ایتالیا ـ سندیکای کارگران سی جی آی ال در استان پزارو ـ حمایت از کارگران ایران به مناسبت روز جهانی کارگر

ایتالیا ـ سندیکای کارگران سی جی آی ال در استان پزارو ـ حمایت از کارگران ایران به مناسبت روز جهانی کارگر- ۱۰اردیبهشت۱۴۰۰


از سازمان ملل و سازمان بین‌المللی کار می خواهیم از حقوق اولیه کارگران ایران که به‌طور سیستماتیک توسط رژیم نقض می‌شود محافظت کنند


سندیکای کارگران سی جی آی ال در استان پزارو و اوربینو طی بیانیه‌یی در حمایت از کارگران ایران اعلام کرد: نقض حقوق‌بشر مردم ایران و سیستماتیک حقوق اولیه کارگران در ایران ادامه دارد. شرایط معیشتی زحمتشکان محروم به‌ویژه کارگران در حال حاضر بسیار سخت است و میلیون‌ها نفر در زیر خط فقر به‌سر می‌برند. مهمترین مؤسسات تولیدی و اقتصادی که کارگران در آن اشتغال دارند در دست سپاه پاسداران یا ارگانها و عوامل خصوصی وابسته به آن است که حداکثر فشار و سرکوب را بر کارگران اعمال می‌کنند. این در شرایطی است که بسیاری از کارگران ماهها و یا سالها حقوق خودشان را دریافت نکرده‌اند. وضعیت کارگران هر روز وخیم‌تر می‌شود و فقر و بیکاری و تورم بسیار شدید است.


طی یک سال گذشته هزاران کارگر کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای اولیه و نداشتن هیچگونه حق بیمه یا مزایای دیگر اعتصاب کردند. کنوانسیونهای بین‌المللی کار که ایران یکی از کشورهای عضو آن است توسط رژیم نقض می‌شود و این رژیم حقوق و آزادیهای اتحادیه‌های کارگری را به‌رسمیت نمی‌شناسد.


در آستانه روز جهانی کارگر؛ در همبستگی با کارگران ایرانی، ما از اعتراضات و اعتصابات آنان در ایران برای رسیدن به حقوق اولیه خودشان، حمایت می‌کنیم. ما به‌مناسبت روز جهانی کارگر از عموم مراجع و ارگانهای مدافع حقوق کارگران می‌خواهیم پایمال کردن حقوق اولیه کارگران ایرانی را محکوم کنند. ما از عموم فدراسیونها، اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف می خواهیم به این اعلام همبستگی با کارگران ایران بپیوندند از سازمان ملل و سازمان بین‌المللی کار می خواهیم از حقوق اولیه کارگران ایران که به‌طور سیستماتیک توسط رژیم نقض می‌شود، محافظت کنند.


روبرتو روسینی


دبیرکل سندیکای کارگران سی جی آی ال – استان پزارو-اوربینو، ایتالیا


شایان یادآوری است که سندیکای کارگران سی جی آی ال در استان پزارو-اوربینو، عضو کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار –سی جی آی ال است که در سراسر ایتالیا بیش از ۵میلیون کارگر را دربر می‌گیرد.



مطالب مرتبط


به مناسبت روز جهانی کارگر ـ فریاد گرسنه ایم گرسنه کارگران، ننگ عظیم رژیم آخوندهاست

گرامی باد ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر – عباس داوری

 
لطفا به اشتراک بگذارید: