بررسی آخرین وضعیت انتخابات رژیم ولایت فقیه و چشم‌اندازها ـ تیک تاک

تیک تاک ـ بررسی آخرین وضعیت انتخابات رژیم ولایت فقیه و چشم‌اندازها ـ ۲۳اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با علیرضا معدنچی


بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی پیشاپیش به کسادی نمایش انتخابات و نه بزرگ مردم ایران به این نمایش مضحک، اذعان می‌کنند.بررسی آخرین وضعیت انتخابات رژیم ولایت فقیه و چشم‌اندازها ـ تیک تاک

روزنامه آرمان در این رابطه نوشت: «مردم نسبت به انتخابات ناامیدی بسیاری دارند. باید در این مدت همه دستگاهها کمک می‌کردند که ناامیدی مردم به امید تبدیل شود، اما آنچه مشاهده می‌شود گرمی تنور انتخابات نتوانسته به گرمی جامعه بیفزاید پس معلوم می‌شود که تنور انتخابات هنوز گرم نشده است» (آرمان ۲۲اردیهبشت ۱۴۰۰).

روزنامه همدلی هم در مطلبی با عنوان «مردم و نامزدها در ایستگاه سردرگمی» نوشت: «هم اکنــون حتی کلیه مراجع فکری و سیاســی، کنش گران و لیدرهــا از همه گروهها و جناح هــای اعتدالی، اصولی، انقلابی و اصلاحی هم‌چنان سردرگم و بلاتکلیف هستند. همگی دست به عصا و بدون تکلیف و منتظر حوادث به‌صورت کج دار و مریز مانده‌اند. مردم و نامزدهای احتمالی با وجود ورود به ایستگاه آخر، در خود اراده‌ای برای سوار شدن بر لکوموتیو انتخاب کردن و انتخاب شدن نمی‌بینند کجای دنیای دموکراتیک با نظامات انتخاباتی پویا چنین است که ما چنین هستیم؟ آیا می‌توان گفت که این خروجیهای معیوب نتیجه یک انقلاب مردمی یا انقلاب اسلامی است؟» (همدلی ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰).

این روزنامه وابسته به باند روحانی در مقاله دیگری در مورد شرکت نکردن مردم در انتخابات و سرد بودن تنور انتخاباتی رژیم نوشت: «قرائن نشان می‌دهد که فضای سردی بر فضای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ حاکم اســت و می‌توان گفت که همان شرایط انتخابات مجلس یازدهم در انتخابات پیش رو، تکرار خواهد شــد».

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز روز گذشته نوشت: «چهار دهه گذشته هیچ‌گاه با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری فضای سیاسی ایران این‌چنین نسبت به انتخابات سرد و کم اعتنا نبوده است.

مطالب مرتبط


بازی دوباره با جان مردم با لغو محدودیتهای کرونایی ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

شعبده انتخابات و وحشت از «جنگ درون جامعه‌ای»
لطفا به اشتراک بگذارید: