سخنان وکلای مجاهدین و بهزاد نظیری، شاهین قبادی و جواد دبیران در مقابل دادگاه بلژیک

سخنان وکلای مجاهدین و بهزاد نظیری، شاهین قبادی و جواد دبیران در مقابل دادگاه بلژیک-۱۶اردیبهشت۱۴۰۰


سخنان ریک ون رویسل


ترجمه حین سخنرانی

آقای ریک ون رویسل، اولین درسی که امروز می‌گیریم این هست که یک پیروزیه. چون این دیپلمات رژیم ایران اسدی استینافش را از دادگاه پس گرفت.

بنابراین دادگاه رسماً اعلام کرد که این استیناف پس گرفته شده به این معنی که تصمیم دادگاه آنتورپ قطعی خواهد بود. بنابراین از طرف اسدی باید گفت که این به‌طور قطعی به‌معنی اقدام تروریستی هست و این‌که بخشی از یک گروه تروریستی بوده و اولین دیپلماتی است که تحت پوش دیپلمات و اقدامات جاسوسی انجام می‌داده و با یک حکم قطعی روبه‌رو شده. این در نهایت در پایان این دادگاه در واقع قطعی خواهد شد. ولی امروز این را در دادگاه اعلام کردند و هیچ‌وجه دیگه‌ای وجود نداره که بتونه اون را پس بگیره بنابراین ۲۰سال زندان خواهد گرفت و این هم یک پرونده قطعی علیه اسدالله اسدی هست. حالا آقای ریک رویسل به خبرنگاران جواب میده و میگه که با برخی از موکلانم صحبت کردم گفتند که امروز یک روز تاریخی است یکی از پیروزیهای بزرگ قضایی در این نبرد طولانی قضایی است و امروز یک روز سرفصلی است برای حکم قطعی آقای اسدی و یک شکست قطعی برای حکومت ایران.

برخی از سؤالات که مربوط به پرونده خود اسدی می‌شود را به وکلای اون ارجاع میده ولی می‌گوید از نظر ما هیچ توجیه سیاسی وجود نداشته که اسدی بتواند از موقعیت خودش دفاع کنه. رژیم ایران دنبال یک شکست دیگه نبود در مقابل جامعه بین‌المللی به‌خاطر همین استیناف را پس گرفت.

ما اطلاعاتی نداریم در مورد تبادل زندانیان و متقاعد هستیم که رژیم ایران نمی‌خواست دوباره در دادگاه شکست بخوره.


همه نبردهای قضایی را شکست‌خورده و به‌خاطر این پس گرفت استینافش را که یکبار دیگه آبروشون نرود. امروز دو اقدام اصلی صورت گرفت اول اومدند یک استماع رسمی و علنی انجام دادند بعد دو روز عقب انداختند. بعد دادگاه درخواست استیناف یعنی پس گرفتن استیناف را دریافت کرد از طرف اسدی و تصمیمش را به یک حکم نهایی ارجاع داد ولی خوب امروز این قطعی شد بنابراین میشه الآن با قطعیت گفت که پرونده علیه اسدی به‌طور کامل به پیروزی رسیده.

سخنان وکیل جرج هانری بوتیه


ترجمه حین سخنرانی

و حالا وکیل دیگر در واقع شاکیان خصوصی در پرونده تروریستی علیه مقاومت ایران جرج هانری بوتیه و میگه که آقای اسدی کاملاً پس گرفت عقب‌نشینی کرد. اونچه که به ما برمی‌گرده این پیروزی این هست که مصونیتی برای اسدی وجود نداره برای این نوع دیپلمات تروریستها مصونیتی وجود نداره حکومت ایران یک حکومت تروریستیه این قطعیه و تثبیت شده. چونکه اسدی به ۲۰سال زندان محکوم شد. به‌خاطر شرکت در یک گروه تروریستی و اقدام تروریستی. آنچه حکومت ایران می‌خواهد از این به بعد بکنه خوب میشه مذاکراتی را در نظر گرفت که خواهد بود. ولی ما از طرف وزارت‌خارجه و دولت بلژیک تضمین گرفتیم که مذاکره‌ای برای تبادل وجود نخواهد بود. بنابراین دیگه نمی‌خواهند این نبرد را ادامه بدهند مشکل خود اونهاست بحث مصونیت کاملاً روشن بود و آقای اسدی و دیگر نفراتی که همدستش بودند مثل دادگاه قبلی همین حکم داده شده.

سخنان بهزاد نظیری


آقای بهزاد نظیری هم از طرف شورای ملی مقاومت ایران یک صحبت می‌کنه در این کنفرانس مطبوعاتی. بعد از میگه که چون رژیم ترس یک شکست بزرگتر را داشت رژیم مذهبی در نهایت استیناف خودش را در محکومیت اسدی پس گرفت. بنابراین از این پس حکم ۲۰سال زندان اون قطعی است. باید عواقب سیاسی او در نظر گرفته بشه در اتحادیه اروپا. به‌طور خاص رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی گفته بود که وزیر وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران باید از این پس روی لیستهای تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرند. می‌دانید که افشاگریهای صورت گرفت از جمله از اطلاعات رژیم آخوندی که چه کارهایی علیه مقاومت ایران می‌کنند در خاک اروپا بنابراین ما خواهان افشا کردن این مزدوران و عوامل هستیم و این‌که از اروپا اخراج بشن این عوامل و مزدوران به‌طور خاص باید تأکید کرد که سفارتخانه‌ها و مراکز رسمی رژیم آخوندی که به‌عنوان پایگاه لجستیکی این اقدامات استفاده میشه باید افشاگریهای اخیر ظریف را در نظر گرفت که خودش گفته بود سفارتخانه‌های ما یک بار امنیتی دارند.

خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت هم در استماع خودش در سال۲۰۱۹ گفته بود که همه تصمیمات این‌چنین عملیات تروریستی با این ابعاد در شورای عالی امنیت رژیم صورت می‌گیرد که رئیسش خود روحانی است.


در ۲۸آوریل گذشته رئیس‌جمهور آخوندها روحانی به‌روشنی تمام تأیید کرد که همین موضوع درسته و اذعان کرد که همه اقدامات و عملیات برون‌مرزی رژیم در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شه. یعنی شورای عالی امنیت ملی. بنابراین همه تصمیمات بعدش توسط خود ولی‌فقیه یعنی خامنه‌ای تأیید و تصویب میشن.

پس باید گفتنش که فرماندهان و عاملان اصلی این عملیات که پشت اسدی بودند در تهران هستند اونها رو هم باید محاکمه کرد در برابر دادگاه و در برابر عدالت. بنابراین زمان آن فرا رسیده که عواقب سیاسی این حکم رو هم بهش توجه داشته باشیم در بلژیک از شما سپاسگزارم

سخنان شاهین قبادی


الان بیش از هر زمان دیگری برای جامعه جهانی مشخص شده که تروریسم یک ابزار نهادینه شده رژیم آخوندی هست که در بالاترین سطوح این رژیم تصمیم‌گیری می‌شود و تمامی ارگانهای ذیربطش از جمله وزارت‌خارجه‌اش درگیر تروریسم هستند. الآن دیگر هیچ ابهامی باقی نمانده و زمان آن فرا رسیده که سیاست مخرب و کاملاً شکست‌خورده استمالت در مقابل رژیم که اون رو تشجیع کرده از قضا در زمینه تروریسم، کنار گذاشته بشود؛ و جامعه جهانی با واقعیت رژیم آخوندی آنطور که هست که یک نمونه‌اش را در این پروسه به‌طور مشخص در رابطه با محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم را دیدیم رو ببینه آنطور که هست. آنچه که مقامات رژیم از جمله روحانی و یا خود جواد ظریف رئیس اسدی این روزها بهش اذعان کردند این است که تصمیمات در رابطه با تروریسم رژیم آخوندی و دخالت هایش در کشورهای دیگر در بالاترین سطوح رژیم گرفته می‌شود؛ و در مورد این مورد مشخص خوب همان‌طور که خانم رجوی در جریان دادگاه و پروسه قضایی به مقامات ذیربط گفته بودند در خود شورای عالی رژیم تصمیم‌گیری شده و شخص خود خامنه‌ای آنرا مورد تأیید قرارداده بود. خیلی خیلی گویاست در این نواری که اخیراً از جواد ظریف. افشا شده خودش صراحتاً می‌گوید که ساختار وزارت‌خارجه ما از ابتدا امنیتی بوده و بسیاری از سفرای این رژیم امنیتی هستند. لذا فکر می‌کنم امروز آنجه که اینجا اتفاق افتاد یک تحول بسیار بسیار مهم در سطح جهانی است و یکبار دیگر تروریسم رژیم آخوندی و این‌که چه گونه نهادینه شده با کلیت این حاکمیت مهر تأیید خورد. در سطح جهانی و به همین دلیل هم رژیم آخوندی با پذیرش یک شکست خفت‌بار دیگر حتی تلاش نکرد که برای دیپلمات تروریست خودش استیناف بخواهد و از این عقب‌نشینی کرد.

سخنان جواد دبیران


یکی از مهمترین مسایلی که الآن در کانون توجه ادارات امنیتی اروپا هم قرار گرفته همون به‌اصطلاح شبکه تروریستی رژیم هست شبکه جاسوسی شبکه مزدوران و جیره‌خواران این رژیم هست که اینها در پوشهای مختلف تا حالا در اروپا فعالیت می‌کردند. نفوذ داده شدند به‌صورت سیستماتیک با حمایت دولتی. در جامعه به‌اصطلاح پناهندگی یا جامعه ایرانیانی که در اینجا به‌اصطلاح موقعیتهای تابعیت رو گرفتند. تابعیت کشورهای مختلف اروپایی را گرفتند و این دادگاه بوضوح نشان داد که از چنین افرادی از همین شیوه‌ها رژیم استفاده می‌کنه. من فکر می‌کنم و الآن هم تا جایی که الآن در رابطه با حداقل سرویسهای اطلاعاتی آلمان اطلاع دارم و دادستانی آلمان به‌شدت دنبال این شبکه هستند. خواست مقاومت ایران این هستش که اعضای این شبکه که در درجه اول هم فعالیت‌هایشون فعالیت‌های جاسوسی شون و تروریستی شون علیه مقاومت ایران هست اینها بدون کم وکاست در اختیار افکار عمومی قرار بگیره موقعیت پناهندگی موقعیت به‌اصطلاح ناسیونالیته یا تابعیت این افراد در کشورهای اروپایی اینها بایستی ازشون سلب بشه. هر نوع امکان فعالیت به‌اصطلاح باید از اینها گرفته بشه مورد محاکمه قرار بگیرند و اخراج بشند. اینها مواردی هستش که بعد از در مرحله و در قدم بعد بهرحال بخواهند یا نخواهند روی میز کشورهای اروپایی قرار می‌گیره و قرار گرفته. چون ربط مستقیم داره با امنیت داخلی این کشورها.

سخنان سنابرق زاهدی


امروز در واقع رژیم آخوندی آمده یک بررسی بسیار جامع کرده و به این نتیجه رسیده که ورود مجددش در مرحله استیناف به ضررشه، ارزیابی اش این بوده که به ضررشه، چرا برای این‌که خوب فرض کنید به این دلیل که یک دادگاه دیگر باز تشکیل خواهد شد حول اون دادگاه مطبوعات دوباره مجدداً شروع خواهند کرد به نوشتن و همه رسانه‌ها فعال خواهند شد همه ارگانهای بین‌المللی فعال خواهند شد. تروریسم رژیم آخوندی دو مرتبه به‌اصطلاح روی اکران قرار خواهد گرفت و خوب می‌خواست از این احتراز بکند. این واقعیت اون دلیلی است که رژیم به‌خاطر اون عقب‌نشینی کرده رژیم آخوندی و دستگاهش از عدالت فرار می‌کند. خیلی ساده نمی‌تواند در برابر عدالت حرفی داشته باشد چرا؟ چون این پرونده یکسری سوابقی دارد یکسری واقعیتهای قطعی در اینجا وجود دارد آخه بمب را از اونها گرفتند آخر اعترافات همه‌شون هست اسناد و مدارک انبوهی اسناد و مدارک هست سه سال تا الآن نزدیک سه سال است که داره تحقیقات صورت می‌گیرد تا دادگاه اول بیش از دو سال تحقیقات صورت گرفته

خوب این واقعیاتی وجود دارد واقعیات واقعیت سرسختی است یک دیپلمات رسمی رژیم آخوندی به‌خاطر ارتکاب این عمل تروریستی برای به‌اصطلاح آماده‌سازی یک عمل تروریستی که عدم انجام آن از اراده خودشون خارج بوده ببینید وجه حقوقیش این است.

اینها می‌خواستند یک عمل تروریستی انجام بدهند تمام آمادگی‌هایش را کسب کرده بودند همه کارهای لازم برای این‌که این عمل تروریستی انجام بگیرد صورت داده بودند.


بمب را از داخل ایران آورده بودند تحویل تروریستها داده بودند. حرکت کرده بودند به‌سمت اونجا اسدی تا لحظه آخر با آنها در تماس بود توجیه کرده بود اینها را که چکار بکنید چه جور بروید تو اگر نشد اینکار را بکنید اگر نشد اون کار را بکنید تماس را اینطوری بگیرید بنابراین تمام جزئیات طرح تروریستی تا اونجایی که به اراده خامنه‌ای به اراده روحانی به اراده علوی به اراده ظریف به اراده اسدی به اراده مزدورهایی که در آن شرکت داشتند بود. هیچ دلیلی نداشت که این کار انجام نگیرد

اونها تمام کارشان را برای ارتکاب این جنایت انجام داده بودند. آخوندها در این نقطه در واقع از یک چیزی فرار کردند ولی در واقعیت اون است که اون را تثبیت کردند اون رو قطعی کردند به اون تسلیم شدند. این کلمات کلماتی است که عین واقعیت است قطعی شدن حکم تسلیم شدن در مقابل حکم دادگاه در مقابل محکومیت اینها واقعیتهایی است که این صحنه را به‌اصطلاح حکایت می‌کند

مطالب مرتبط


انعکاس شکست بزرگ رژیم آخوندی در دادگاه آنتورپ بلژیک در رسانه های جهان

واکنش یأس‌آلود سفارت رژیم در بلژیک پس از نهایی شدن حکم ۲۰سال زندان برای اسدالله اسدی

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: