کاخ سفید ـ تماس رئیس جمهور بایدن با پرزیدنت محمود عباس و تعهد آمریکا به تقویت شراکت آمریکا ـ فلسطین

کاخ سفید ـ تماس رئیس جمهور بایدن با پرزیدنت محمود عباس و تعهد آمریکا به تقویت شراکت آمریکا ـ فلسطین- ۲۶اردیبهشت۱۴۰۰


روز یکشنبه پاپ فرانسیس خواستار توقف خون‌ریزی و کشتارشد و خصومتهای جاری به‌ویژه کشتار کودکان را تحت عنوان «تشدید غیرقابل قبول» تقبیح کرد.


روز شنبه نیز کاخ‌سفید از تماس تلفنی و گفتگوی رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن با رئیس دولت فلسطین پرزیدنت محمود عباس پیرامون تنشهای کنونی و ابراز تمایل مشترک شان مبنی بر این‌که بیت‌المقدس به مکانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز برای مردم از هر دین و مذهب باشد، خبر داد.


سایت کاخ‌سفید ضمن گزارش این گفتگو افزود: رئیس‌جمهور بایدن پرزیدنت عباس را در مورد تعامل دیپلماتیک ایالات متحده در رابطه با درگیریهای ادامه‌دار به روز کرد و بر ضرورت توقف شلیک موشک توسط حماس به سوی اسراییل تأکید کرد. آنها نگرانی مشترک خودشان را نسبت به این‌که غیرنظامیان بی‌گناه، از جمله کودکان، در میان خشونتهای جاری جان خود را به طرز غم‌انگیزی از دست داده‌اند، ابراز داشتند.


کاخ‌سفید اضافه کرد: رئیس‌جمهور بایدن حمایت خود را از گام‌هایی برای قادر ساختن مردم فلسطین برای برخورداری از کرامت، امنیت، آزادی و فرصت اقتصادی که شایسته آن هستند، ابراز داشت. در همین رابطه، وی تصمیم اخیر ایالات متحده برای از سرگیری کمک به مردم فلسطین، از جمله کمکهای اقتصادی و انسانی به نفع فلسطینیان در کرانه باختری و غزه را برجسته کرد. رئیس‌جمهور هم‌چنین بر تعهد قاطع خود به راه‌حل مذاکره شده دو کشوری به‌عنوان بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و پایدار برای منازعه بین اسرائیلیها و فلسطینیان تأکید کرد.



مطالب مرتبط

لطفا به اشتراک بگذارید: