آسوشیتدپرس ـ تظاهرکنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران در کربلا را آتش زدند

آسوشیتدپرس ـ تظاهرکنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران در کربلا را آتش زدند- ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰


آسوشیتدپرس درباره خشم و خیزش قیام‌کنندگان عراقی علیه رژیم آخوندی گزارش داد: تظاهر کنندگان عراقی روز یکشنبه در میان خشم گسترده از کشته شدن یک فعال برجسته، تریلرهای متعلق به کنسولگری رژیم ایران در کربلا را آتش زدند.


صحنه‌های مشابهی در نوامبر ۲۰۱۹ در جریان اعتراضات در بغداد و استانهای شیعه‌نشین عراق در جنوب رخ داد. در یک مورد معترضان با کنار زدن موانع بتونی کنسولگری رژیم ایران در کربلا پرچم رژیم را پایین آورده و پرچم عراق را جایگزین آن کردند.


اعتراضات در کربلا، بغداد و شهرهای جنوب عراق، اغلب به خشونت کشیده شد، نیروهای امنیتی آتش گشودند و معترضان ساختمانهای دولتی و مقرهای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را به آتش کشیدند.


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تظاهر کنندگان عراقی در کربلا در حالی که پیکر ایهاب الوزنی را به طرف حرم منتقل می‌کردند شعار رژیم ا یران اخراج اخراج سردادند. آنها خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند. یک فعال عراقی گفت ایهاب الوزنی توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران کشته شد.


تنها ۲۴ساعت بعد از این ترور، یک روزنامه‌نگار عراقی بامداد دوشنبه هدف اصابت دو گلوله به سر قرار گرفت که حال وی وخیم است


سفارتخانه‌های آمریکا و انگلستان در بغداد نیز بیانیه‌های در محکومیت این جنایات تروریستی صادر کردند.


سفارت آمریکا در بیانیه خود راجع به ترور ایهاب الوزنی در کربلا اعلام کرد: استفاده از خشونت برای بستن دهانها مردود است. آمریکا در کنار کسانی است که برای آینده شکوفای عراق تلاش می‌کنند. سفیر انگلستان در عراق نیز اعلام کرد: ما خواستار حسابرسی و محاکمه عاملان این ترورها هستیم.




مطالب مرتبط


آسوشیتدپرس ـ تظاهرکنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران در کربلا را آتش زدند

آسوشیتدپرس: در درگیری بین فلسطنیان معترض و نیروهای اسرائیلی در مسجد الاقصی دست‌کم ۳۰۵فلسطینی زخمی شدند
لطفا به اشتراک بگذارید: