بررسی خیزش سراسری و گسترده کارگران ایران در روز جهانی کارگر ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ بررسی خیزش سراسری و گسترده کارگران ایران در روز جهانی کارگر ـ ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با رضا مرادی


در شرایطی که در بسیاری از کشورها، مراسم و تظاهرات روز کارگر برگزار می‌شود، در کشور ما عید کارگران و روز جهانی زحمتکشان جز با اعتراض و قیام در برابر استبداد ضدبشری معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند.بررسی خیزش سراسری و گسترده کارگران ایران در روز جهانی کارگر ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

آخوندهای حاکم، سالهاست دست به هر ترفند سرکوبگرانه‌یی می‌زنند تا به هرقیمت مانع برگزاری آزاد مراسم روز کارگر توسط کارگران و تشکلهای مستقل آنها شوند و یا با برگزاری مراسم فرمایشی دولتی آن هم در سالنهای دربسته، تلاش می‌کنند این روز را هم از سر بگذرانند.

اما کارگران که هرگز تسلیم فشار و سرکوب و رویکردهای ضدکارگری این رژیم نشده‌اند بر فریاد اعتراض خود می‌افزایند. فریادی که تقریباً در اکثر ایام هفته در کف خیابان شهرهایی از ایران شنیده می‌شود. فریادی که در تظاهرات پیگیر و شجاعانهٔ بازنشستگان تأمین اجتماعی که آنها هم اساساً همان کارگران و زحمتکشان اند، تقویت شده و دشمن را به هراس انداخته است.

استمرار به هرقیمت این اعتراضات علیه وضعیت فاجعه‌بار کارگران، گر چه می‌نیمم اقدام برای اولیه‌ترین نیاز حیاتی است اما به‌غایت ضروری و ستایش‌انگیز است.

البته همگان می‌دانند که این رژیم و کارگردانانش نه می‌خواهند و نه می‌توانند پاسخگوی خواستهای کارگران باشند. پس سؤال اصلی این است که چه باید کرد؟ برای رسیدن به پاسخ واقع گرایانه ابتدا نگاهی می‌کنیم به مبرم‌ترین مشکلات کارگران و سپس سراغ پاسخ سؤال می‌رویم.

نداشتن امنیت شغلی درد مشترک عموم کارگران ایران است. آش آن‌قدر شور است که حتی عناصر تشکلهای حکومتی هم به این مسأله به‌عنوان مبرم‌ترین مشکل اعتراف می‌کنند. اولین و مهم‌ترین مطالبه، امنیت شغلی است

تیک تاک ـ شرایط بحرانی و پیشنهاد جام زهر ـ قسمت دوم


گزارش سیاسی


مطالب مرتبط


ادامه تأخیر واکسیناسیون در ایران میدان دادن کشتار به کرونا ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

جنبش کارگری؛ پاسخ به مبرمترین سؤال
لطفا به اشتراک بگذارید: