رسوایی مهندسی انتخابات و نعل وارونه خلیفه ارتجاع

رسوایی مهندسی انتخابات و نعل وارونه خلیفه ارتجاع- ۲۲اردیبهشت۱۴۰۰


همزمان با تصریحاًت باند غالب ولایت در مورد ثبت نام رئیسی جلاد ۶۷


رد گم کنی ناشیانه خامنه‌ای به‌رغم حذف صریح حسن خمینی


بنده البتّه در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم!


سالهای قبل به نامزدها می‌گفتم نه موافقم نه مخالف امسال همین را هم نگفتم!


تلویزیون رژیم -۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰


خامنه‌ای: ما گفتیم «دولت جوان انقلابی»، بعضی تصوّر کردند یک دولتی که یکدست باید مثلاً فرض کنید که عمرشان بین ۳۰ و ۳۵ و اینها باشد! این نیست قضیّه... ... .


راه ایجاد تحوّل عبارت است از تشکیل یک دولت معتقد به تحوّل و معتقد به عنصر تحوّل‌آفرین، یعنی عنصر جوان نخبه مؤمن انقلابی؛ یعنی شرطش این است که مؤمن باشد و انقلابی باشد؛ وَالّا اگر جوان بود با همان خصوصیّات جرأت و توانایی و ابتکار، لکن ایمان در او وجود نداشت، خب فایده‌ای ندارد... ... .


پس بایستی، هم جوان باشد، هم مؤمن باشد، هم انقلابی باشد؛ یعنی این عناصر بایستی در مجموعه دولت جمع باشد. پس بنابراین، هم تحوّل لازم است، هم تحوّل ممکن است، هم شرطش حضور یک دولتی است که معتقد به جوانها باشد و جوانها را به کار بگیرد... ... .


کاملاً به عمق کارهای دانشجویی و فعّالیّتهای دانشجویی من آشنا هستم می‌دانم که وضع چه جوری است و چه جوری بود، و اونها چه جور شد که بعضی از آنها زاویه پیدا کردند؛ و اوّل زاویه پیدا می‌کنند، بعد یواش‌یواش منحرف می‌شوند، بعد گاهی اوقات بعضاً به ۱۸۰ درجه مقابله می‌انجامد... ... .


بنده البتّه در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم. در دوره‌های گذشته افراد می‌آمدند. کسانی که می‌خواستند نامزد بشوند از من می‌پرسیدند که «شما مثلا موافقید؟»، من می‌گفتم من نه موافقم، نه مخالف. در دوره‌های گذشته این جور بود؛ هر کس از من سؤال می‌کرد که «آیا من وارد میدان انتخابات بشوم یا نه؟»، من در جواب می‌گفتم که من نه موافقم، نه مخالف؛ یعنی نظر ندارم. امسال گفتم من همینم نمی‌گم؛ امسال اگر کسی پرسید که «شما موافقید؟»، همینم که «من نه موافقم، نه مخالفم» این را هم من نخواهم گفت. بالاخره بررسی کنند، خودشان ملاحظه کنند، و وارد عرض کنم که میدان اگر چناچه دیدند شایستگی دارند خودشون بین خودشون و خدا اگر احساس کردند شایستگی دارند و منطبق با قانون ورودشان وارد بشوند، وَالّا نه



مطالب مرتبط


اوج گیری بحرانهای درونی رژیم در سرفصل انتخابات قلابی ـ روی خط

شعبده انتخابات و وحشت از «جنگ درون جامعه‌ای»

 

لطفا به اشتراک بگذارید: