ترانه خواهرم خدانگهدار ـ بزرگداشت سالروز حماسه فروغ اشرف ۱۹فروردین۱۳۹۰

بزرگداشت سالروز حماسه فروغ اشرف ۱۹فروردین۱۳۹۰ ـ ترانه خواهرم خدانگهدار ـ ۲۰فروردین۱۴۰۰


ای گل خون‌چهر ایثار خواهرم خدانگهدار

ای سرود صبح باور تو شبونه‌های انکار

نوزدهم فروردین۹۰ یادآور حماسه‌ای بزرگ و فراموشی‌ناپذیر در سالهای اخیر است. رخدادی با صحنه‌هایی شگفت، از پایداری مجاهدین بر سر آرمانشان. پایداری با دست خالی در برابر لشکری زرهی و تا دندان مسلح.ترانه خواهرم خدانگهدار ـ بزرگداشت سالروز حماسه فروغ اشرف ۱۹فروردین۱۳۹۰

اما یاد کردن از حماسه‌ها، و بزرگداشت حقیقی عمل و فدای قهرمانان، باز بینی ارزشهای آفریده شده، و دست‌آوردهای آن قهرمانی‌ست ابتدا به چگونگی آن رخداد بنگریم:

گزارش رخداد:

از روز ۱۴فروردین۹۰مالکی، دست پرورده رژیم آخوندی برای اجرای خون‌ریزی جدید در اشرف آماده‌سازیهای خود را شروع کرد و تعدادی زرهی را وارد قسمتهای شمالی قرارگاه کرد. این کار با اعتراض مجاهدین مواجه شد و زرهیها مجبور به بازگشت شدند.

از غروب ۱۸ فروردین ۹۰ ورود نیروهای جدید تحت‌امر مالکی به اطراف اشرف شروع شد در ساعت چهار و چهل و پنج دقیقه صبح جمعه ۱۹فروردین حمله نیروهای جنایتکار با نفربر و هاموی از سمت شمال اشرف آغاز گردید. اما آنان با مقاومت قهرمانانهٔ اشرفیان مواجه شدند.

پس از ۶ساعت نبرد نابرابر با به‌کارگیری انبوهی زرهی و چندین گردان و با شلیک تیر مستقیم و زیر گرفتن نفرات با هاموی، مقاومت تمام‌عیار مجاهدین باعث شد که تهاجم در شمال خیابان اصلی‌ اشرف متوقف شود.

با ایجاد یک خاکریز در شمال خیابان اصلی مستقر شدند. در این تهاجم ۳۶تن از اشرفیان از جمله ۸تن از زنان قهرمان مجاهد به‌ شهادت رسیدند. شمار مجروحان به ۳۵۰تن رسید و شش مجروح را نیروهای مالکی به گروگان‌ گرفتند.

در آن حمله شماری از پاسداران نیروی تروریستی قدس همراه با انبوه نیروهای دولت عراق شرکت داشتند. آنان به زبان فارسی به مجاهدان فحاشی می‌کردند

مطالب مرتبط


ترانه‌های منتخب ـ چی بگم ، ای آزادی، بخوان به نام گل سرخ ـ پیش‌آهنگ

ایستادن، پیامی بربال باد صبا - در بزرگداشت حماسه نوزدهم فروردین ۹۰

لطفا به اشتراک بگذارید: