آسوشیتدپرس ـ دهها کشته و صدها مجروح در اثر حملات هوایی اسرائیل به غزه

آسوشیتدپرس ـ دهها کشته و صدها مجروح در اثر حملات هوایی اسرائیل به غزه- ۲۱اردیبهشت۱۴۰۰


به گزارش آسوشیتدپرس در حملات هوایی اسراییل به غزه در واکنش به حملات موشکی حماس، حداقل ۲۴فلسطینی از جمله۹ کودک کشته شدند.


آسوشیتدپرس ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۰نوشت: نیروی هوایی اسراییلی اوایل روز سه‌شنبه حملات هوایی جدیدی را به غزه آغاز کرد و خانه فرمانده ارشد میدانی حماس و دو تونل مرزی حفر شده توسط حماس را هدف قرار داد. این در حالی است که حماس دهها موشک به سمت اسراییل شلیک کرده‌اند.


مقامات پزشکی در غزه گفتند، از غروب دوشنبه تا غروب سه‌شنبه این حملات ادامه داشته و حداقل ۲۸ فلسطینی، از جمله ۹ کودک، در غزه کشته شدند که بیشتر آنها بر اثر حملات هوایی صورت گرفته است. ارتش اسراییل گفت ۱۵نفر از کشته شده‌ها شبه‌نظامیان فلسطینی هستند. در همان مدت، حماس بیش از ۲۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده که در نتیجه اصابت برخی از موشکها به مناطق مسکونی، ۲ اسراییلی کشته و شماری مجروح شدند بیشتر موشکها توسط سیستم ضد موشکی اسراییل موسوم به گنبد آهنین منهدم شده است.


آسوشیتدپرس افزود: صدها نفر از ساکنان جوامع عرب در سراسر اسراییل یک تظاهرات شبانه علیه اوضاع بیت‌المقدس برگزار کردند. این یکی از بزرگترین اعتراضات شهروندان فلسطینی ساکن اسراییل طی سالهای اخیر است می‌باشد.


به گزارش رویترز، دبیرکل اتحادیه عرب حملات روز سه‌شنبه اسراییل به غزه را تحت عنوان «بی‌رویه و غیرمسئولانه» محکوم کرد.



مطالب مرتبط


آسوشیتدپرس ـ در درگیریها در مسجد الاقصی بین فلسطنیان معترض و نیروهای اسرائیل، ۳۰۵ فلسطینی زخمی شدند

آسوشیتدپرس: در درگیری بین فلسطنیان معترض و نیروهای اسرائیلی در مسجد الاقصی دست‌کم ۳۰۵فلسطینی زخمی شدند

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: