چرا مردم ایران به رژیم آخوندی رأی نمی‌دهند ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ چرا مردم ایران به رژیم آخوندی رأی نمی‌دهند ـ ۲۲اردیبهشت۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

هر روز که به موعد خیمه‌شب‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شود، نگرانی از کسادی انتخابات و خراب شدن آن بر سر نظام در میان سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های آن بیشتر می‌شود، نگرانی از این‌که نتیجه نه بزرگ مردم ایران به این بازی، سرنگونی رژیم را بیش از‌پیش نزدیک کند.

نفرت مردم از این خیمه‌شب‌بازی به حدی است که نظرسنجی‌های حکومتی مبین عدم شرکت اکثریت مردم در نمایش مهندسی شده خامنه‌ای است.

در این رابطه رسانه حکومتی جمهوری ۱۸ اردیبهشت۱۴۰۰ نوشت: «نظرسنجیها اکنون نشان از عدم تمایل اکثریت مردم به شرکت در انتخابات دارند. این خبر نامطلوبی برای جمهوری اسلامی است».

روزنامه مستقل وابسته به باند روحانی گفتگویی با مهدی چمران رئیس قبلی شورای قلابی شهر تهران و از عناصر باند خامنه‌ای دارد.چرا مردم ایران به رژیم آخوندی رأی نمی‌دهند ـ مجله اجتماعی اقتصادی

خبرنگار مستقل از چمران سؤال می‌کند: «با توجه به تجربه انتخابات اسفند۹۸ و شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد انتخابات ریاست‌جمهوری با کاهش مشارکت مواجه باشد، به‌نظر شما علل کاهش مشارکت در انتخابات چیست؟»

مهدی چمران در پاسخ می‌گوید: «نیازی به تحلیل نیست، این مسأله خیلی آشکار و واضح است. فشار اقتصادی سبب شده مردم از انتخابات حالت دلزدگی داشته باشند که منجر به بی‌توجهی و کم‌توجهی شده است و نیازی به تحلیل و تفسیر و تحقیق خاصی ندارد».

نظامی که مردم را به منتها درجه فقر و فلاکت کشانده، مردمی که روزمره تازیانه سرکوب و چپاول آخوندهای حاکم را بر سرخود احساس می‌کنند، و در تنگنای فقر و نداری به زباله‌گردی و جمع کردن ضایعات مشغولند، و هر روز هم که می‌گذرد زندگی برای آنها غیرقابل تحمل‌تر از گذشته می‌شود.

مطالب مرتبط


حقابه حقی به یغما رفته و شعار هر معلم مرگ بر استثمار ـ مجله اجتماعی اقتصادی

آسوشیتدپرس: تمایل کمی در مردم برای شرکت در انتخابات وجود دارد
لطفا به اشتراک بگذارید: