اهمیت تصویب قطعنامه دو حزبی توسط اکثریت کنگره آمریکا ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ اهمیت تصویب قطعنامه دو حزبی توسط اکثریت کنگره آمریکا ـ ۸اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا


روز سه‌شنبه ۲۷آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) در کنفرانسی که توسط شماری از نمایندگان ارشد کنگره از هر دو حزب اصلی آمریکا به‌طور مجازی برگزار شد، قطعنامهٔ اکثریت کنگره با امضای ۲۲۵نماینده از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به‌آگاهی عموم رسید. انتشار این قطعنامهٔ فوق‌العاده قوی که تمام جنایتها و خیانتهای فاشیسم مذهبی حاکم علیه مردم ایران را فهرست کرده و بر حمایت از مردم و مقاومت ایران علیه رژیم حاکم تأکید نموده،اهمیت تصویب قطعنامه دو حزبی توسط اکثریت کنگره آمریکا ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

نه تنها یک شکست سنگین و یک ضربه پتک‌آسا بر رژیم رو به‌زوال آخوندی و یک پیروزی درخشان سیاسی برای مردم ایران است، بلکه در جامعهٔ سیاسی آمریکا نیز یک شگفتی محسوب می‌شود، زیرا دو حزب اصلی آمریکا در حال حاضر تقریباً دربارهٔ همهٔ مسائل سیاسی با یکدیگر تضاد و تعارض دارند،

از این رو همدلی و همداستانی آنها بر سر مسألهٔ ایران امری خارق‌العاده است. این وحدت استثنایی، اعتبار سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان نیروی اصلی اپوزیسیون ایران را که اتحاد سیاسی دو حزب حول برنامه و اهداف آنها شکل گرفته، بیش‌از‌پیش برجسته می‌نماید.

ترکیب امضاکنندگان این قطعنامه نیز وزن و اعتبار آن را هر چه برجسته‌تر می‌سازد. ۱۹تن از رؤسای دموکرات و جمهوریخواه کمیته‌ها، ۱۰۴تن از رؤسای زیرکمیته‌ها، بیش از نیمی از اعضای کمیتهٴ اطلاعات و اکثریت اعضای کمیتهٴ خارجی کنگره شامل ۲۷نماینده، امضاکنندگان قطعنامه هستند.

رؤسای گروه‌های پارلمانی حقوق‌بشر و دموکراسی ایران، سیاه‌پوستان (دموکرات چپ)، اسپانیولی زبانها، کمیته بودجه و رئیس زیرکمیتهٴ قانون اساسی و حقوق مدنی که همهٔ آنها به‌لحاظ سیاسی، دموکرات چپ محسوب می‌شوند، از امضاکنندگان قطعنامه هستند.

تیک تاک ـ موضعگیری روحانی و ظریف در مقابل افشای فایل صوتی ـ قسمت دوم


گفتگو با اسدالله مثنی


مطالب مرتبط


صدای پای ویروس کشنده کرونای هندی در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه ـ تیک تاک

پیام قطعنامهٔ دوحزبی اکثریت کنگرهٔ آمریکا
لطفا به اشتراک بگذارید: