آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با جدال شورای نگهبان و دولت روحانی بر سر شرایط ثبت نام

آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با جدال شورای نگهبان و دولت روحانی بر سر شرایط ثبت نام- ۲۱اردیبهشت۱۴۰۰


ثبت نام کاندیداهای شرکت در شعبده انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در حالی آغاز شد که جدال میان شورای نگهبان ارتجاع و دولت آخوند روحانی بر سر شرایط شرکت‌کنندگان هم‌چنان ادامه دارد.


صبح روز سه‌شنبه در ورودی محل ثبت‌نام شرایطی برای نامنویسان نصب شده بود که در آن از شرایط ابلاغ توسط شورای نگهبان رژیم خبری نبود.


کدخدایی صبح سه‌شنبه بار دیگر حرف روز گذشته خود را تکرار کرد و گفت: ثبت نامهایی که فاقد مدارک باشد اعتباری ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. به نماینده شورای نگهبان سپرده‌ایم اینها را تحویل نگیرد. به وزارت کشور گفته‌ایم بر اساس مصوبه مدارک را تحویل می‌دهیم.


کدخدایی هم‌چنین گفت: وقتی از مصوبه انتخاباتی مجلس ناامید شدیم، تصمیم گرفتیم خودمان همان موارد را به وزارت کشور اعلام کنیم.


از سوی دیگر، ربیعی، سخنگوی دولت آخوند روحانی بار دیگر اقدام شورای نگهبان رژیم را رد کرد و گفت:


ربیعی، سخنگوی دولت آخوند روحانی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰


همان‌طور که رئیس‌جمهور دیروز تصریح کردند قوانین موجود در ثبت نام از داوطلبان ملاک عمل هست و الزامات وزارت کشور باید در چارچوب قانون و هر گونه تغییر قانون هم باید از مجاری ذیربط و با ابلاغ رئیس‌جمهور عملی بشود به اعتقاد بسیاری از حقوقدانان آنچه اشاره کردید نه مصوبه است و نه ابلاغیه چرا که مرجع قانون‌گذاری نیست... ... . از این منظر به‌هرحال دولت آنچه که رئیس‌جمهور گفت و آنچه که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور تفسیر کردند گفتند ملاک عمل وزارت کشور خواهد بود


برخی منابع حکومتی از پاسدار قالیباف نقل کرده‌اند که به‌دلیل شرکت رئیسی جلاد، ثبت‌نام نمی‌کند


با آغاز ثبت نام کاندیداهای شرکت در شعبده انتخابات ریاست جمهوری، پاسدار دهقان و پاسدار سعید محمد ثبت نام کردند.


مضحک این‌که برخی منابع حکومتی از پاسدار قالیباف نقل کرده‌اند که به‌دلیل شرکت رئیسی، ثبت‌نام نمی‌کند.


در اذعان به کسادی نمایش انتخابات آخوندی روزنامهٔ حکومتی آرمان نوشت: در چهار دهه گذشته هیچ‌گاه با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری فضای سیاسی ایران این‌چنین نسبت به انتخابات سرد و کم‌اعتنا نبوده است. مردم از به بازی‌گرفته شدن خسته شده‌اند و قهر با صندوق رأی را به تنهایی نه یک کنش سیاسی؛ بلکه مهمترین پیام برای اصلاحات زیربنایی می‌دانند.



مطالب مرتبط


 ثبت قطعنامة دو حزبی با ۱۱۳امضا در حمایت از قیام و مقاومت در کنگرة آمریکا ـ در یک نگاه

انتخابات قلابی و کشاکش باندهای قدرت
لطفا به اشتراک بگذارید: