درگذشت استاد شاهو گوران نویسنده و ادیب سرشناس کرد و یار وفادار مجاهدین

درگذشت استاد شاهو گوران نویسنده و ادیب سرشناس کرد و یار وفادار مجاهدین- ۹اردیبهشت۱۴۰۰


استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد و از یاران صمیمی مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران بر اثر بیماری قلبی درگذشت


استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد و از یاران صمیمی مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران روز ۵ اردیبهشت‌ماه جاری در اربیل بر اثر بیماری قلبی درگذشت و روح انسان‌دوست و آزادیخواهش به سوی رفیق اعلی پرکشید.


شاهو گوران فرزند شاعر نامدار کرد استاد عبدالله گوران بود. و خود نیز شعرها و مقالاتی نوشت که مورد استقبال جوانان و روشنفکران کرد از جمله در کردستان ایران قرار گرفت.


شاهو گوران در سالهای پایداری مجاهدین در اشرف و لیبرتی به حمایت از اشرفیها در مقابل جنایات ضدانسانی وحوش مالکی و خامنه‌ای برخاست.


شاهو گوران سخنگوی کمپین برای دفاع از حقوق پناهندگان ایرانی در عراق فروردین ۱۳۹۲


صحبت شاهو گوران با صدای خودش:


واقعیت این است که آنچه ما می‌بینیم کارد گذاشتن روی گردن مجاهدینی است که ما آنها را پناهنده سیاسی می‌دانیم تهدیدات مستمری از طرف شبه‌نظامیان نیروی بدنام و تروریستی قدس وجود دارد و ما به‌دلیل اصولی که داریم نمی‌توانیم براین ظلمها که بر مجاهدین خلق قهرمان اعمال می‌شود سکوت کنیم


گوینده: او پس از دیدار با مجاهدین در اشرف از شیطان‌سازی رذیلانه رژیم آخوندی علیه مجاهدین برآشفت و تصمیم گرفت کتابی در این باره بنویسد و در این باره به مجاهدین گفت: رژیم آخوندی تبلیغات زهرآگینی علیه شما به راه انداخته که جز شیطان‌سازی نیست. شما مبارزان واقعی آزادیخواهی مردم ایران هستید.


شاهو گوران به زبان کردی با صدای خودش با زیرنویس فارسی-آذر۱۳۹۰


در حقیقت دفاع از اشرف و اشرفیان شرافتی است که انسان می‌تواند در دوران حیاتش به آن نایل شود. چرا که دفاع از آنان به‌معنای دفاع از اصول است و دفاع از ارشهای انسانی و اهداف والایی که برای آن فدا می‌کنند یعنی رها کردن خلقشان از چنگالهای بندگی و ظلم ملایان بنیادگرا و فاشیست و تروریست. قرون وسطی کپی‌برداری می‌کنند.


 شاهو گوران پس از آن کتابی تحت عنوان «عبور کرده از آتش» تدوین کرد که به زبانهای عربی و کردی منتشر گردید و مورد استقبال روشنفکران کرد و عرب قرار گرفت. در این کتاب او ضمن بیان تاریخچه‌یی از مبارزات مجاهدین علیه دو دیکتاتوری شاه و شیخ و با درج شواهد و اسناد معتبر، توطئه‌ها و وارونه‌گویی‌های رژیم برای مخدوش کردن چهره مجاهدین در میان کردها را به‌طور مستدل و مستند خنثی و آنها را به جانب رژیم آخوندی برگرداند.


رژیم ایران و نیروهای پاسدار حریم مرز عراق را بسوی ارتفاعات مروارید نقض کردند. با این امید که نیروهای کمکی به آنها برسد البته در اولین درگیری نظامی این نیرو مجبور به عقب‌نشینی و متلاشی شد تعدادی از آنها کشته و تعدادی نیز به اسارت درآمدند سایر نیروها به‌دلیل شدت آتش تانکها ی ارتش آزایبخش ملی ایران متواری شدند. به این ترتیب این ارتش نبرد را بسوی خود تعیین‌تکلیف کرد.


او در سال۱۳۹۶ پس از انتخاب خواهر مجاهد زهرا مریخی به‌عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران در پیامی به همین مناسبت نوشت: « پاکترین تبریکها و تهنیت‌هایم را به شما تقدیم می‌کنم... شما زنان و مردان مبارز و اصیلی هستید که در سختی ها و شدائد جا نمی‌زنید و این چیزی است که من در اشرف و لیبرتی در برادران و خواهرانم لمس کردم که با تکیه به اصول والاقدر خود در مقابل وحشیانه‌ترین حملات تروریستی ایستادگی کردند. ».


بی‌تردید مبارزه و فداکاری مجاهدین برای تحقق خواست آزادی و دمکراسی مردم ایران و نتایج این مبارزه تاثیر خود را بر روی مردم کشور همسایه به‌ویژه مردم کردستان در داخل و خارج ایران خواهد گذاشت


سازمان مجاهدین خلق ایران با درود به روح پرفتوح زنده یاد شاهو گوران، درگذشت این شاعر و نویسنده متعهد و شجاع کرد و یار وفادار مجاهدین و مقاومت مردم ایران را به مردم کردستان عراق به‌ویژه بستگان و یارانش و به هموطنان کرد ایرانی تسلیت گفت.


سرود کرد زنده باد



مطالب مرتبط


ضرورت حضور پر شور در گردهمآیی پاریس از زبان نویسنده آقای شاهو گوران

درگذشت استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد و از یاران صمیمی مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران

 
لطفا به اشتراک بگذارید: