پیوند بسیاری از قلبها در سراسر جهان با آرزوی آزادی برای میهن ـ قلبها، واژه‌ها و پیوندها

قلبها، واژه‌ها و پیوندها ـ پیوند بسیاری از قلبها در سراسر جهان با آرزوی آزادی برای میهن ـ ۲۵اردیبهشت۱۴۰۰


نگاهی به نامه‌های دریافتی از کانونهای شورشی


قیام‌های سراسری مردم ایران در دی۹۶ و آ‌بان۹۸ برگ نوینی را در میهنمان رقم زد. این قیام‌ها مرهون رادیکالیزه شدن جامعه ایران و پختگی شرایط عینی بود. این رادیکالیسم در پیوند ارگانیک با شرط ذهنی (پیشتازان قیام‌آفرین) استبداد دینی را در معرض وضعیت جدیدی قرار داده است.پیوند بسیاری از قلبها در سراسر جهان با آرزوی آزادی برای میهن ـ قلبها واژه‌ها و پیوندها

یکی از نتایج بلافصل این وضعیت، به‌هم ریزی شعبده‌ای به نام انتخابات در نظام ولایی است. در سالیان گذشته این رژیم می‌توانست مهرهٔ دلخواه خود را یک فرایند شناخته شده از اتاق تجیمع آرا بیرون بکشد. نفس برگزاری انتخابات در چارچوب این حکومت به‌معنای تأیید استبداد دینی با باندهای مافیایی تشکیل‌دهندهٔ آن بود.

در بازی قدرت، گاه داو به باند موسوم به اصول‌گرا و گاه به باند اصلاح‌طلبان قلابی می‌رسید. این بازی در زمینی انجام می‌گرفت که شورای نگهبان ارتجاع با قوانین و چفت و بست‌های مشخص آن را تعیین کرده بود. هر باندی که داو را به‌دست می‌گرفت در نهایت باید از سوی ولی‌فقیه که فراقانون عمل می‌کرد، تنفیذ می‌شد.

این شعبده‌بازی اینک دچار یک اختلال جدی شده است.

بنا بر همه تجارب جهانی، رفرم و اصلاح واقعی در هماهنگی با اپوزیسیون انقلابی و با تکیه به این نیرو صورت می‌گیرد. رفرمیست واقعی، در مبارزه علیه استبداد مذهبی، با شورای ملی مقاومت همسوست. وگرنه ادعای اصلاح‌طلبی، گشایش یا طلب «جامعه مدنی» حرفی پوچ و ادعایی میان‌تهی خواهد بود

این سند زرین معیاری برای رو کردن دست شیادانی است که نام اصلاحات را بر خود نهاده‌اند. نخستین چالش آنها خط بستن در برابر براندازی است و از قضا مأموریت و محل مصرف آنها نیز همین است که برای نمایش انتخابات خامنه‌ای مشارکت دست و پا کنند.

مطالب مرتبط


در سیاهترین شبهای میهن هم شعله امید روشن است ـ قلبها واژه‌ها و پیوندها

ایران - فراخوان به تحریم انتخابات قلابی رژیم آخوندی توسط هواداران مجاهدین و کانون‌های شورشی
لطفا به اشتراک بگذارید: