‌رغم این‌که مردم ما در فشار بودند، اما آمار و ارقام ما نشان می‌دهد که

در ۳-۴ماه اخیر آرامش و تلاش مردم بیشتر شده و کارآفرینان با امید بیشتر کار می‌کنند و هم این‌که بسیاری از نیازمندی‌هایی که از خارج وارد می‌کردیم، امروز به‌دست صنعت گران و محققان ما دارد ساخته می‌شود که خیلی ارزشمند است».

ادعای روحانی در شرایطی است که بر اساس گفته محمد شریعتمداری،وزیر کار دولت روحانی، «در حال حاضر در بسیاری از شهرها افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند رقم قابل‌توجهی دارند و این موضوع زندگی را برای این افراد سخت کرده است».

روزنامه جهان صنعت وابسته به باند روحانی در گزارشی با عنوان « تشدید شکاف طبقاتی» می‌نویسد: «سبقت درآمدهای دهک‌های بالای درآمدی از دهک‌های پایین درآمدی در مقایسه با بیشتر شدن تعداد دهک‌های درآمدی که درآمدهای کمتری نسبت به هزینه‌هایشان برخوردار هستند نشان می‌دهد که دولت سیاست ویژه‌ای برای حمایت از خانوارهای کم‌درآمد ندارد و افزایش فاصله فقیر و غنی مهمان همیشگی اقتصاد ایران خواهد بود».‌

یکی از دلایل سخت شدن زندگی مردم کاهش خرید ۷۰درصدی مرم است

مطالب مرتبط


دستگاه حاکم بر میهن یا دزدان و غارتگران سرگردنه ـ مجله اجتماعی اقتصادی

بحران وضعیت معیشتی مردم در آستانه عید نوروز
لطفا به اشتراک بگذارید: