انعکاس شکست بزرگ رژیم آخوندی در دادگاه آنتورپ بلژیک در رسانه های جهان

انعکاس شکست بزرگ رژیم آخوندی در دادگاه آنتورپ بلژیک در رسانه های جهان- ۱۵اردیبهشت۱۴۰۰


رویترز-رژیم ایران از استیناف برای حکم ۲۰سال زندان اسدی صرفنظر کرد


اسدی باید حکم زندان را طی کند او یک شبکه اطلاعاتی رژیم را اداره می‌کرد


رویترز ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰: رژیم ایران از درخواست استیناف برای حکم ۲۰سال زندانی اسدالله اسدی در بلژیک در ارتباط با توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت پاریس صرفنظر کرد و اسدی باید حکم زندانی خودش را طی کند.


دادستانها مبادله زندانیان غربی در ایران را برای [آزادی] اسدی رد کردند. اسداله اسدی در ماه فوریه پس از توطئه خنثی شده برای بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ به جرم تلاش برای تروریسم مقصر شناخته شد. این اولین بار است که یک مقام رژیم ایران به اتهام تروریسم در اروپا در دادگاه محاکمه شده است.


در ماه فوریه، قضات حکم دادند هیچ مصونیت دیپلماتیکی نمی‌تواند از اسدی در برابر اتهامات تروریستی محافظت کند. دادگاه بلژیک در حکم خود گفت اسدی یک شبکه اطلاعاتی رژیم ایران[در خارج] را اداره می‌کرده و به دستور حاکمان تهران فعالیت می‌کرده است.


خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، که در جریان این دادگاه شهادت داد، از اتحادیه اروپا خواست مقامات اطلاعاتی رژیم ایران و فرماندهان اصلی آن را تحریم کند.


وکلای دادستانی به‌نقل از مقامات بلژیکی گفتند با هر گونه معامله احتمالی تبادل زندانیان غربی که در ایران در حبسبه‌سر می‌برند، مخالفت خواهند کرد. ژرژ- هانری بوتیه وکیل دادستانی با استناد به تفکیک قوا بین تصمیمات قضایی و سیاسی گفت تضمین‌هایی از طرف دولت بلژیک مبنی بر عدم تعویض اسدی با زندانیان غربی در ایران وجود دارد.


خبرگزاری فرانسه-حکم ۲۰سال زندان دیپلمات رژیم ایران تأیید شد


خبرگزاری فرانسه ۵اردیبهشت ۱۴۰۰: دادستان گفت، حکم ۲۰سال زندان دیپلمات رژیم ایران در بلژیک به جرم طراحی برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان در حومه پاریس پس از پایان مهلت تجدیدنظر، تأیید شد.


سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک به خبرگزاری فرانسه گفت: وکیل اسدی در ارائه درخواست تجدیدنظر ناکام مانده است


اسدی، که در آن زمان به سفارت رژیم ایران در اتریش وابسته بود، روز بعد در آلمان دستگیر شد، جایی که وی نتوانست از مصونیت دیپلماتیک استفاده کند. کارشناسان غربی به این نتیجه رسیدند که اسدی یک مأمور رژیم ایران تحت پوشش دیپلماتیک بوده است.


الحره-۲۰ سال زندان برای اسدی، حکم نهایی دادگاه بلژیک


الحره ۱۵اردیبهشت: روز چهارشنبه قضاییه بلژیک حکم نهایی ۲۰سال زندان، برای دیپلمات رژیم ایران مقیم وین به‌خاطر طراحی جهت هدف قرار دادن گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال۲۰۱۸ را صادر کرد. این مجازات اسدی که کاردار سفارت رژیم ایران در وین بود بنا به درخواست دادستانی کل فدرال بلژیک ویژه امور تروریست مشخص شده بود.


کیفر خواست خاطرنشان می‌کند که این تحقیقات روشن می‌سازد، اسدی در واقع عامل اطلاعات رژیم ایران است که تحت پوشش دیپلمات کار می‌کند. او این طرح تروریستی را با اتکا به سه همدستش همآهنگ کرده است.


مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفته بود این یک دادگاه تاریخی است زیرا تمامیت رژیم در معرض اتهام است.



مطالب مرتبط

لطفا به اشتراک بگذارید: