بالا گرفتن جنگ باندها بر سر انتخابات ـ روحانی مصوبه شورای نگهبان در مورد شرایط کاندیداها را رد کرد

بالا گرفتن جنگ باندها بر سر انتخابات ـ روحانی مصوبه شورای نگهبان در مورد شرایط کاندیداها را رد کرد- ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰


بالا‌گرفتن جنگ گرگها بر سر شعبده انتخاباتی ولایت فقیه:آخوند روحانی مصوبه شورای نگهبان در مورد شرایط کاندیداها را رد کرد


کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان:مصوبه شورای نگهبان برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم‌الاجراست


یک روز قبل از رد مصوبه شورای نگهبان توسط رئیس‌جمهور ولایت فقیه


بیش از ۲۰۰ عضو مجلس ارتجاع از این مصوبه حمایت کرده بودند.


خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: در پی ابلاغ مصوبه شورای نگهبان در مورد شرایط داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور، روحانی روز دوشنبه به وزارت کشور دستور داد در برگزاری انتخابات بر اساس جمع‌بندی نظریه تفسیر معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و طبق قوانین موجود عمل شود.


خبرگزاری رسمی رژیم افزود: معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در پی ابلاغ مصوبه اخیر شورای نگهبان به وزارت کشور، طی نامه‌یی در ۷ بند تفسیر حقوقی خود از این مصوبه را ارائه کرد. این نامه صلاحیت وضع معیار‌های نوعی یا قانونگذاری را صرفاً به‌عهده مجلس دانسته و تأکید کرده است در صورت تصویب قانون از سوی مجلس هم ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است. روحانی هم‌چنین به وزارت کشور متذکر شده است که الزامات باید در چارچوب قانون و با ابلاغ رئیس‌جمهور عملی گردد.


ساعتی بعد وزارت کشور رژیم در اطلاعیه‌یی شرایط و مدارک لازم برای داوطلبان را منتشر کرد که در آن شروط جدید شورای نگهبان دیده نمی‌شود. همزمان، کخدایی سخنگوی شورای نگهبان توئیت کرد که مصوبه این شورا برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم‌الاجراست و کسانی از نظر این شورا ثبت‌نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک مذکور در مصوبه این شورا را هنگام ثبت نام ارائه کرده باشند.


رد مصوبه شورای نگهبان ارتجاع توسط رئیس‌جمهور ولایت فقیه، در حالیست که یک روز قبل، یکشنبه ۱۹اردیبهشت ماه، بیش از ۲۰۰تن از اعضای مجلس رژیم با صدور بیانیه از اقدام شورای نگهبان تحت‌امر خامنه‌ای برای حذف فله‌یی کاندیداهای باند رقیب حمایت کردند و با توسری به باند مغلوب ولایت آنها را از هر گونه اعتراض و حاشیه‌سازی برحذر داشتند.


مصوبه شورای نگهبان ارتجاع که روز ۱۵اردیبهشت انتشار یافت، با ابلاغ شرایط جدیدی درباره کاندیداهای شرکت در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، سرکردگان سپاه پاسداران را مجاز به نام‌نویسی دانست و اعلام کرد: وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند کاندیدا شوند و هم‌چنین محدوده سنی را بین ۴۰ تا ۷۰سال اعلام کرد.



مطالب مرتبط


حمله آخوند ذوالنوری به دولت روحانی بر سر شکست برجام و نوار ظریف


حمله کیهان خامنه‌ای به روحانی: قرار بود چه بلایی سر مملکت بیاورند که نیاوردند

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: