نگاهی به وضعیت صنایع و کارخانه‌ها در ایران ـ خیز به پا کاوه ها ـ قسمت اول و دوم

خیز به پا کاوه ها ـ نگاهی به وضعیت صنایع و کارخانه‌ها در ایران ـ قسمت اول ـ ۸اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با حسین میرداماد


خامنه‌ای، در سخنرانی روز اول فروردین۱۴۰۰ در مورد تولید در سال۹۹ گفت: «از حق و انصاف نباید گذاشت در بخش‌های مهمی تولید پیشرفت پیدا کرد در بعضی از موارد جهش هم می‌توان به آن اطلاق کرد و در بعضی از موارد هم اگر ولو جهش تولید نیست پیشرفت تولید قطعاً هست»نگاهی به وضعیت صنایع و کارخانه‌ها در ایران ـ خیز به پا کاوه ها ـ قسمت اول و دوم

هدف خامنه‌ای از این دجالیت و دغلکاری، زمینه‌سازی برای بلعیدن سرمایه‌های کوچک مردم است که در همین مطلب به آن خواهیم پرداخت. اما ابتدا ببینیم «جهش» و «پیشرفت» مورد نظر خامنه‌ای چیست. او چند عبارت بعد، منظورش از رشد و پیشرفت را توضیح داده و می‌گوید: «لاستیک‌خودرو، آلومینیم، پتروشیمی فولاد و امثال اینها کالاهایی است که در سال۹۹ واقعاً پیشرفت کرد و رشد کرد».

اما واقعیت این است که این صنایع و صنایع نظیر آنها، مانند تولید و توزیع دارو، نفت، پتروشیمی، بنزین و گازوئیل، آهن و فولاد، معادن فلزی و غیرفلزی، تولید کاغذ و مقوا، ناوگان کشتیرانی، شرکتهای کشت و صنعت و... به‌طور انحصاری در دست خامنه‌ای و پاسداران ولایت می‌باشد که جهش مورد نظر ولی‌فقیه ارتجاع چیزی جز استثمار بیشتر کارگران و زحمتکشان و غارت منابع طبیعی و ثروتهای کشور نیست.

فقط به یک مورد از «جهش» مورد نظر خامنه‌ای در پهنهٔ دارو به‌نقل از منابع رژیم اشاره می‌کنیم. «شرکت دارویی برکت» در سال۱۳۸۹ تحت عنوان «شرکت فناوریهای نوین دارویی و تدبیر» فعالیت خود را گسترش داد.

خیز به پا کاوه ها ـ وضعیت دستمزد کارگران در ایران ـ قسمت دوم


گزارش سیاسی



مطالب مرتبط


بزرگداشت روز جهانی کارگران و زحمتکشان ـ خیز به پا کاوه ها ـ قسمت اول و دوم

اعتصاب نیروهای گلدیران سیرجان و تجمع اعتراضی حواله‌داران خودرو در بوشهر
لطفا به اشتراک بگذارید: