شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه، ۸۳ کشته و ۴۸۷ مجروح و ۷ کشته در اسرائیل

شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه، ۸۳ کشته و ۴۸۷ مجروح و ۷ کشته در اسرائیل- ۲۳اردیبهشت


در حالیکه شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه به ۸۳ کشته شامل ۱۷ کودک و ۷زن و تعداد ۴۸۷تن مجروح رسیده و در اسراییل نیز ۷تن کشته شده‌اند، هشدارهای بین‌المللی برای توقف جنگ و خون‌ریزی بالا گرفته است.


تور و نسلند، فرستاده خاورمیانه سازمان ملل‌متحد گفت: هزینه جنگ در غزه ویرانگر است و توسط مردم عادی پرداخت می‌شود. آتش را بلافاصله متوقف کنید. ما در حال افزایش به سمت یک جنگ تمام‌عیار هستیم. "


جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد امیدوار است به‌دنبال تماس با نتانیاهو تبادل آتش میان دو طرف و حملات هوایی و شلیک موشکها به‌زودی پایان یابد.


تونی بلینکن در توئیتر خود نوشت: من با پرزیدنت عباس در مورد اوضاع فعلی در بیت‌المقدس، کرانه غربی و غزه صحبت کردم. من به‌خاطر جانهای از دست رفته ابراز همدردی کرده و بر لزوم خاتمه دادن به حملات موشکی و کاهش تنشها تأکید کردم.


بلینکن هم‌چنین گفت با اشکنازی وزیر خارجه اسراییل صحبت کرده و گفته است آمریکا در مورد وضعیت در بیت المقدس، شیخ جراح و پرتاب موشکها از غزه بسیار نگران است. بلینکن خواهان تنش زدایی از جانب هر دو طرف شد.


روز چهارشنبه پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین گفت دولت او مشغول انجام هر کار ممکن برای دفاع از مردم فلسطین است.


خبرگزاری رسمی فلسطین، «وفا» نوشت، محمود عباس و ملک عبدالله، تشدید حملات اسراییل به غزه را محکوم و بر ادامهٔ همآهنگی میان فلسطین و اردن برای متوقف کردن تجاوزات اسراییل تأکید کردند


عرب نیوز نوشت: محمود عباس در آغاز جلسه رهبری و در مقر ریاست‌جمهوری در رام‌الله که برای بحث پیرامون «عواقب تعدی اسراییل به مردم فلسطین» برگزار شده بود، گفت: تهاجم ادامه‌دار نیروهای اشغالگر علیه مردم ما در همه‌جا، از جمله نوار غزه، با نادیده گرفتن و زیرپا گذاشتن همهٔ معیارها و کنوانسیونهای بین‌المللی، از حد گذشته است. این شرایط، ما را در مقابل انتخابهای دشواری که وظیفهٔ ملی‌مان در دفاع از مقدسات، حقوق و خلقمان ایجاب می‌کند، قرار می‌دهد. خانواده‌های فلسطینی که در نواحی شیخ جراح زندگی می‌کنند و تحت فشار برای تخلیه اجباری هستند، آنجا را ترک نخواهند کرد.


محمود عباس افزود «بیت‌المقدس خط سرخ و قلب و روح فلسطین و پایتخت جاودانی آن است و بدون آزادی کامل آن، هیچ صلح، امنیت و ثباتی وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل، حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز داشت.


واس خبرگزاری عربستان سعودی نوشت: وزیر خارجه عربستان در نشست شورای اتحادیهٔ عرب اقدامات غیرقانونی نیروهای اسراییلی در یورش به‌صحن مسجدالاقصی را هتک حرمت نمازگزاران توصیف کرد و حمله به‌شهروندان فلسطینی و مقدسات آنان را نقض آشکار کلیه منشورها و قوانین اساسی بین‌المللی دانست.



مطالب مرتبط


محکومیت حملات اسرائیل به نوار غزه در رسانه های جهان و مقامات کشورها

آنتونیو گوترز خواهان پایان فوری درگیریهای اسراییل و غزه شد

 

لطفا به اشتراک بگذارید: