پرواز اشرف نشان صدیق حمید خلاق دوست در اتریش

پرواز اشرف نشان صدیق حمید خلاق دوست در اتریش- ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰


اشرف نشان پرشور و یار و یاور صمیمی و فعال مجاهدین حمید خلاق دوست روز چهارشنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰پس از نبردی سخت با بیماری کرونا جان باخت و جاودانه شد.


حمید متولد اول اسفندماه ۱۳۳۷ در شهر رشت از کودکی با رنجهای زندگی و کار در حاکمیت رژیم ستمشاهی آشنا شد و از نوجوانی درعین حال که درس می‌خواند با کارگری نان اور خانواده بود.


هنگامی که اعتراضات و قیامهای دوران پایانی دیکتاتوری سلطنتی بالا گرفت، او در این تظاهرات در شهر رشت شرکت فعال داشت. خودش می‌گفت در همان اوایل انقلاب با دیدن جمله ای بر روی دیوار از برادر مسعود در مورد آرمان مجاهدین و جامعه بی طبقه توحیدی عشق به آرمان مجاهدین در وی زنده شد و پس از انقلاب به جنبش ملی مجاهدین پیوست و تا سال۶۰فعالیت داشت. او سخنرانی برادر مجاهد مسعود رجوی در سال۵۸ در رشت را سرفصلی در زندگی انقلابی خود می‌دانست که آرمان او را در قلبش برای همیشه فروزان کرد.



او سپس در سالهای ۶۰ و ۶۱ تا زمان دستگیریش در اسفندماه به فعالیتهای مبارزاتی مخفی در تهران مشغول بود


حمید خلاق که از سال۱۳۶۱تا سال۱۳۷۱ به مدت ده سال در زندانهای اوین وگوهردشت و قزل‌حصار در اسارت دژخیمان بود، بعد از آزادی از زندان در فعالیت‌های داخل کشور فعالانه شرکت می‌کرد و به‌عنوان خبرنگار سیمای آزادی از این فعالیتها گزارش تهیه می‌کرد و به سیمای آزادی می‌رساند. او در مقاطع مختلف در کنار قهرمانان شهید مجاهد خلق جعفر کاظمی و محمد آقایی مبارزه کرد و در سال۸۷ دو بار به اشرف سفر کرد.


او که بعد از قیامهای سال۸۸ تحت پیگرد بود مخفیانه خود را به خارج کشور رساند و پس از آن به‌عنوان یک اشرف‌نشان استوار و پایدار پیوسته در صفوف اشرف‌نشانها و هواداران مجاهدین حضور داشت. مواضع قاطع و روشن حمید و مرزبندی و استواری او در برابر رژیم و مزدورانش تحسین هواداران و هموطنان را بر می‌انگیخت.


مایه گذاری و خلوص مبارزاتی و فداکاریهای او، از جمله شرکت در اعتصاب غذای ۱۰۰روزه هواداران در ژنو در اعتراض به حمله به اشرف حضوری فعال و فداکارانه داشت، از او اشرف‌نشانی صدیق و متعهد به آرمان آزادی و خون شهیدان سربدار ساخته بود.



پیام تسلیت خانم مریم رجوی


درگذشت دریغ‌انگیز اشرف‌نشان صدیق حمیدخلاق دوست، یار و همراه چند دهه مجاهدین و مقاومت ایران را به اشرف‌نشانها در اتریش و به یاران و بستگان او بویژه همسر و فرزندانش تسلیت می‌گویم و برایشان صبر و پایداری آرزو می‌کنم.


روح پرفتوح حمید صدیق اکنون در کنار همرزمان و هم‌بندان پرکشیده‌اش مجاهدان شهید علی صارمی، جعفر کاظمی و محمد‌علی حاج آقایی در آرامش است.


سلام و رحمت حق بر او باد که به عهد و پیمانش با خدا و مردم ایران و با راهبرش مسعود در هر شرایط و موقعیتی وفادار بود و تا به آخر ایستادگی کرد



حمید جان تو هم رفتی!


«سوگوار درگذشت یار صادق مقاومت در اترییش، حمید حلّاق دوست، هستیم»


جمشید پیمان


حمید خوش اخلاق


حمید مهربان


حمید صادق


حمید یک‌رنگ و صمیمی


حمید مبارز


حمید خستگی نشناس


حمید یار وفادار مقاومت


حمید عاشق مجاهدین


حمید سازش ناپذیر در برابر دشمن


حمید فروتن و خاکی در همراهی با دوست


حمید حق شناس


حمید ما، حمید خلاّق دوست، از رنج جهان رهید و ما را با رنج هامان و اندوه نداشتنش وا گذاشت!


حمید جان، میزکتاب را که مثل جانت دوست می‌داشتی، عکسهای مریم و مسعود را که با احترام با خود می‌آوردی، پرچمهای مقاومت و مجاهدین و پرچم ایران را که نمی‌گذاشتی بر زمین بمانند، در نبودت و به یادت و در ادامه‌ی راهت، در همه‌ی آکسیونهای مقاومت مقدس می داریم!


حمید جان راهت ادامه دارد!



مطالب مرتبط


پرواز اشرف نشان صدیق حمید خلاق در اتریش- تسلیت خانم مریم رجوی

پیام تسلیت درگذشت اشرف نشان صدیق حمید خلاق دوست

 

لطفا به اشتراک بگذارید: