بررسی آخرین وضعیت سیرک انتخابات رژیم آخوندی ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ بررسی آخرین وضعیت سیرک انتخابات رژیم آخوندی ـ ۲۵اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با هادی روشن روان


در پایان ثبت نام کاندیداهای سرسپرده به ولایت ارتجاع در آخر وقت اداری روز شنبه، شدیدترین بحران در شعبده انتخاباتی رژیم ولایت فقیه در میان تحریم گسترده مردمی آغاز شده است.

جنگ‌و جدالها بر سر قدرت و غارت در بین کاندیداها که ضمنا با تیغ حذف شورای نگهبان و مهندسی خامنه‌ای برای تحمیل رئیسی جلاد روبه‌رو هستند، از هم‌اکنون شدت پیدا کرده است.بررسی آخرین وضعیت سیرک انتخابات رژیم آخوندی ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

آخوند جلاد۶۷ ابراهیم رئیسی در آخرین مهلت، اقدام به نام‌نویسی در شعبدهٔ انتخابات کرد. او در بیانیهٔ خود تشدید جنگ قدرت و بحران در رأس نظام را آشکار کرد و نوشت: پنهان کردن مسائل اصلی در زدوبندهای جناحی دردی را دوا نمی‌کند.

آخوند جلاد هم‌چنین در همین نیاز شدید نظام ولایت به انقباض و سرکوب را با این جمله آشکار ساخت که: نیازمند «تحول» همه‌جانبه و نظام‌مند برای نیل به «نظام قوی» هستیم. وی با تکرار مکرر کلمهٔ «تحول که در اظهارات خامنه‌ای هم به‌جای نیاز به‌انقباض و سرکوب آمده بود، از جمله نوشت: «آمده‌ام تا دولتی تشکیل دهم بر دوش جوانان تحول خواه».

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت با عنوان: انتخابات ریاست جمهوری؛ پرعرضه اما کم تقاضا به کسادی این نمایش اعتراف کرد و نوشت: واقعیت این است که شهروندان ایرانی با توجه به مجموعه شرایط سیاست داخلی و خارجی و نیز بررسی روندها و فرآیندهای اقتصاد ایران در سطح کلان و نیز بررسی سفره خود در پویش زمان به این نتیجه رسیده‌اند که دولتهای ایران از دوره جنگ به این طرف با ناکارآمدی اداره شده‌اند.

به این ترتیب بوده و هست که شهروندان ایرانی دست‌کم تا این جای کار درباره حضور جدی در انتخابات تردید دارند. با این همه و با وجودی که کساد و رکود مشتری برای رئیس‌جمهور تازه در بازار سیاست به‌دلیل این‌که هیچ‌کدام از رؤسای‌جمهوری کالای به درد بخوری عرضه نکرده‌اند اما عرضه رئیس‌جمهور با رونق عرضه‌کنندگان به‌ویژه عرضه‌کنندگان دست دوم روبه‌رو است.

تیک تاک ـ آیا رئیسی جلاد از صندوق خامنه‌ای بیرون می‌آید؟ ـ قسمت دوم


گزارش سیاسی



مطالب مرتبط


بررسی آخرین وضعیت انتخابات رژیم ولایت فقیه و چشم‌اندازها ـ تیک تاک

پایان ثبت نام کاندیداهای سرسپرده، شدیدترین بحران در شعبده انتخاباتی رژیم ولایت فقیه
لطفا به اشتراک بگذارید: