کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت سوم

کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت سوم- ۱۹اردیبهشت۱۴۰۰


به دعوت کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا


وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران، رژیم متزلزل و تحریم سراسری انتخابات، وظایف اتحادیه اروپا در این شرایط چیست؟

سخنرانان:

یان زهرادیل، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک و معاون کمیسیون تجارت بین‌المللی در پارلمان اروپا

هرمان ترتش، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا و معاون گروه ECR در پارلمان اروپا،

جیانا گانچا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

یان زهرادیل، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک و معاون کمیسیون تجارت بین‌المللی در پارلمان اروپا


من به دو مسأله اشاره می‌کنم که فکر می‌کنم امروزه بسیار به اتحادیه اروپا ربط پیدا می‌کند. یکی مسأله تروریسم است. واقعیت این است که برای مدت زمان طولانی، ما گمان می‌کردیم که رژیم ایران در واقع حامی تروریسم بین‌المللی است و هم‌چنین در خاک اروپا بسیار فعال است. اکنون این سو ظن نظری بار دیگر ثابت شده است که درست است. من به پرونده یک دیپلمات رژیم اشاره می‌کنم، اسدالله اسدی، که به جرم طراحی بمب‌گذاری و تلاش برای حمله به گردهمایی ایران آزاد شورای ملی مقاومت در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ محکوم شد.

تحقیقات به نتیجه رسید و سپس دادگاه متعاقباً اعلام کرد که این طرح فقط ابتکار شخصی یک نفر نبوده، بلکه این کار پیچیده وزارت اطلاعات و امنیت ایران بوده است. و این بدان معنی است که این فقط یک حمله تروریستی منفرد نبوده، بلکه این بخشی از تروریسم دولتی است که توسط رژیم ایران در کشورهای مختلف و علیه مخالفان خود انجام می‌شود. و هم‌چنین آنچه اثبات شده این است که رژیم در حقیقت از امتیازات دیپلماتیک به طرز غیرصادقانه برای آماده‌سازی عمل تروریستی سوء‌استفاده کرده است.

این مرد، اسدی، بمب را در کیسه دیپلماتیک به اروپا آورد. و این یک دلیل واضح است که وزیر امور خارجه مستقیماً در این جنایت دخیل بوده است، که اگر توطئه به اندازه کافی خنثی نمی‌شد، شاید ده‌ها، شاید صدها نفر کشته می‌شدند. این چیزی کاملاً غیرقابل قبول است و این شایسته پاسخ منسجم و تلاش متحد اتحادیه اروپا است.

من می‌گویم که ما باید صدایمان را بلندتر کنیم. و یک بار دیگر، باید به این مورد خاص برگردیم. ما باید آن را در جلسه عمومی پارلمان اروپا مطرح کنیم.


و این مورد خاص باید عواقبی برای رژیم ایران داشته باشد. و این عواقب باید توسط رژیم ایران شنیده شود و احساس شود زیرا کاملاً غیرقابل قبول است که چنین مواردی، چنین اقدام خشونت آمیزی، در خاک اتحادیه اروپا اتفاق بیفتد.

نکته دوم مسأله پرونده اتمی رژیم است که یک بار دیگر در رأس توجه همه جهان قرار دارد. و این البته مسأله بزرگ دیگری است که نگران‌کننده ما اروپاییان است، زیرا سال‌ها شاهد تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی یا تولید بمب هسته‌یی بوده‌ایم.

و این متوقف نشده است. هنوز ادامه دارد. می‌بینیم که رژیم و ظرفیتهای فنی و علمی آن در تلاشند اورانیوم را تا حدی غنی کنند که امکان تولید بمب را فراهم کند. و آنچه که همه ما می‌خواهیم جلوگیری از دستیابی رژیم به بمب هسته‌یی است زیرا این امر توازن قدرت و ثبات در منطقه را به‌طور کامل از بین می‌برد. و این نه تنها برای منطقه، بلکه برای اروپا و هم‌چنین برای تمام جهان یک تهدید است.

بنابراین، باز هم باید توجه داشته باشیم که ما با دادن هیچ امتیازی به این هدف نخواهیم رسید.


ما باید سیاستی اتخاذ کنیم که حق غنی‌سازی رژیم را سلب کند و ما باید یک سیاست جامع در مورد ایران اتخاذ کنیم که البته شامل تمرکز بر وضعیت حقوق‌بشر، استفاده رژیم از تروریسم و ​​مداخله در منطقه و هم‌چنین سیاست هسته‌یی آن باشد. ، زیرا این واقعاً چیز بسیار خطرناکی است. بنابراین، از نظر من، آنچه در حال حاضر باید در آینده قابل پیش‌بینی انجام دهیم، در اسرع وقت، تمرکز بر روی مسأله هسته‌یی و ارسال سیگنال‌های روشن برای غیرقابل قبول بودن فعالیت‌های رژیم ایرن است و ما مانع دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌یی خواهیم شد.

و ثانیا، ما باید به این حمله تروریستی از پیش آماده شده، که فقط بر اثر همزمانی و کار خوب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اروپا در زمان مناسب متوقف شد به آن رسیدگی کنیم و آن را حل کنیم. و این زبان صحبت با این رژیم خواهد بود. این سیگنالی خواهد بود که رژیم ایران درک خواهد کرد.

هرمان ترتش، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا و معاون گروه ECR در پارلمان اروپا


من فقط می‌خواستم به رئیس‌جمهور سلام کنم و بگویم که ما اینجا هستیم.

ما هستیم. ما هستیم که می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد، چه تصمیماتی در پارلمان اروپا نسبت به ایران می‌افتد. و ما می‌بینیم چه اتفاقی در ایران می‌افتد، چه حرکتی دارد صورت می‌گیرد. برای ما بسیار نگران‌کننده است جنبه‌های مختلف وضعیت بسیار نگران‌کننده است. اما من فکر می‌کنم و شما بدانید که واقعاً موقعیت بهتری برای جنگیدن در راه آزادی ایران در پیش خواهیم داشت.

من فکر می‌کنم تحولات نشان می‌دهد و ما را به یک شرایط بحرانی منتهی می‌کند که به نفع ما خواهد بود، از بسیاری جهات، به اصطلاح، به سوی یک درک بهتری از خطراتی که رژیم نمایندگی می‌کند، چه خطری که برای خودش در تهران دارد و چه برای کل اروپا و این به‌طور کلی غروب یک خطر هست.

اما در هر صورت، من فکر می‌کنم به ارزیابی درستی درباره ایران خواهند رسید که، به واقعیت روی زمین نزدیک‌تر خواهد بود


و این یک موفقیت بزرگ و یک تغییر بزرگ در اذهان جریان اصلی در پارلمان اروپا خواهد بود... .

خواهیم دید که یک تجدید نظر کلی از ارزیابی در مورد ایران خواهیم داشت. و من امیدوارم که همان‌طور که ارزیابی نسبت به روسیه انجام شد، به سمت واقعیت پیش می‌رود، و نه برخلاف واقعیت که در تمام این سال‌ها بوده است. با این وجود من به شکل متناقضی امیدوارم. امیدوارم که وضعیت جدید کمک کند به روشن شدن وضعیت و آوردن صداقت بیشتر به‌نظر گاهها و تجزیه و تحلیل بین‌المللی در درون پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا شود.

این پیروزی بزرگی خواهد بود و فکر می‌کنم این برای نیروهای شما نیز موفقیت بزرگی باشد.

جیانا گانچا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا


خانم رجوی؛ شما می‌دانید من سالهاست پیوند ویژه‌یی با اهداف شما دارم و برای تلاشهای شما برای آزادی ایران احترام زیادی قائلم. من می‌دانم که این مسیر سخت است اما می‌خواهم به شما بگویم که ما با شما هستیم.

در مورد تهدیدهای تروریستی رژیم ایران متأسفانه، اتحادیه اروپا ساکت است و این خطرناک است. من سعی کردم موضوع را در پارلمان اروپا بیاورم و این کار را ادامه خواهم داد.

در ماه فوریه، یک دادگاه بلژیک دیپلمات رژیم و سه همدست را به تلاش برای بمبگذاری در گردهمایی ایران آزاد شورای ملی مقاومت در سال۲۰۱۸ را که من هم‌چنین در آن با بسیاری از همکاران و شخصیتهای ایتالیا و سراسر جهان حضور داشتم، محکوم کردم.

برای ما، کار شما در مقاومت ایران بسیار مهم است. ما برای شما می‌جنگیم. ما با شما می‌جنگیم و خواستار یک ایران دموکراتیک هستیم.

می خواهم یادآوری کنم که ما همیشه در کنارتان خواهیم بود.

ادامه دارد

مطالب مرتبط


کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت اول

کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت دوم

 
لطفا به اشتراک بگذارید: