کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت پایانی

کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت پایانی-۲۰اردیبهشت۱۴۰۰


به دعوت کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا


وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران

رژیم متزلزل و تحریم سراسری انتخابات

وظایف اتحادیه اروپا در این شرایط چیست؟

سخنرانان:

پاتریسیا تویا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

و معاون کمیسیون تجارت و تحقیقات و انرژی در پارلمان اروپا

آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

پاتریسیا تویا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا و معاون کمیسیون تجارت و تحقیقات و انرژی در پارلمان اروپا


من نمی‌خواستم این فرصت را برای حمایت از شما و شنیدن سخنان خانم رجوی را از دست بدهم.

دوباره تأکید می‌کنم که من در این مبارزه به‌ویژه در مورد حقوق‌بشر، حقوق زنان و آزادی که همه باید نسبت به آن متعهد باشند، با شما هستم.

خانم رجوی به درستی به ما برای اقدام در رابطه با وضعیت ایران فراخوان می‌دهد. تمام آزادیها از مردم گرفته شده است، آزادی بیان، آزادی تشکل ها، آزادیهای اساسی، همه از مردم سلب

معترضان دستگیر می‌شوند و مخالفان خودسرانه بازداشت می‌شوند. در آخرین اعتراض سراسری ۱۵۰۰ ایرانی کشته شدند و بسیاری دیگری که بازداشت شدند. زمان نشان داده است که اوضاع بهبود نخواهد یافت.

همه این اعمال غیرانسانی باید ما را مجبور به اقدام کند!

جامعه جهانی باید وارد عمل شود. مردم ایران از ما انتظار دارند که در پارلمان اروپا عمل کنیم.

ملت ایران شجاع و مقاوم است و با وجود سرکوبی که با آن روبه‌رو است و به‌ویژه با وجود بحران اقتصادی و شرایط ویروس کرونا، که وضعیت را دشوارتر می‌کند در برابر این رژیم مقاومت می‌کند.

بنابراین می‌خواهم به شما بگویم که همه ما، همکارانم و من نگران اوضاع ایران هستیم و فقط می خواهم تأکید کنم که من فراخوان شما را خانم رجوی شنیدم و فراخوان شما را با همکارانم در پارلمان اروپا تکرار خواهم کرد و به شما می‌گویم که تعهدات من محکم تر از قبل خواهد بود و من هم‌چنان با شما خواهم بود.

آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت


همان‌طور که می‌دانید، من یک پیش‌کسوت در مبارزه با رژیم ایران هستم، همراه با دوستانمان در شورای ملی مقاومت ایران و با خانم رجوی، اکنون ۲۰سال است که در این مبارزه حضور دارم، ۱۵سال به‌عنوان یک عضو پارلمان و معاون رئیس پارلمان اروپا و پنج سال گذشته به‌عنوان عضو سابق و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، همراه با همکارانم، استرون استیونسون و جولیو ترتزی و پائولو کازاکا

درست است که از زمان به قدرت رسیدن خمینی ۴۰سال پیش بسیاری از اتفاقات افتاده است و تعداد جنایات و جنگهای نیابتی و فریب و نقض حقوق‌بشر و سرکوب و ستم مردم خود توسط رژیم بسیار وحشتناک بوده است.

رژیم ایران به وضوح، اگر نه بدترین بلکه یکی از بدترین تهدیدها، نه تنها برای مردم ما، بلکه برای صلح و ثبات در جهان است. من می‌خواهم به‌طور خاص و بسیار شخصی خطاب به همه شما، و به‌ویژه به همکارانم در دوستان ایران آزاد، دوستان خوبم، میلان و خاویر صحبت کنم.

سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با رژیم ایران برای دهه‌ها با سولانا، با لیدی اشتون، با موگرینی، اکنون با جوزپ بورل، همیشه یک سیاست مماشات، گفتگو و بگذارید بگویم بزدلانه بوده و هست.


این سیاست در بسیاری از زما‌ن‌ها کم‌وبیش توسط دولتهای آمریکایی به‌ویژه در دوره اوباما دنبال شده است. خوب، این سیاست کاملاً شکست‌خورده است. نه تنها کارساز نبوده، نه تنها هیچ نتیجه‌یی نداده است، بلکه نتیجه معکوس نیز داشته است.

سه سال پیش، رژیم حمله‌یی را ترتیب داد که می‌توانست دهها تن از نمایندگان فعال اروپایی و نمایندگان پارلمان ملی و بزرگان و شهرداران سابق کل اروپا را به کام مرگ بکشاند و برخی از شما امروز به‌دلیل این حمله می‌توانستید کشته شده باشید. واکنش اتحادیه اروپا و البته نماینده عالی مضحک بوده است زیرا آنها هیچ کاری نکرده‌اند. بنابراین این اولین واقعیتی است که می‌خواهم برای شما روشن کنم. سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با رژیم طی ۳۰سال گذشته، یک شکست بوده است.

این سیاست کار نمی‌کند. حتی خلاف عمل می‌کند. این یک فاجعه است، نه تنها از نظر اخلاقی، بلکه از نظر عملی نیز یک فاجعه است. فقط ترکیبی از بی‌کفایتی، بزدلی و اهدافی که همیشه شفاف نیستند می‌تواند چنین سیاست شکست‌خورده‌ای را توضیح دهد. بنابراین این اولین واقعیت است،

واقعیت دوم این است که رژیم هرگز به تعهدات خود، نه در توافق هسته‌ای، نه در هیچ مصالحه یا تعهد دیگری عمل نخواهد کرد.


رژیم دشمن ماست. او علناً دشمنی با ما را اعلام کرده است و اعتراف کرده که هدف صریح آن نابودی ما است. بنابراین با این دو واقعیت، که محصول تخیل نیست، بلکه دو واقعیت اثبات شده است. سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با رژیم باید تغییر کند. و این همان چیزی است که من از شما درخواست می‌کنم. من از شما به‌عنوان یک پیش‌کسوت در این مبارزه، به‌عنوان معاون سابق پارلمان با ۱۵سال سابقه، از شما می‌خواهم، من واقعاً از شما می‌خواهم، از شما خواهش می‌کنم و اگر اجازه می‌دهید این‌قدر جسور باشم بگویم که من می خواهم به شما مأموریت بدهم. من می خواهم به شما مأموریتی بدهم و این مأموریت را باید توسط شما خاویر و شما میلان، توسط همه اعضای دوستان ایران آزاد هدایت شود و باید در خط مقدم این مأموریت فعال باشند. ما تعداد قابل توجهی از اعضای پارلمان اروپا را داریم که برای شروع این مأموریت کافی است و به‌راحتی، اگر با نفوذ خود، با ظرفیت خود سخت کار کنید، مطمئن هستم که این کار حجیم و مهم را سه یا چهار برابر در همه گروه‌های سیاسی به‌راحتی در هم ضرب خواهید کرد.

و مأموریت این است: سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با این رژیم باید تغییر کند، شما باید دنبال کنید.


شما باید فشار وارد کنید تا زمانی که این سیاست تغییر نکند، نباید استراحت کنید. راه انجام آن من نمی‌خواهم به شما بگویم زیرا شما سیاستمداران بسیار با تجربه و با کفایت هستید. شما می‌دانید که چگونه. باید شورای اروپا را تحت فشار قرار دهید. شما باید به بورل فشار بیاورید. باید برای او اسباب زحمت باشید تا زمانی که آنها این سیاست را تغییر دهند.

همه نوع اقدامات را سازماندهی کنید تا زمانی که یک نظرگاه را در پارلمان اروپا ایجاد کنید و اکثریتی بسازید که خواستار تغییر کامل سیاست در رابطه با رژیم ایران است و آنها را مجبور به واکنش می‌کند. این مأموریت است، من جرأت می‌کنم و شما باید مرا ببخشید، زیرا شاید من فراتر از صلاحیتهای خود هستم، اما شما مرا ببخشید زیرا من مطمئن هستم که اشتیاق من را در این مورد درک می‌کنید برای همین این را با شما در میان می‌گذارم.

مأموریت شما این است که سیاست را در رابطه با ایران تغییر دهید و این سیاست را جایگزین کنید. این سیاست گفتگوی مسخره، مضحک و سیاست مماشات باید با سیاست قاطع، سیاست تحریم‌ها، سیاست فشارهای سیاسی و دیپلماتیک تا زمانی که رژیم بشکند جایگزین شود. همراه با تلاشهایی که در داخل کشور توسط مقاومت ایران انجام شده است، که شما نیز باید تا آنجا که می‌توانید حمایت کنید. این پیام من است و من واقعاً از همه آنچه از شما شنیده‌ام خوشحالم.

ما بسیار افتخار می‌کنیم که مشعلی که ما چندین سال با آن کار کرده‌ایم اکنون در دستان خوب یا حتی بهتر شما قرار دارد. بسیار از شما متشکرم. این مأموریت را فراموش نکنید و لطفاً به انجامش برسانید.

پایان

مطالب مرتبط


کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت سوم

کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت دوم

کنفرانس آنلاین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا ـ قسمت اول

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: